بررسی بخاری برقی پارس خزر

بررسی بخاری برقی پارس خزر

بخاری برقی پارس خزر یک گزینه بسیار مناسب برای تامین گرمای اتاق‌های کوچک و قسمتی از فضای بزرگ خانه یا مغازه محسوب می‌شوند. این وسایل پر کاربرد باعث می‌شوند انرژی برق به گرما تبدیل شود و به دلیل ویژگی‌های خوبی مانند: قابل حمل بودن، کاهش مصرف انرژی، آلوده نکردن محیط و از همه مهم‌تر بی‌خطر بودن، یکی از اولین انتخاب‌های افراد برای روزهای سرد سال می‌باشند.

ده‌ها سال است که هیترهای برقی پارس خزر، ‌به عنوان وسیله گرمایشی مهمان خانه‌های ایرانی می‌باشند و دلیل استقبال مردم از برند محبوب پارس خزر این است که لوازم سرمایشی و گرمایشی این برند دارای کیفیت عالی هستند. در این مقاله هیتر برقی پارس خزر را بررسی کرده تا به هنگام خرید بخاری برقی پارس خزر انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید.

مشاهده قیمت قطعات بخاری 

اجزای تشکیل دهنده بخاری برقی پارس خزر

در بحث بخاری برقی پارس خزر، ابتدا به معرفی قطعات و دکمه‌های این نوع بخاری برقی می‌پردازیم:

المنت: یک نوع سیم مقاوم مفتولی است که به دور سرامیک و یا آجرنسوز پیچیده شده است. المنت در مدل‌های بخاری برقی تابشی به صورت آشکارا مشخص است و وقتی جریان برق از آن عبور کند حرارت تولید می‌کند.

بدنه: بخاری برقی پارس خزر بدنه فلزی دارد که در برابر حرارت بخاری برقی به سرعت گرم خواهد شد.

عایق المنت و بدنه: بین المنت و بدنه عایقی وجود دارد که از جنسی چینی است و برای استقرار پایه‌های المنت روی صفحه بخاری برقی تعبیه شده است. این عایق چینی دارای مقاومت حرارتی بسیار خوبی می‌باشد.

کلید: کلیدهای بخاری دارای دو مدل ساده و برق‌دار می‌باشند و وظیفه‌شان این است که مصرف کننده را به مدار وارد و یا خارج کنند. این کلیدها دارای آمپر بالایی هستند که تعدادشان به تعداد المنت وابسته است. هرچه المنت‌ها تعداد بیشتری داشته باشند تعداد کلید نیز بیشتر است. برای مثال بخاری‌های سه المنتی دارای سه کلید و یا دو المنتی دو کلید دارند.

سیم رابط: سیم رابط همان سیم هادی می‌باشد که دارای سطح مقطع حدود ۱.۵ میلیمتر است  که به دو سر المنت وصل می‌شود. این سیم پوشش نسوز دارد و انرژی الکتریکی را به قسمت‌های مختلف بخاری هدایت می‌کند.

توان حرارتی: توان حرارتی دستگاه را از روی توان حرارتی می‌سنجند که با وات نشان داده می‌شود.

ترموستات: بخاری‌های برقی جدید ترموستات دارند و قادرند دمای محیط را در سطح دلخواهی نگه دارند. اگر دمای محیط از حد مشخصی پایین‌تر بیاید، باعث می‌شود دستگاه دوباره روشن شود و اگر از حد مشخصی نیز بالاتر رفت، دستگاه خاموش گردد.

قابلیت تنظیم دما: با این ویژگی می‌توان میزان قدرت حرارتی دستگاه را تنظیم نمود.

فن: فن باعث می‌شود انتقال حرارت به محیط بهتر انجام شود.

در مورد انواع بخاری برقی پارس خزر چه می‌دانید؟

انواع بخاری برقی پارس خزر شامل مدل‌های کانوکتور و بخاری برقی فن‌دار است که در ادامه دو مدل آن را بررسی خواهیم کرد:

همانطور که بیان کردیم حرارت خروجی هیترهای برقی پارس به توان آن‌ها بستگی دارد که در دفترچه راهنمای محصول ذکر شده است. به همین دلیل، هیترهای برقی پارس خزر به دو نوع قابل حمل و ثابت تقسیم می‌شوند که هیترهای برقی ثابت دارای توان خروجی بیشتری هستند و برای گرم کردن فضای بزرگتری کاربرد دارند. هیترهای برقی پارس خزر از نظر نوع سیستم گرمایشی، دارای دو نوع کنوکتوردار و فن‌دار می‌باشند.

هیتر برقی کنوکتوردار

روند گرم کردن محیط با استفاده از این نوع هیتر برقی این‌گونه است که؛ گرمای المنت‌ها با استفاده از یک فن به بیرون منتقل می‌شود. هیترهای کنوکتوردار در مقایسه با نمونه‌های دیگر بزرگتر هستند و برای گرم کردن محیط توان بیشتری دارند. به‌طوری‌که برای گرمایش اتاق‌های بزرگ از این نوع هیتر برقی پارس خزر استفاده می‌شود.

بخاری برقی فن دار پارس خزر

در بخاری برقی فن ‌دار پارس خزر، انرژی گرما از طریق فن به بیرون انتقال پیدا می‌کند و به همین دلیل است که دارای بازدهی بسیار بالایی هستند. این نوع هیتر برقی به ترموستات ایمنی مجهز می‌باشد و بر اساس جدیدترین فناوری گرمایشی به تولید رسیده است.

مصرف برق هیتر برقی پارس خزر چقدر است؟

هیترهای برقی‌ کم‌مصرف پارس خزر یک گزینه مناسب برای افرادی می‌باشند که به تهیه یک وسیله گرمایشی مقرون به‌صرفه با کمترین سطح مصرف انرژی نیاز دارند. سیستم تنظیم درجه حرارت در هیتر برقی پارس خزر، دارای قابلیت بهینه کردن مصرف انرژی می‌باشد که این به معنی استفاده از دمای مطلوب با صرف هزینه کمتر است.

آیا هیتر برقی پارسی خزر نیاز به تهویه دارد؟

بخاری‌های برقی پارس خزر هیچ نوع گاز مضری را تولید نمی‌کنند بنابراین نیازی به تهویه ندارند. پس بدون نگرانی می‌توانید از هیتر برقی پارس خزر در اتاق‌های بدون تهویه یا محیط‌هایی مانند حمام استفاده کنید، زیرا این دستگاه با جدیدترین فناوری‌ها تولید شده است و برای ساخت آن نکات ایمنی رعایت شده است.

دستورالعمل‌های استفاده و نگهداری از هیتر برقی پارس خزر

بخاری‌های برقی پارس خزر دارای سیستم فنی خاص و پیچیده‌ نیستند و کار کردن با آن‌ها نیز کار سخت و پیچیده‌ای نیست. در این بخش دستورالعمل‌هایی را برای کار با این دستگاه برای شما بیان می‌کنیم.

  1. به هنگام ترک خانه بهتر است هیترهای برقی قابل حمل پارس خزر را خاموش کنید. توجه داشته باشید که هیترهای ثابت و کنوکتوردار نیازی به خاموش کردن ندارند و اگر دائما روشن بمانند مشکلی ایجاد نمی‌کنند.
  2. برای اینکه هیتر برقی را به پریز وصل کنید بهتر است از یک محافظ برق استفاده کنید.
  3. برای کاربرد این هیترها در محیط‌هایی مانند حمام و محیط‌های مرطوب از هیترهای مخصوص حمام پارس خزر استفاده نمایید.
  4. از کابل برق هیتر محافظت کنید و آن را در مواجه با عواملی که باعث ساییدگی آن می‌شوند، در امان نگه دارید.
  5. برای اینکه حوله و لباس نم‌دار را خشک کنید، پایه مخصوص این کار را روی هیترهای ثابت قرار دهید و از هیترهای قابل حمل برای این کاربردها استفاده نکنید.
  6. هیتر را حتما بر روی زمین بگذارید و از قرار دادن آن روی سطوح ناهموار یا روی میز و بلندی‌ها خودداری کنید.
پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *