بررسی مشکلات رایج در چایساز

بررسی مشکلات رایج در چایساز

این مقاله آموزشی در جهت بررسی رایج ترین مشکلات چایساز که به هنگام استفاده ممکن است با آن‌ها مواجه شوید، جمع آوری شده است. هر چند تعمیر دستگاه چای ساز به تخصص نیاز دارد و برای این کار فنی به راهنمایی‌های عملی یک متخصص نیاز دارید اما با مطالعه تعمیر چای ساز برقی می‌توانید در جریان زیر و بم عملکرد، ایرادات و راهکارهای رفع ایرادات این دستگاه قرار بگیرید.


لینک خرید قطعات یدکی چایساز


مشکلات و ایرادات متداول در چای ساز

یکی از نکات آموزشی که در این مطلب مورد بررسی قرار می‌گیرد، ایرادات و مشکلات رایج در دستگاه است که مخاطبان با آن آشنا می‌شوند. اگر می‌خواهید با راهکارهای عملیاتی مناسب در هنگام وقوع این مشکلات آشنا شوید، این مطلب را که درمورد تعمیر چای ساز و مشکلات آن است، مطالعه نمایید.

آموزش تعمیر چای ساز

در این بخش از آموزش تعمیرچای ساز، ایرادات و مشکلات رایج در دستگاه چای ساز را بیان می‌کنیم.

چرا چای ساز روشن نمیشود؟

  • از جمله دلایلی که باعث روشن نشدن چای ساز می‌شوند، وجود اتصالی و یا نوسان برق است. در مواقعی که نوسان برق وجود دارد، دستگاه چای ساز را روشن نکنید زیرا اگر آن را روشن کنید ممکن است دستگاه بسوزد. وسایل الکتریکی باید به محافظ وصل شوند تا از نوسان شدید و سوختگی ناشی از آن جلوگیری شود.
  • قبل از اینکه دستگاه را روشن کنید، از اتصال دو شاخه به پریز برق اطمینان پیدا کنید زیرا گاهی دستگاه به دلیل متصل نبودن به پریز روشن نمی‌شود.
  • یکی دیگر از عوامل روشن نشدن چای ساز در آموزش تعمیر چایساز، بروز مشکل در برد آن می‌باشد. با توجه به حساسیت و ظرافیتی که این قطعه دارد، لازم است که از یک متخصص کمک بگیرید.
مشکلات چایساز
مشکلات چایساز
  • برای استفاده از دستگاه چای ساز، باید دقت کنید که اگر قوری را به‌درستی روی آن نگذارید دستگاه روشن نمی‌شود. بنابراین از صحت قرار گرفتن قوری و کتری در جای خود مطمئن شوید.
چرا چایساز روشن نمی شود؟
مشکلات چایساز

دلیل ایجاد صدای ناهنجار چای ساز چیست؟

این صداها ممکن است به دلایل زیر ایجاد شوند:

  • اگر برای اولین بار است که از چای ساز استفاده می‌کنید، باید بدانید که کارکرد دستگاه اکثرا با صدا است. در این حالت نگران نباشید زیرا بعد از چند بار استفاده از دستگاه، صدای غیر عادی آن از بین می‌رود.
  • گاهی نیز این صداها به دلیل نو بودن دستگاه نیست بلکه ایجاد این صدا به دلیل نوع آلیاژ و قطعه غیر اصل و بدون کیفیتی می‌باشد که در دستگاه تعبیه شده است. بنابراین به هنگام خرید، دقت کنید که دستگاه و قطعات داخلی آن باکیفیت باشند.
  • از دیگر دلایلی که باعث ایجاد صدا می‌شوند، وجود فاصله بین المنت با بدنه دستگاه است. در هنگام استفاده از دستگاه سعی کنید از ایجاد ضربه به بدنه خودداری کنید. زیرا هر نوع ضربه به دستگاه نه تنها باعث آسیب به بدنه می‌شود بلکه باعث ایجاد فاصله بین المنت و بدنه خواهد شد و همین باعث تولید صدای ناهنجار می‌شود. گاهی نیز این ضربه به دلیل جوشاندن برخی مواد غذایی در درون چای ساز ایجاد می‌شود بنابراین تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری دستگاه به کار گیرید.

آموزش تعویض المنت قوری چای ساز


المنت چایساز
مشکلات چایساز

دلیل سرد بودن چای در چای ساز چیست؟

مشکل سرد بودن آب در دستگاه به قطعه المنت مربوط است. اگر المنت نقص و یا خرابی داشته باشد، دستگاه قادر به گرم نگه داشتن آب نیست. برای رفع این مشکل به حضور یک متخصص نیاز دارید تا این قطعه را به نحو مطلوبی تعویض کند. دقت کنید که این قطعه باید اصل و اورجینال باشد، برای تهیه انواع قطعات اورجینال می‌توانید از فروشگاه اینترنتی قائم یدک کمک بخواهید.

دلیل ایجاد رسوب در چای ساز چیست؟

ایجاد این رسوبات به دلیل استفاده از آب با املاح زیاد است. از آنجا که در آب شهری املاح بسیار زیادی وجود دارد، امکان ایجاد رسوب در دستگاه وجود دارد بنابراین بهتر است از آب تصفیه شده و معدنی استفاده کنید. برای رسوب زدایی و تمیز کردن کتری چای ساز می‌توانید از مقاله مربوطه در همین سایت کمک بگیرید.

دلیل سرد بودن چای در چای ساز
مشکلات چایساز

چرا چای ساز قبل از جوش آمدن آب خاموش می شود؟

یکی از مشکلات چای ساز این است که قبل از به ‌جوش آمدن آب، چای ساز خاموش می‌شود. اگر در لوله‌های بخار دستگاه، رسوب وجود داشته باشد چای ساز قبل از به جوش آمدن خاموش می‌شود. برای رسوب زدایی این بخش نیز می‌توانید از جوهر لیمو و ترکیب آب و سرکه سفید استفاده نمایید. علاوه‌براین برای استفاده روزمره از آب تصفیه شده و معدنی استفاده کنید زیرا در آب شهری املاح زیادی وجود دارد که باعث تولید رسوب می‌شود. اگر بعد از بررسی دستگاه متوجه شدید که مشکل از رسوب لوله‌ها نیست، دستگاه را به دست یک متخصص بسپرید.

دلیل عمل نکردن دکمه های چای ساز چیست؟

وظیفه خاموش و روشن کردن دستگاه بر عهده دکمه موجود بر روی چای ساز است. بعضی مواقع دکمه را فشار می‌دهید اما دستگاه روشن یا خاموش نمی‌شود. این مشکل ممکن است به این دلیل باشد که دستگاه و دکمه‌ها در معرض مستقیم و بیش از حد بخار و گرما بوده‌ باشند و یا اینکه بر روی آن آب ریخته شده است. اگر این اتفاق افتاد باید دکمه را تعویض کنید. سعی کنید مادامی که از دستگاه استفاده می‌کنید نگذارید آب روی دکمه‌ها بریزد، همچنین دستگاه را در معرض مستقیم بخار آب قرار ندهید.

دلیل خاموش نشدن چای ساز پس از جوش آمدن آب چیست؟

تنظیم دما و خاموش شدن در دستگاه با کمک سنسور دما انجام می‌شود. حال اگر سنسور دما مشکل پیدا کند دیگر نقطه جوش قابل تشخیص نیست و دستگاه نیز بعد از جوش آمدن آب، خاموش نخواهد شد. در این حالت تنها راه چاره‌ تعویض قطعه سنسور دما می‌باشد. این ‌کار را یک شخص متخصص باید انجام دهد. هر چند گاهی تکنسین مربوطه، دلیل ایجاد این مشکل را از خرابی سنسور نمی‌داند و ابتدا انسداد لوله بخار را بررسی می‌کند.

دلیل پریدن فیوز برق با روشن شدن دستگاه چای ساز چیست؟

تنظیم ولتاژ موردنیاز دستگاه یکی از موارد مهمی است که قبل از استفاده از دستگاه چای ساز باید آن را انجام دهید. گاهی اوقات که نوع اتصال برق ساختمان کوتاه است، امکان برق رسانی وجود ندارد. همین امر باعث می‌شود که به هنگام روشن کردن دستگاه، فیوز بپرد. برای رفع مشکل باید از یک برق کار حرفه‌ای کمک بگیرید تا سیستم برق رسانی شما را تنظیم کند.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *