آشنایی با ساختمان و اجزاء انواع پنکه ها: بلبرینگ پنکه

بلبرینگ یکی از قطعاتی است که در انواع لوازم برقی و خانگی کاربرد دارد، که برای آسان‌تر کردن عملکرد آن‌ها استفاده می‌شود. بلبرینگ کاربردهای مختلفی دارد و در وسایل مختلف صنعتی و خانگی استفاده می‌شود. اما برای آنکه بیشتر با عملکرد آن آشنا شوید لازم است که به برخی لوازم خانگی خود بیشتر توجه کنید، برای مثال پنکه یکی از وسایلی است که بلبرینگ پنکه در آن استفاده شده است و در این مطلب می‌خواهیم در مورد بهترین بلبرینگی که در یک پنکه خوب استفاده می‌شود صحبت کنیم.


قیمت قطعات پنکه


اجزای پنکه

  • موتور تک فاز
  • پره‌های خنک کننده یا پروانه
  • محافظ پروانه
  • نگهدارنده پروانه
  • پایه
  • صفحه کلید
  • بلبرینگ تایمر

وظیفه بلبرینگ پنکه چیست؟

بلبرینگ یکی از قطعات پنکه است که در بیشتر وسایل الکترونیکی و مکانیکی کاربرد دارد و باعث شده است که تجربه بسیار خوبی از کار کردن با این وسایل به دست آوریم. بلبرینگ در وسایل الکترونیکی مثل پنکه می‌تواند بار و نیروی شعاعی و محوری را تحمل کند و معمولا در جاهایی به کار می‌رود که اعمال بار کم باشد. در بلبرینگ بار از لایه خارجی به سطوح گوی‌ها منتقل می‌شود و به لایه داخلی می‌رسد. برخی از مهم‌ترین بلبرینگ‌ها شامل بلبرینگ شیار عمیق، بلبرینگ تماس زاویه‌ای و بلبرینگ کف گرد می‌باشند.

وظیفه بلبرینگ پنکه چیست؟
بلبرینگ پنکه

در تولید قطعات پنکه چه نوع بلبرینگی رایج است؟

در بیشتر از ۹۰ درصد موارد برای وسایل خانگی مثل لباسشویی، آبمیوه گیری، پنکه و …، بلبرینگ شیار عمیق تولید می‌شود. از آنجا که این بلبرینگ‌ها طراحی ساده و منحصر به فردی دارند، هنگام کار کردن بیشترین سرعت و کمترین سر و صدا را دارند. در ادامه با بلبرینگ شیار عمیق که نوعی بلبرینگ پنکه است آشنا خواهیم شد.


جهت خرید عمده و آسان روی لیست قیمت قطعات یدکی پنکه کلیک کنید.


 

 

معرفی رایج‌ترین شماره فنی‌های بلبرینگ پنکه

بلبرینگ‌های فنی برای استفاده در پنکه را نمی‌توان به چند شماره محدود کرد، زیرا هر شرکت برای ساخت پنکه خود از بلبرینگ‌های خاصی بر اساس استانداردهای پنکه استفاده می‌کند. اما در این بخش ما چند نمونه از رایج‌ترین شماره فنی‌های بلبرینگ پنکه را در جدول زیر بیان می‌کنیم.

ارتفاع (میلی‌متر) قطر خارج (میلی‌متر) قطر داخل (میلی‌متر) شماره فنی
8 26 10 6000
9 32 15 6002
11 35 15 6202
14 47 20 6204

ویژگی‌های بهترین بلبرینگ پنکه

اولین و مهم‌ترین چیزی که در مورد بلبرینگ پنکه مهم می‌باشد این است که از سرعت بالایی برخوردار باشد. سرعت بالا از این طریق به دست می‌آید که بلبرینگ از مواد با کیفیت بالا ساخته شده باشد و ساخت آن دقت بالایی در طراحی داشته باشد.

دومین ویژگی مهم در بلبرینگ پنکه این است که در هنگام چرخش سر و صدا ایجاد نکند. این مورد نیز با کیفیت بالای ساخت به دست می‌آید و مواد ساخت آن باید از جنس مرغوب باشند. اگر بلبرینگ در هنگام چرخش صدا ذاشته باشد، باعث ایجاد سر و صدا در کل دستگاه شده و ایجاد نارضایتی مصرف کننده را به همراه خواهد داشت.

بهترین مارک بلبرینگ پنکه

اگر می‌خواهید بهترین بلبرینگ پنکه را شناسایی کنید با طیف وسیعی از برندهای مختلف از کشورهای ژاپن، سوئد، چین و آلمان طرف هستید. اما در این بخش ما برخی از بهترین این برندها را معرفی می‌کنیم.

  • بلبرینگ برند SKF که برای پنکه‌های خاص با دقت و سرعت بالا استفاده می‌شود.
  • بلبرینگ برند KOYO که در انواع پنکه با سرعت بالا کاربرد دارد.
  • بلبرینگ NACHI که قابل استفاده در انواع پنکه‌های سقفی با دور بالا می‌باشد و محصول کشور ژاپن است.
  • بلبرینگ KG که رایج‌ترین برند بلبرینگ است و می‌توان در انواع پنکه سقفی و رومیزی از آن استفاده کرد.

بلبرینگ شیار عمیق، بهترین بلبرینگ پنکه

یکی از مهم‌ترین قطعاتی که در پنکه به کار رفته، بلبرینگ پنکه است که کیفیت کار آن کیفیت عملکرد دستگاه را در پی دارد. به‌طوری‌که بدون وجود بلبرینگ این دستگاه کارایی ندارد و نمی‌توان از آن استفاده کرد. به همین دلیل لازم است که در پنکه از بهترین بلبرینگ‌ها استفاده شود. یکی از بهترین بلبرینگ‌ها برای پنکه، بلبرینگ شیار عمیق است که کارایی و کیفیت لازم برای این دستگاه را دارد و برای افزایش کارآمدی و کارایی دستگاه از آن استفاده می‌شود. در ادامه مقاله در مورد بلبرینگ شیار عمیق پنکه صحبت می‌کنیم.

بلبرینگ شیار عمیق، بهترین بلبرینگ پنکه

آشنایی با بلبرینگ شیار عمیق پنکه

همانطور که از نام بلبرینگ شیار عمیق پیداست در طراحی این بلبرینگ‌ها یک شیار عمیق وجود دارد که در داخل آن گوی‌ها و ساچمه‌هایی قرار گرفته است. از دیگر قطعات بلبرینگ شیار عمیق می‌توان رینگ داخلی و خارجی را نام برد. رینگ داخلی بلبرینگ شیار عمیق بر روی شفت قرار گرفته است، اما رینگ خارجی آن برای متصل شدن به بلبرینگ در قاب خارجی پنکه قرار می‌گیرد.


 

انواع بلبرینگ شیار عمیق

♦ بلبرینگ های شیار عمیق را به صورت زیر تقسیم بندی می نمایند :

  • بلبرینگ شیار عمیق یک طرفه
  • بلبرینگ شیار عمیق دو طرفه

در بلبرینگ‌هایی که برای پنکه استفاده می‌شود، جنس قفسه‌ها نیز با دیگر متفاوت است و معمولا از قفسه‌هایی با جنس فولادی، فیبری و برنجی استفاده می‌شود. باید گفت که انتخاب نوع بلبرینگ و جنس قفسه آن نیز در افزایش کارایی آن بسیار موثر است.

ویژگی‌ها و مزیت ‌های بلبرینگ شیار عمیق

برخی از ویژگی‌ها و مزایای بلبرینگ شیار عمیق شامل موارد زیر می‌باشد:

  • یکی از ویژگی‌های بلبرینگ‌های شیار عمیق این است که فاقد سر و صدا هستند. آلودگی صوتی برای محیط‌هایی آرام و ساکت بسیار آزاردهنده است و در این موارد نیاز به قطعاتی با کیفیت بالا در پنکه است که بلبرینگ شیار عمیق نیز یکی از این قطعات می‌باشد.
  • وقتی به دنبال یک بلبرینگ با کارایی بالا و عملکرد مناسب هستید، حرف کیفیت و قیمت آن نیز به میان می‌آید. بلبرینگ شیار عمیق یکی از انواع بلبرینگ‌ها با کیفیت بالا می‌باشد که از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.
  • از ویژگی‌های دیگری که بلبرینگ شیار عمیق دارد، طول عمر بالا و استهلاک پایین می‌باشد. برخی از بلبرینگ‌ها وجود دارند که در یک فاصله زمانی مشخص نیاز به تعمیر و یا تعویض دارند اما بلبرینگ شیار عمیق با استهلاک کم خود طول عمر بسیار بالایی دارد.
  • از دیگر ویژگی‌های بلبرینگ شیار عمیق این است که در وسایل مختلفی کاربرد دارد که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

برخی از کاربردهای بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگ شیار عمیق یکی از پرکاربردترین بلبرینگ‌ها است که در پنکه نیز از آن استفاده می‌شود. اما دیگر کاربردهای صنعتی و خانگی دارد که در این بخش آن‌ها را بیان می‌کنیم.

کاربرد در لوازم صنعتی: یکی از مناسب‌ترین کاربردهای بلبرینگ شیار عمیق، در ابزارها و ماشین آلات صنعتی است. بسیاری از کسب و کارهای صنعتی که از ماشین آلات صنعتی استفاده می‌کنند، بدون استفاده از بلبرینگ شیار عمیق با مشکل روبرو می‌شوند.

کاربرد در صنعت خودرو: یکی از مهم‌ترین بلبرینگ‌هایی که در صنعت خودرو استفاده می‌شود، بلبرینگ شیار عمیق است. این بلبرینگ در چرخ‌ها و موتور خودرو استفاده می‌شود، همچنین در ماشین‌های سنگین نیز کاربرد دارد.

کاربرد در لوازم خانگی: یکی از وسایلی که از بلبرینگ شیار عمیق در آن استفاده می‌شود پنکه می‌باشد. اما علاوه بر این دستگاه، دستگاه‌های دیگری نیز در خانه از آن استفاده می‌کنند، مانند آبمیوه گیری، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و … .

اینکه بدانیم در کدام یک از وسایل خانه از چه بلبرینگی استفاده شده است، برای ما بسیار مهم است، زیرا اگر این قطعه دچار خرابی شوند و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد ما نیاز داریم که یک قطعه بلبرینگ با کیفیت بالا را خریداری نماییم. همانطور که در این مقاله بیان کردیم بلبرینگ پنکه از نوع شیار عمیق می‌باشد و در سایر قطعات لوازم خانگی نیز معمولا از این نوع بلبرینگ استفاده شده است.

راه‌های افزایش طول عمر بلبرینگ پنکه

راه‌های افزایش طول عمر بلبرینگ پنکه

  • روانکاری بلبرینگ
  • نحوه صحیح روانکاری بلبرینگ
  • استفاده از شیلد در پنکه
  • وزن بلبرینگ
  • استفاده از بلبرینگ مناسب برای پنکه
  • دمای کار دستگاه
  • میزان بار
  • به درستی نصب کردن بلبرینگ
  • استفاده از بلبرینگ اورجینال و اصلی
  • فاصله زمانی مناسب برای گریس کاری

فروش بلبرینگ پنکه

مجموعه قائم یدک از جمله مراکز فروش انواع قطعات لوازم خانگی مانند قطعات یدکی پنکه می‌باشد. این مرکز توزیع کننده انواع بلبرینگ پنکه، یاتاقان پنکه، گلویی پنکه، پروانه پنکه، موتور پنکه، مهره پنکه، نگهدارنده پروانه پنکه، برد پنکه و دیگر قطعات پنکه با برندهای معروف و با کیفیت بالا می‌باشد. قائم یدک با ارائه این قطعات در کیفیت بالا سعی در خدمت رسانی به عموم مردم در سراسر کشور دارد. برای خرید قطعات متفرقه پنکه می‌توانید با ما تماس بگیرید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *