ترموستات جاروبرقی و عملکرد آن

یکی از قطعات اصلی جاروبرقی، ترموستات است که بروز مشکل در آن، باعث می‌شود در عملکرد کلی جاروبرقی مشکلاتی رخ دهد. اگر این دستگاه دچار مشکل شود، باید نسبت به عیب یابی و تعمیر آن اقدام شود. اگر بتوانید مشکل ترموستات را رفع کنید، احتمالا دستگاه با مشکلی جدی مواجه نیست. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و مشکلات ترموستات جارو برقی می‌پردازیم.


قیمت قطعات جاروبرقی


ترموستات جاروبرقی چیست

یکی از قطعات مهم جارو برقی ترموستات است که وظیفه مهمی به عهده دارد و از آسیب دیدن دستگاه جلوگیری می‌کند. این قطعه کوچک باعث می‌شود دستگاه جاروبرقی بیش از حد گرم نشود. ترموستات به این صورت عمل می‌کند که وقتی دمای دستگاه  بالا می‌رود، آن را خاموش می‌کند تا موتور جاروبرقی نسوزد. اگر ترموستات جاروبرقی دچار مشکلاتی مانند شکستن شود، امکان دارد جاروبرقی بیش از حد گرم شود و دستگاه از کار بیفتد. پس می‌توان گفت سلامت ترموستات به‌عنوان ضامن سلامتی موتور جارو برقی می‌باشد.

ترموستات جاروبرقی

تعویض ترموستات جاروبرقی

تعویض ترموستات جارو برقی یک کار تخصصی است که لازم است به تکنسین فنی سپرده شود. برای این کار ابتدا باید اتصال برق دستگاه قطع شود تا از لحاظ ایمنی مشکلی ایجاد نشود. سپس باید روکش دستگاه باز شود و دسترسی به قطعات ایجاد شود.تعمیرکار در این مرحله، اتصال ترموستات را قطع  و آن را از موتور دستگاه جدا می‌کند. قبل از تعویض ترموستات و جایگزین کردن قطعه سالم، باید ابتدا قطعه جدی به‌طور کامل تست شود و از سالم بودن آن اطمینان به دست آید. زیرا به وجود آمدن مشکل در عملکرد جاروبرقی، تنها مربوط به این قطعه نیست.


جهت خرید عمده و آسان روی لیست قیمت قطعات یدکی جاروبرقی کلیک کنید.


 

 

ترموستات جاروبرقی کجاست ؟

ترموستات جاروبرقی یک قطعه کوچک است که روی برد الکترونیکی و نزدیکی موتور دستگاه قرار گرفته است. در برخی مدل‌ها نیز، ترموستات در نزدیکی کلید روشن/خاموش دستگاه و روی جریان برق قرار گرفته است. این قطعه به این دلیل به موتور جارو برقی نزدیک است  که با افزایش دمای دستگاه، ترموستات دچار تغییر حالت جزئی شده و با این کار از رسیدن جریان برق به موتور دستگاه جلوگیری کرده و آن را به‌طور موقت از کار می‌اندازد.

ترموستات جاروبرقی کجاست ؟

عملکرد ترموستات

وقتی جریان برق توسط ترموستات قطع می‌شود، کمک می‌کند تا دستگاه برای چند دقیقه استراحت کند و دمای آن پایین برود تا موتور دچار مشکل نشود. اگر می‌خواهید وضعیت ترموستات جارو برقی خود را بررسی کنید، باید روکش جارو برقی را جدا نمایید و به موتور و قطعات اطراف آن دسترسی پیدا کنید.

چرا با خرابی ترموستات جاروبرقی داغ می‌کند‌ ؟

اگر مدت ‌زمان استفاده از جاروبرقی افزایش پیدا کند و ترموستات خراب شود؛ مدیریت گرمای موتور از کنترل خارج خواهد شد. شاید این مشکل به‌ ظاهر بسیار بی اهمیت به‌نظر برسد اما اگر به آن توجه نشود باعث می‌شود موتور بسوزد. بنابراین بعد از اینکه گرمای بیش از حد موتور را تشخیص دادید باید هرچه سریع‌تر دستگاه را خاموش کنید و برای اینکه از آسیب به موتور جلوگیری کنید از یک تکنسین باتجربه در این کار کمک بگیرید.


 

تست ترموستات جاروبرقی

در کل تست ترموستات جارو برقی با کمک یک مولتی‌متر انجام می‌گیرد. مولتی متر به ما نشان می‌دهد که ترموستات به‌درستی کار می‌کند یا نه. برای تست ترموستات در گام اول ابتدا باید اتصال برق دستگاه را قطع کنید. قدم بعد این است که مولتی متر را کالیبره کنید، سپس آن را روی کمترین درجه اهم تنظیم کنید. ترموستاتی که در حال کار است، باید مقدار صفر یا نزدیک به صفر را روی مولتی متر نمایش دهد. برای مثال نمایش عدد 01 در یک ترموستات به معنی این است که ترموستات به خوبی کار می‌کند.

قیمت ترموستات جاروبرقی

انواع مختلفی از جاروبرقی وجود دارد که هر کدام از ترموستات مخصوص به خود استفاده می‌کنند. بنابراین طبیعی است که قیمت ترموستات جارو برقی، بر اساس نوع مدل آن متغیر باشد. اگر جارو برقی شما دچار مشکل شده است و اطمینان دارید که اشکال از ترموستات است، بهتر است تهیه و تعویض آن را به یک تکنسین باتجربه واگذار کنید. به این صورت  دیگر نگرانی بابت نحوه خرید، نوع و قیمت ترموستات مورد نظر نخواهید داشت.

جمع بندی

ترموستات جارو برقی وظیفه دارد که تعادل را در دمای دستگاه ایجاد کند و اگر دستگاه بیش از حد گرم شود، اتصال برق به موتور را قطع می‌کند تا به دستگاه آسیبی وارد نشود. وقتی ترموستات دچار مشکل شود، دستگاه به شکل جدی آسیب می‌بیند و یا اینکه می‌سوزد. بنابراین توصیه ما در این است که در اولین فرصت برای تعمیر آن اقدام کنید و عیب یابی و تعمیر دستگاه را به یک متخصص ماهر بسپارید. در صورت نیاز به هرنوع قطعه مربوط به جاروبرقی نیز می‌توانید از قائم یدک کمک بخواهید. در این مورد اگر هرگونه سوال، ابهام یا نیازی به قطعات لوازم خانه، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *