آشنایی با ترموستات چای ساز + قیمت و خرید

آشنایی با ترموستات چای ساز + قیمت و خرید

آشنایی با ترموستات چای ساز : چای‌سازها یکی از لوازم خانگی پرمصرف هر خانه هستند، به‌خصوص در زندگی‌‌‌‌های امروزی که سرعت حرف اول را می‌زند. این وسایل در خانه ضروری هستند زیرا آب را به سرعت به جوش می‌آورند و چای را دائما گرم نگه می‌دارند.

در چای ساز قطعات مختلفی مانند المنت‌ها، ترموستات، اتوماتیک چای ساز و … با یکدیگر در ارتباط‌ اند تا بعد از طی فرآیند‌هایی خاص، چای را آماده نوشیدن کنند. یکی از مهم‌ترین این قطعات ترموستات چای ساز است که در مقاله پیش رو درمورد آن صحبت می‌کنیم.


قیمت قطعات چای ساز


 

 

ترموستات چیست و چگونه کار می‌کند؟

این روزها بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به کنترل کننده‌ دما در لوازم خانگی و سایر وسایل دیگر حس می‌شود. ترموستات همان قطعه‌ای است که با ساختار ساده‌ خود می‌تواند دما را کنترل و در نقطه مطلوب حفظ کند. ترموستات یک واژه‌ جدید نیست، برخی افراد آن را با نام دماپا می‌شناسند. کلمه ترموستات متشکل از دو واژه یونانی ترموThermo  یعنی گرما و استاتس statos  به معنای ایستادن می‌باشد. همان‌طور که از تجزیه و تحلیل ریشه‌ نام ترموستات متوجه می‌شویم، ترموستات “دما را حفظ می‌کند”. درنتیجه هر دستگاهی که ترموستات داشته باشد، دارای قابلیت حفظ دما و ثابت نگه داشتن دما می‌باشد.

باید این نکته را یادآوری کنیم که ترموستات را با ترمومتر اشتباه نگیرید، ترمومتر یک وسیله برای اندازه‌گیری دما می‌باشد اما ترموستات برای حفظ و ثابت نگه داشتن دما در یک سطح مشخص کاربرد دارد.

اساس کار ترموستات چای ساز

ترموستات چای ساز به این صورت عمل می‌کند که با اتصال جریان الکتریکی المنت گرم می‌شود، سپس گرمای المنت به بدنه‎ کتری یا سماور می‌رسد. با گرم شدن بدنه کتری، آب داخل آن گرم شده و به دمای جوش می‌رسد. وقتی آب به نقطه جوش که از قبل برای ترموستات تنظیم شده برسد، المنت گرما را به بازوی ترموستات منتقل می‌کند و بازوی ترموستات گرم می‌شود. ترموستات بر اثر گرمای وارد شده دچار انبساط می‌شود و در پی این انبساط، افزایش طول پیدا می‌کند. انبساط طولی بازوی ترموستات باعث می‌شود که به سمت بالا کشیده شود. به محض اینکه بازوی ترموستات به طرف بالا رفت، پلاتین‌های اتصالی جریان المنت از هم جدا می‌شوند و المنت از کار می‌افتد و کتری خاموش می‌شود.

آشنایی با انواع ترموستات چایساز

از انواع ترموستات چایساز می؜توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترموستات چای ساز بوش یکی از انواع این قطعه می‌باشد.
  •  ترموستات چای ساز بیم نیز از دیگر برندهای ترموستات چایساز محسوب می‌شود.
  • ترموستات چای ساز دلمونتی نیز از دیگر موارد است.
  • برخی دیگر از انواع ترموستات شامل ترموستات چایی ساز فلر و ترموستات چای ساز پارس خزر می‌باشد.
  • ترموستات چای ساز واتسون نیز اگر خراب شود، در بازار داخلی موجود و به راحتی در دسترس است.
  • از دیگر موارد ترموستات چای ساز فیلیپس می‌باشد.
  • ترموستات چای ساز گاسونیک نیز از دیگر قطعات موجود در بازار است.

آشنایی با دو نوع ترموستات ( ترمستات ) چای ساز

در دستگاه چای‌ساز دو نوع ترموستات شامل ترموستات دسته و ترموستات کف وجود دارد. وظیفه این دو ترموستات قطع و وصل ولتاژ ورودی به المنت می‌باشد. ممکن است به دلیل نوسان برق ناگهانی و یا استفاده طولانی مدت از دستگاه، این قطعات دچار مشکل شوند. در این شرایط احتمال ایجاد دو مشکل وجود دارد. اول اینکه ممکن است اصلا هیچ ولتاژی به مدار وارد نشود و یا اینکه ترموستات فرمان قطع ولتاژ را ندهد. در حالت دوم بعد از اینکه آب به جوش آمد، چایساز قطع نمی‌شود. خرابی ترمستات چایساز  یکی از مشکلات رایج در چای‌ساز‌ها است که به دلیل سهل انگاری در هنگام استفاده از دستگاه ایجاد می‌شود.


 

خرابی ترمستات چای سازباعث چه مواردی می؜شود؟

ترمستات ( ترموستات ) چای ساز این‌گونه عمل می‌کند که بعد از جوشیدن آب، برق ورودی به المنت دستگاه قطع می‌شود تا از آسیب دیدن دستگاه و تبخیر شدن آب جلوگیری کند و دستگاه خاموش ؜شود. ترموستات چایساز مسئولیت کنترل دما و دستور قطع و وصل برق ورودی به المنت‌ها را بر عهده دارد.

ترموستات در بیشتر وسایل برقی‌ مانند اتو، یخچال، ماشین ظرفشویی، کولر گازی و … وجود دارد و وقتی دمای دستگاه بالاتر از مقدار تنظیم شده آن برود، اتصال برق دستگاه قطع می‌شود. اگر ترموستات چای ساز , خراب شود دستگاه دیگر این عملکرد را ندارد و بعد از جوشیدن آب، چایساز قطع نمی‌شود.

خرید ترموستات چای ساز

قائم یدک مجموعه‌ای کامل از ترموستات چای ساز و دیگر قطعات این دستگاه را فراهم کرده است که با خرید و نصب آن روی چایساز می‌توانید دستگاه خود را به چرخه حیات باز گردانید.

برای خرید ترموستات چایساز، به جای اینکه وقت خود را در نقاط شلوغ شهر و مغازه‌های متفرقه تلف کنید، از طریق فروشگاه اینترنتی قائم یدک اقدام کنید. خرید ترموستات چایساز  برای برندهای مختلف، امکان ارسال آنی قطعات به نقاط دور و نزدیک و امکان فروش قطعات در تعداد بالا تر برای تعمیرکاران گرامی از جمله مزایایی است که قائم یدک برای خریداران محترم تدارک دیده است.

قیمت ترموستات چای ساز

فروشگاه بزرگ اینترنتی قائم یدک، علاوه بر اینکه اجناس را با تضمین اصالت کالا و کیفیت مشابه نمونه اصلی برای خریداران فراهم می‌کند، بهترین قیمت‌ها را نیز در بین فروشگاه‌های معتبر ارائه می‌کند. خرید از فروشکاه اینترنتی قائم یدک علاوه بر صرفه‌جویی در قیمت خرید، کمک زیادی به صرفه‌جویی در وقت و انرژی شما نیز می‌کند.

در پایان

در این مطلب به شرح مواردی مانند آشنایی با انواع برند ترموستات در چایساز، آشنایی با دو نوع ترموستات تعبیه شده در چایساز و چگونگی عملکرد این قطعه در چای‌ساز پراختیم.
توجه داشته باشید که اگر هر نوع مشکلی در ترموستات به وجود آید، لازم است که این قطعه عوض شود زیرا خرابی ترموستات باعث اختلال در این دستگاه می‌گردد. یادآوری می‌کنیم که از تعویض ترموستات و تعمیر خودسرانه آن خودداری کنید زیرا اگر در این زمینه تخصص کافی نداشته باشید باعث آسیب زدن به قطعات دیگر این دستگاه و خرابی آن خواهید شد. در انتها نیز ویدیوئی از ترموستات چای ساز را تهیه کرده‌ایم که با مشاهده آن می‌توانید با نحوه قرار گیری آن در دستگاه آشنایی پیدا کنید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *