تعمیر جاروبرقی بوش در منزل

تعمیر جاروبرقی بوش در منزل

برای تعمیر جاروبرقی بوش در منزل قبل از هر کاری باید جاروبرقی را از برق بکشید. یکی دیگر از نکات این است که بررسی را از ساده‌ترین دلایل و راه‌حل‌ها شروع کنید. گاهی همین دلایل ساده و پیش پا افتاده می‌توانند مشکلتان را حل کند. نکته مهم دیگر که متاسفانه برخی از افراد رعایت نمی‌کنند این است که تعمیر موارد تخصصی که در آن سررشته‌ای ندارند را به یک تعمیرکار متخصص واگذار نمی‌کنند و خود دست به‌کار می‌شوند و خسارات زیادی را به دستگاه وارد می‌کنند. این مورد بیشتر در رابطه با موتور و برد دستگاه است.

در این مطلب ابتدا به نکات مهم درباره تعمیر جاروبرقی اشاره می کنیم و سپس به مشکلاتی که نیاز به تعمیر جاروبرقی بوش – Bosch دارند؟ را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.


قیمت قطعات جاروبرقی


تعمیر جاروبرقی بوش در منزل را از کجا شروع کنیم؟

همان‌طور که در ابتدای این راهنمای عیب یابی جارو برقی بوش  بیان کردیم، همیشه به‌یاد داشته باشید که احتمال دارد ساده‌ترین راه حل بتواند مشکل را حل کند. برای مثال اگر جاروبرقی بوش روشن نمی‌شود قبل از اینکه به سراغ موتور دستگاه بروید بهتر است ابتدا اتصال دستگاه به پریز برق را بررسی کنید. یا اگر دستگاه مکش ضعیفی دارد، ابتدا باید مواردی مانند انسداد لوله و برس چک شوند به‌طوریکه بررسی برد گزینه آخر باشد. برای اینکه در تعمیر جاروبرقی بوش در منزل آسیبی به دستگاه وارد نکنید ابتدا باید علت را پیدا کنید و بعد از ساده‌ترین راه به سمت دشوارترین حرکت کنید و هر وقت فکر کردید که تعمیر جاروبرقی خارج از دانش فنی شماست بهتر است از یک تعمیرکار جاروبرقی کمک بخواهید.

حال در ادامه چند راه حل رایج برای آموزش تعمیر و نگهداری جارو برقی بوش در منزل را بررسی می‌کنیم.

چرا جاروبرقی من مکش کمی دارد؟

اگر شما نیز با این مشکل روبروهستید جای نگرانی وجود ندارد زیرا در بیشتر مواقع می‌توان این مشکل را با آسان‌ترین کارها رفع کرد به‌ویژه اگر دستگاه را تازه خریداری نموده‌اید و از عمر آن زمان زیادی نمی‌گذرد. این مشکل ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شده باشد اما مهم‌ترین دلیل به دلیل پر شدن کیسه یا مسدود شدن مسیر شلنگ جاروبرقی می‌باشد. یک دلیل دیگر نیز این است که ممکن است به دلیل پر بودن کیسه باشد که در این‌صورت باید آن را تخلیه یا تعویض کنید. در غیر این‌صورت باید لوله خرطومی دستگاه را بررسی کنید.

خرطومی دستگاه را بررسی کنید که چیزی دهانه آن یا مسیر لوله را مسدود نکرده باشد. گاهی نیز رسوب گل و لای باعث مسدود شدن لوله می‌شود که به همین دلیل توصیه ما این است که زمین یا فرش خیس را با جاروبرقی تمیز نکنید. یکی دیگر از علل این مساله نیز تجمع کرک و مو در دهانه و روی برس جاروبرقی می‌باشد. این قسمت را می‌توانید با دست یا قیچی به‌راحتی تمیز کنید بدون اینکه به برس آسیبی وارد شود.

در نهایت اگر با بررسی موادرد بالا مشکل حل نشد باید به سراغ فیلتر جاروبرقی بروید و اگر نیاز بود آن را تعویض کنید. در موارد دیگر برای تعمیرات جاروبرقی بوش در منزل بهتر است تعمیر آن را به یک تعمیرکار متخصص واگذار کنید.

دلیل روشن نشدن جارو برقی بوش چیست؟

بارها اتفاق افتاده است که افراد به دلیل روشن نشدن دستگاه جاروبرقی، آن را به مراکز تعمیر برده اما جاروبرقی به راحتی در تعمیرگاه روشن شده است. در بسیاری از موارد روشن نشدن دستگاه می‌تواند به دلیل خرابی پریز برق یا چند راهی و قطع بودن برق ساختمان باشد.

برای اینکه خرابی پریز یا سه راهی را بررسی کنید باید از فازمتر استفاده کنید. به‌جز این موارد دلیل دیگر روشن نشدن دستگاه موتور یا برد آن می‌باشد.

اما گاهی ممکن است که دستگاه وسط استفاده به‌طور ناگهانی خاموش شود و دیگر روشن نشود. در این موارد به‌جای اینکه برای تعمیر جارو برقی بوش اقدام کنید کمی به آن استراحت دهید. زیرا اگر بیش از حد از دستگاه استفاده شود، باعث داغ شدن دستگاه می‌شود زیرا این کار سنسورهای حرارتی را تحریک می‌کند.


کیسه و پاکت جاروبرقی


چرا جاروبرقی من بوی بدی می‌دهد؟

در بسیاری از انواع جاروبرقی بوش  بوی بد جاروبرقی به‌دلایلی مانند مسدود شدن لوله، پر شدن کیسه و یا عملکرد ضعیف فیلتر اتفاق می‌افتد که رفع تمامی این موارد را در مکش ضعیف توضیح دادیم. اما در کنار این موارد ممکن است این بوی بد جاروبرقی به دلایلی مانند سوختگی موتور، ضعیف شدن تسمه، لغزش بلبرینگ و سوختن سیم کشی باشد. برای رفع این موارد نیاز به دانش فنی بالاتری دارید که باید آن را به تعمیرکاران جاروبرقی بسپارید.

علت صداهای عجیب از جاروبرقی بوش من چیست؟

از سایر ایرادات جارو برقی بوش، ایجاد سر و صدا می‌باشد زیرا از عمر آن‌ها مدت زیادی گذشته است. این مورد به دلیل وجود مشکل در موتور، بلبرینگ، تسمه و یا فن‌های دستگاه می‌باشد. به دلیل اینکه این اجزا رابطه نزدیکی با هم دارند ممکن است دو یا چند مورد آن‌ها با هم اتفاق افتاده باشد. اما قبل از بررسی آن‌ها بهتر است ابتدا شلنگ، برس، کیسه و فیلتر را نیز چک کنید.


شیلنگ خرطومی جاروبرقی


 

 

چگونه فیلتر جاروبرقی بوش را عوض کنیم؟

در ابتدا باید یادآوری کنیم که تعویض نکردن فیلترهای جاروبرقی باعث سوختن موتور می‌شود.

در جاروبرقی بوش دو نوع فیلتر وجود دارد که شامل فیلتر هوا و هپا هستند. فیلتر هوا از ورود گرد و خاک به داخل موتور جلوگیری می‌کند. برای اینکه به این فیلتر دستیابی پیدا کنید باید ابتدا درب جارو را باز کنید و بعد از برداشتن کیسه جاروبرقی می‌توانید به فیلتر هوا دسترسی داشته باشید. این فیلتر هوا در جاروبرقی بوش به‌صورت کشویی از بالا درآورده می‌شود و به‌راحتی می‌توانید فیلتر جدید را جایگزین کنید. هر 6 ماه یک‌بار باید فیلتر هوا را تعویض کنید.

وظیفه فیلتر هپا نیز این است که اجازه ورود گرما و گرد و خاک را به محیط نمی‌دهد و اگر خراب شود به‌جای جذب کردن گرد و خاک آن را به داخل موتور می‌‌فرستد. برای تعویض این فیلتر تنها باید محفظه عقب را باز کنید و بعد از رها کردن گیره فیلتر را بردارید و فیلتر جدید را با آن جایگزین کنید. به‌یاد داشته باشید که فیلترهای تعویضی باید اصل و اورجینال باشند تا با عملکرد ضعیف خود باعث سوختن موتور نشوند. یک نکته مهم دیگر این است که برخلاف فیلتر هوا، فیلتر هپا قابلیت شستشو ندارد و باید 6 ماه یک‌بار عوض شود.

بنابراین برای تهیه انواع فیلتر اورجینال و دیگر قطعات جاروبرقی بوش به صفحه محصولات ما در همین سایت مراجعه کنید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *