تعمیر جارو شارژی

تعمیر جاروشارژی: جاروشارژی یکی از انواع وسایل کاربردی خانه است که در زمینه امور نظافتی استفاده می‌شود. این وسیله کم‌وزن و جمع و جور از نظر کارایی رقیب جاروبرقی است. اما این دستگاه نیز مانند تمامی وسایل خانه گاهی دچار اختلالاتی در عملکرد خود خواهد شد. برخی از این مشکلات به راحتی حل شده و می‌توانید آن‌ها را در خانه خود برطرف کنید، اما برای رفع مشکلات جدی باید به سراغ تعمیرکار بروید.


خرید قطعات جارو شارژی


علت خرابی انواع جارو شارژی چیست ؟

جارو شارژی ممکن است با ضربه‌های شدید، افتادن و … دچار آسیب شود و روشن نگردد. حتی ممکن است علت خرابی و نیاز به تعمیر جارو شارژی به دلیل ایراد از برد داخلی (سیمی)، اتصالات، باتری و … این وسیله باشد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید.

تعمیر جاروشارژی

آموزش تعمیر جارو شارژی در منزل

مشکلات جاروشارژی را گاهی اوقات با یک ترفند ساده و تعمیر در منزل می‌توان حل کرد و مصرف کنندگان می توانند به راحتی مشکل دستگاه خود را برطرف نمایند. در همین راستا قائم یدک رایج‌ترین ایرادات جاروشارژی را در اختیارتان قرار داده است تا به راحتی بتوانید دستگاه خود را در منزل تعمیر کنید و مشکلات آن را برطرف نمایید اما اگر مشکل دستگاه شما قابل رفع نباشد از تعمیرکاران مجرب در این زمینه کمک بگیرید.

علت بوی سوختگی جارو شارژی چیست؟

از جمله رایج‌ترین مشکلاتی که در صورت استفاده نادرست از جارو شارژی ممکن است با آن روبرو شوید استشمام بوی سوختگی از دستگاه می‌باشد. ایجاد بوی سوختگی در دستگاه نشانه مشکل در تسمه جاروبرقی است. وظیفه تسمه در جاروشارژی این است که نیروی محرکه را به غلطک‌های دستگاه منتقل ‌کند. اگر این قطعه دچار فرسودگی شود، از جای خود بیرون بیاید و یا حتی بسوزد، می‌تواند در جارو شارژی بوی سوختگی ایجاد کند. البته تنها عامل بوی سوختگی تسمه نیست و نیم سوز شدن موتور نیز باعث ایجاد چنین مشکلی می‌شود. برای رفع این مشکل باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.


بوی سوختگی جاروشارژی

چرا جاروشارژی ناگهان خاموش می‌شود؟

  • اولین گام برای بررسی این مشکل این است که پریز و کابل را بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشند.
  • یکی دیگر از علل رخداد این مشکل، به پایان رسیدن شارژ باتری است و یا اینکه باتری جاروشارژی مجیک فرسوده شده باشد که در این شرایط باید عوض شود.
  • برای رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی، مخزن دستگاه را مرتبا خالی کنید. همچنین فیلتر دستگاه را تمیز نمایید.
  • یکی دیگر از علت‌های این مشکل این است که برد اصلی جاروشارژی مجیک خراب شده باشد.

اگر با این راه حل‌ها مشکل جاروبرقی شما حل نشد با یک تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.

چرا جارو شارژی روشن نمی‌شود؟

از جمله مشکلاتی که برای بیشتر کاربران اتفاق می‌افتد روشن نشدن جاروبرقی می‌باشد. قبل از اینکه بخواهید یک تعمیرکار پیدا کنید، ابتدا باید از وجود جریان برق در پریز اطمینان پیدا کنید. بعد از اینکه منبع تغذیه را بررسی کردید، باید دو شاخه را نیز چک کنید. اگر در کارکرد آن‌ها وجود ندارد، باید با کمک یک فازمتر اتصالات داخلی را بررسی کنید. همچنین باید دکمه پاور دستگاه را نیز بفشارید که ببینید درست کار می‌کند یا نه. اگر تمامی این موارد را امتحان  کردید و باز هم ایرادی در این قطعات وجود نداشت، باید از یک تعمیرکار برای بررسی و عیب یابی موتور کمک بگیرید.

شنیدن سروصدای ناهنجار از جاروشارژی

شاید به هنگام استفاده از جارو شارژی، سروصدای ناهنجار و آزاردهنده‌ای از آن به گوشتان برسد. اگر سروصدای غیر عادی از جارو می‌شنوید ممکن است به دلیل تمیز نبودن فیلتر دستگاهتان باشد. با تمیز کردن این فیلتر می‌توانید به راحتی این مشکل را حل کنید. اما گاهی اوقات نیز ممکن است مشکل از شکستگی بلبرینگ و مسدود شدن لوله‌ها باشد که باید حل این مشکل را به تعمیرکار بسپرید.


اطلاعاتی درمورد باتری جارو شارژی


شنیدن سروصدای ناهنجار از جاروشارژی

شارژ نشدن جارو شارژی

از جمله مشکلات متداولی که برای جارو شارژی اتفاق می‌افتد، شارژ نشدن آن است. این ایراد احتمال دارد که به دلیل خرابی پایه‌ شارژر دستگاه رخ دهد. در این شرایط باید بررسی کنید که آیا جاروشارژی به درستی روی پایه‌های شارژر قرار گرفته است یا نه. همچنین باید اتصالات شارژر را نیز بررسی کنید و اگر در سیم‌ها و کابل‌ها قطعی وجود داشت آن‌ها را رفع کنید.

شارژ نشدن جارو شارژی

غلتک برس جاروشارژی نمی‌چرخد

ابتدا باید تسمه دستگاه را بررسی کنید و اگر دچار پارگی و یا کشیدگی شده بود آن را تعویض کنید. توجه کنید که تسمه حتما باید در محل مناسب قرار گرفته باشد. علاوه بر این اگر برس جاروشارژی با مو، پرز و … پر شده باشد، اصطکاک بالا باعث ایجاد فشار روی تسمه می‌شود. اگر غلتک برس جاروشارژی بعد از تمیز کردن نیز نچرخد، باید آن را تعویض کنید.

مکش جاروشارژی ضعیف شده است

این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی باشد که مهم‌ترین دلیل آن پر شدن محفظه‌ جاروشارژی است. اگر محفظه‌ جاروشارژی کاملا پر شده باشد، با خالی کردن آن مشکل دستگاهتان نیز بر طرف خواهد شد. یکی دیگر از دلایلی که باعث مکش ضعیف جاروشارژی می‌شود برس‌های آن هستند که اگر گرد و غبار و زباله‌ در آن جمع شود، باید تمیز گردد.

هزینه عیب یابی و تعمیر جارو شارژی چقدر است؟

تعمیرکاران بعد از اینکه جارو شارژی شما را بررسی کردند، به دنبال خرابی آن خواهند بود و بعد از اینکه خرابی را شناسایی کردند برای تعمیر آن اقدام می‌کنند. برای عیب یابی دستگاه ممکن است به تعویض قطعه نیاز باشد. اگر نیاز به تعویض قطعه باشد تعمیرکاران با توجه به قطعات فابریکی که با خود دارند، برای تعمیر آن اقدام می‌کنند.

هزینه عیب یابی و تعمیر جارو شارژی، به نوع تعمیرات و خدماتی که روی دستگاه انجام خواهد شد بستگی دارد. این هزینه با توجه به هزینه رفت و برگشت، قطعه مورد نیاز، زمان صرف شده و … طبق قیمت‌های مصوب اتحادیه از مشتری اخذ می گردد.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *