تعویض فیلتر آب یخچال ساید

تعویض فیلتر آب یخچال ساید

ممکن است “تعویض فیلتر آب یخچال ساید” کار ساده‌ای به نظر بیاید. اگر چند نکته را رعایت کنید، قطعا خواهید توانست آن را انجام دهید. اما گاهی اوقات مشکلاتی برای فیلتر تصفیه آب یخچال ساید ایجاد می‌شود که در این مطلب سعی می‌کنیم این موارد را به طور کلی و مختصر توضیح دهیم.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 8 دقیقه

عمر مفید فیلتر آب یخچال ساید

عمر مفید فیلتر آب یخچال ساید چقدر است؟
شکل 1. عمر مفید فیلتر آب یخچال ساید چقدر است؟

عمر فیلترها به 2 پارامتر زمانی و مصرفی بستگی دارد که روی آن‌ها درج شده است. برای مثال اگر روی فیلتر زمان تعویض 6 ماه درج شده و همچنین میزان عمر این فیلتر 1500 گالن یا 5670 لیتر عنوان شده باشد،  بنابراین فیلتر دارای عمر 6 ماه و یا 5670 لیتر است. عمر فیلترهای یخچال ساید به طور معمول 6 ماهه و یا نهایتا 1 ساله است. اکثر فیلترهای داخلی یخچال دارای عمر 6 ماهه هستند و فیلترهای بیرونی هم در 2 نوع 6 ماهه و یا 1 ساله هستند.

فروش قطعات و لوازم یدکی یخچال

انواع فیلتر برای تعویض در یخچال

دو نوع فیلتر برای تعویض در یخچال وجود دارد:

  • فیلتر داخلی
  • فیلتر خارجی

فیلتر تصفیه آب پشت یخچال ساید بای ساید

اولین فیلتر بین یخچال و آب شبکه شهری، فیلتر خارجی یخچال است. فیلتر خارجی می‌تواند بخش بزرگی از بو، مزه و آلاینده‌های موجود در آب را از بین ببرد که باعث می‌شود آب صاف و تمیزی به یخچال وارد شود. به همین دلیل است که آب و یخ یخچال‌های ساید بای ساید یا یخچال‌های معمولی که برای آب فیلتر دارند، بسیار طعم و مزه خوبی دارد.

این فیلتر در پشت یخچال ساید قرار گرفته است که، فیلتر پشت یا فیلتر بیرونی ساید نیز نامیده می‌شود. قرار گرفتن فیلتر تصفیه آب در مسیر آب ورودی یخچال باعث می‌شود رسوبات، سیستم داخلی یخچال و ساید دچار مشکل نشود و علاوه بر آن کیفیت آب و یخ یخچال نیز بهتر گردد.

فیلتر یخچال بیرونی تایوان اکو با ظرفیت 1500 گالن

فیلتر داخلی تصفیه آب یخچال ساید بای ساید

فیلتر داخلی در یخچال فیلتر می‌تواند کمک بزرگی به تصفیه کامل آب کند. در برندهای گوناگون یخچال، فیلترها دارای مدل و نوع متفاوت هستند. با وجود کلر، رسوب، املاح و باکتری در آب‌های مناطق مختلف کشور نیاز اساسی به تصفیه آب داریم.

فیلتر آب داخل یخچال سامسونگ آکوا پرو مدل اصلی

قیمت و خرید فیلتر یخچال

 

چرا باید فیلتر آب یخچال ساید بای ساید خود را تعویض نماییم؟
شکل 2. چرا باید فیلتر آب یخچال ساید بای ساید خود را تعویض نماییم؟

نحوه تعویض فیلتر آب یخچال ساید

  1. ابتدا یخساز یخچال را خاموش کنید.
  2. فیلتر آب در قسمت بالای بالا یخچال قرار دارد که می‌توانید آن را ببینید.
  3. فیلتر را به سمت راست و چپ بچرخانید و آن را بیرون بیاورید.
  4. اگر نتوانستید فیلتر را بیرون بیاورید، سعی کنید پیچ کاور محافظ در پشت فیلتر را باز کنید.
  5. بعد از اینکه فیلتر قدیمی  را بیرون آوردید، فیلتر جدید را در جای خود بگذارید.
  6. اطمینان پیدا کنید که فیلتر محکم بسته شده است.
  7. کاور پشت فیلتر را در جای خود قرار دهید و آن را محکم کنید و سپس یخساز یخچال را روشن کنید.
  8. دکمه Water Filter را که روی نمایشگر یخچال قرار دارد برای 1 دقیقه یا کمتر نگه دارید تا تنظیمات فیلتر ریست شود.
  9. در این حالت چراغ فیلتر آب باید سبز رنگ باشد.
  10. اگر یک یا دو لیوان آب از یخچال می‌گیرید و آب را با کندی می‌دهد، مشکل موقتی است و حل می‌شود.
  11. حال می‌توانید از فیلتر آب جدید خود استفاده کنید.
مشکلات عدم تعویض فیلتر آب یخچال ساید
شکل 3. مشکلات عدم تعویض فیلتر آب یخچال ساید

 

چرا باید فیلتر آب یخچال ساید بای ساید خود را تعویض نماییم؟

تعویض به موقع و با کیفیت فیلتر تصفیه آب یخچال باعث می‌شود که:

  1. آب معدنی می شود.
  2. به آب نیترات می‌دهد.
  3. آب را آنتی باکتریال می‌کند.

زمان مناسب تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب

اگر از فیلترهای خانگی را برای تصفیه آب به کار برده باشید، دیگر نیازی به نصب فیلتر ساید بای ساید نیست و می‌توان با یک شیلنگ دستگاه تصفیه آب را به یخچال خود وصل نمود .

اما اگر برای یخچال از فیلتر استفاده کنید، تعویض فیلتر را باید با توجه به مشخصات آن بین 6 تا 12 ماه یکبار انجام دهید. تمامی یخچال فریزرها هر 6 ماه یکبار هشدار می‌دهند که زمان تعویض فیلتر است، این سیستم هوشمند نیست و با گذشت هر 24 ساعت 1 روز از عمر فیلتر را مصرف شده محاسبه می‌کند، پس توجه داشته باشید که اگر از فیلترهای 12 ماهه استفاده می‌کنید نباید به اولین هشدار یخچال توجه کنید و باید آن را ریست نمایید.

فیلتر آب داخلی یخچال ال جی

عدم تعویض به موقع فیلتر آب یخچال ساید

عوض شدن بو و طعم آب

اگر فیلتر یخچال خود را به تازگی عوض نموده‌اید این مورد مشکل حادی نیست زیرا به هنگام تعویض فیلتر، کار فیلتراسیون آب شروع می‌شود و ممکن است احساس کنید که طعم آب عوض شده است اما نگران نباشید چون فیلتر تازه است طعم بیشتری می‌دهد که بعد از مدتی به حالت عادی برمی‌گردد و آشامیدن این آب مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما اگر چندین ماه  از نصب فیلتر گذشته است و طعم آب نیز عوض شده است حتما باید فیلتر را عوض کنید.

فشار آب یخچال کم شده

اگرفشار آب از خروجی جلوی یخچال کم شده است، باید ابتدا شیر آب ورودی به یخچال را چک کنید که نیمه بسته نباشد. بعد شلنگ‌های ورودی از شیر آب تا یخچال را بررسی کنید. ممکن است این شلنگ‌ها از مسیر زیر کابینت‌ها یا از پشت وسایل دیگر مانند لباسشویی ماشین ظرفشویی عبور کرده باشد و آنجا تا خورده و فشار آب کم شده باشد. اگر این موارد را چک کردید و باز هم مشکل برطرف نشد باید فیلتر را عوض کنید.

آب یخچال قطع شده 

برای رفع این مشکل هم مانند موارد بالا لازم است، ورودی آب و شلنگ‌ها را چک کنید. اگر مشکل از آن‌ها نبود فیلتر مسدود شده است و این به مرغوبیت و کیفیت فیلتر و آب مصرفی بستگی دارد. اگر کیفیت فیلتر یخچال خوب نباشد بعد از کم شدن فشار، آب یخچال به طور کامل قطع می‌شود.

آب لیوان اول گرم است

اگر فیلتر آب یخچال را به تازگی عوض کرده‌اید، بسته به اینکه مدل فیلتر یخچال شما داخلی یا بیرونی است باید چندین ساعت به آن زمان بدهید تا آب مخزن داخلی و فیلتر خنک شود. در بعضی از مدل‌ها مخزن درون یخچال قرار ندارد و فیلتر هم پشت دستگاه وصل شده است. که باعث می‌شود آب خنک زیادی نداشته باشید و فقط به اندازه ۱ یا ۲ لیوان بیشتر نیست و آن هم فقط مسیر شلنگ‌هایی است که داخل یخچال عبور کرده تا به جلوی دستگاه برسد.

آب سیاه رنگی از فیلتر خارج می شود

ساختار فیلتر یخچال دارای چند مرحله است که یکی از آن‌ها عبور آب از کربن است. وقتی فیلتر نو جایگزین فیلتر قدیمی گردد زیرا وقتی برای اولین بار آب از فیلتر عبور کند مقداری از کربن با آن خارج می‌شود. این کربن مضر نیست، سعی کنید بعد از تعویض فیلتر به مقدار ۳ پارچ آب از آن خارج کنید. می‌توانید این آب را در سینک ظرفشویی بریزید و یا حتی داخل گلدان‌های منزل بریزید چون مشکلی به وجود نمی‌آورد.

فشار آب منظم نیست قطع و وصل می‌شود

بعد از اینکه فیلتر عوض شد ممکن است فشار آب منظم نباشد. این به دلیل هوای داخل شلنگ‌ها و فیلتر است، به همین دلیل پدال آب را برای ۱ تا ۲ دقیقه نگه دارید تا آب و هوا کاملا خارج شوند و به حالت نرمال برسد.

چراغ فیلتر روی نمایشگر قرمز شده

اگر چراغ فیلتر قرمز رنگ شود یعنی عمر مصرف فیلتر تمام شده و باید عوض شود. بعد از اینکه فیلتر را تعویض کردید، باید چراغ نشانگر فیلتر را ریست کنید تا به رنگ عادی برگردد.

خرید فیلتر آب یخچال

برای خرید فیلتر آب یخچال می‌توانید به صفحه محصولات قائم یدک مراجعه کنید و فیلتر مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

فیلتر یخچال با چه فاصله زمانی باید تعویض شود؟

حد نرمال مدت زمان تعویض فیلتر آب یخچال، 6 ماه است. وقتی این مدت طی شد یخچال با هشدارهای زیر اعلام می‌کند که باید فیلتر آب عوض شود:
نمایش علامت چشمک‌زن روی دیسپلی یخچال
کند شدن آب هنگام آب گرفتن از دیسپنر یا آبریزر یخچال

پیشنهاد برای دیدن محصولات مرتبط

قطعات و لوازم یدکی یخچال سانی

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *