راه‌های تقویت مکش موتور جاروبرقی

راه‌های تقویت مکش موتور جاروبرقی

تقویت مکش موتور جاروبرقی دارای تاثیر مستقیمی روی میزان کارایی و حتی افزایش طول عمر دستگاه است. زیرا بسیاری از روش‌هایی که برای این منظور استفاده می‌شوند در تلاش هستند که مانع از فشار آمدن به موتور و سایر قطعات داخلی جاروبرقی شود. همچنین می‌توان، با کمک راه‌های افزایش مکش جاروبرقی  قدرت تمیز کردن دستگاه را نیز بهبود داد. برای اینکه بتوانید مکش جاروبرقی را تا حد زیادی بالا ببرید، تا انتهای ایتن مطلب با ما همراه باشید.

  1. تقویت مکش جاروبرقی با تعویض فیلتر

یکی از راهکارهای مناسب برای زیاد شدن مکش جاروبرقی، تعویض یا تمیز کردن فیلتر است. درون جاروبرقی فیلترهایی تعبیه شده است که سطح آن‌ها در طی زمان توسط لایه‌هایی از گرد و غبار مسدود می‌شود. وقتی منافذ فیلتر مسدود شوند، هوا در آن‌ها به سختی جریان پیدا می‌کند و باعث می‌شود مکش جاروبرقی کم شود. برای افزایش چند برابری فیلتر می‌توانید با تمیز کردن دوره‌ای و مرتب فیلتر یا تعویض آن برای این کار اقدام نمایید.

  1. تعمیر موتور جاروبرقی

موتور جاروبرقی خانگی تاثیر فراوانی در میزان قدرت مکش جاروبرقی دارد و اگر خرابی در آن وجود داشته باشد، کارایی دستگاه کم می‌شود. بررسی و عیب یابی موتور نباید خودتان ناشیانه انجام دهید بلکه بهتر است آن را به افراد حرفه‌ای و مجرب بسپارید. زیرا این قطعه دارای اهمیت زیادی است و اگر مشکل آن رفع نشود در نهایت می‌سوزد.


جهت خرید عمده و آسان روی لیست قیمت قطعات یدکی جاروبرقی کلیک کنید.


 

 

  1. افزایش قدرت مکش جاروبرقی با تخلیه کیسه

از جمله اصلی‌ترین مواردی که باعث کاهش قدرت مکش جاروبرقی می‌شود، پر بودن کیسه جاروبرقی است. به دلیل اینکه با پر شدن کیسه جاروبرقی ظرفیت خالی برای ورود زباله جدید وجود ندارد، مکش دستگاه کم می‌شود. با تعویض کیسه می‌توان به آسانی مکش را افزایش داد. اگر جاروبرقی قدیمی دارید که دارای کیسه پارچه‌ای و چند بار مصرف است، باید مواد داخل آن را تخلیه کنید.

  1. تقویت قدرت مکش با تعویض کیسه جاروبرقی

گاهی اوقات کیسه جاروبرقی خالی است اما دستگاه مکش لازم را ندارد. در این شرایط کیسه پاره شده است یا سوراخ‌هایی روی سطح آن وجود دارد. با تعویض کیسه و استفاده از یک جایگزین سالم، می‌توان قدرت مکش جاروبرقی را افزایش داد.

  1. مسدود کردن محل اتصالات جاروبرقی

یکی دیگر از راه‌های افزایش قدرت مکش موتور جاروبرقی، مسدود شدن محل اتصالات روی بدنه دستگاه است. اگر قسمت اتصال خرطومی به بدنه جاروبرقی ترک دارد یا خرطومی به درستی جا نمی‌رود، می‌توانید با استفاده از چسب محل نفوذ هوا را مسدود کنید.

  1. تمیز کردن خرطومی جاروبرقی

بسیاری از راه‌هایی که برای افزایش مکش جاروبرقی وجود دارد به تخصص و ابزار حرفه‌ای نیازی ندارند و تنها باید برخی قطعات را تمیز کنید تا به هدف خود برسید. برای مثال اگر لوله خرطومی را تمیز کنید و مواد انباشته شده در داخل آن را خارج کنید، قدرت مکش موتور جاروبرقی تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.


 
  1. تقویت مکش جاروبرقی با تمیز کردن برس پارویی

پرز و مو و تکه‌های پارچه و پلاستیک که بر روی سطوح قرار دارند، ممکن است بعد از جارو زدن باعث مسدود شدن قسمت پارویی جاروبرقی شوند. یکی از آسان‌ترین مواردی که برای بالا بردن قدرت مکش جاروبرقی وجود دارد، تمیز کردن برس پارویی است.

  1. تغییر تنظیمات جاروبرقی

میزان قدرت مکش جاروبرقی‌ها را می‌توان با دکمه‌ای که بر روی بدنه تعبیه شده است، تنظیم کرد. در اکثر مواقع هیچ نوع مشکل و خرابی در جاروبرقی وجود ندارد و تنها از قدرت کم آن برای جارو زدن استفاده می‌کنید. بنابراین با تغییر تنظیمات بر اساس شرایط و جنس سطح می‌توانید مکش جاروبرقی را چند برابر بالا ببرید.

  1. افزایش قدرت موتور جاروبرقی با استفاده صحیح از آن

همیشه به این نکته توجه کنید که بیشتر خرابی‌ها در لوازم منزل به دلیل استفاده نادرست از آن‌ها است. این مورد درباره جاروبرقی نیز صدق می‌کند. اگر باز دستگاه به‌صورت مداوم برای طولانی مدت استفاده شود بدون اینکه به آن استراحت داد، فشار زیادی به دستگاه وارد خواهد شد. بنابراین تاثیر منفی بر قدرت مکش موتور دارد و عمر دستگاه نیز کاهش پیدا می‌کند. بنابراین اگر در حین استفاده از دستگاه متوجه شدید که مکش آن کم شد ه است تنها باید چند دقیقه جاروبرقی را خاموش کنید تا استراحت کند و سپس دوباره آن را روشن کنید.
همچنین اگر برای جارو زدن تمام سطوح از آن استفاده نکنید، قدرت مکش نیز زیادتر خواهد شد. مثلا جمع آوری شیشه، پلاستیک، گرد و خاک زیاد همه باعث می‌شوند مسیر مکش جاروبرقی مسدود شود.

  1. تمیز کردن لوله تلسکوپی جاروبرقی

همانطور که بیان کردیم، زباله‌های بزرگ، پارچه، پلاستیک، پرز و … باعث مسدود شدن مسیر مکش جاروبرقی می‌شوند. لوله تلسکوپی یکی از قطعات جاروبرقی است که در اغلب مواقع مسدود می‌شود و تمیز کردن آن یکی از راهکارهایی است که در تقویت مکش جاروبرقی موثر می‌باشد. با کمک وارد کردن یک میله یا شستشوی درون لوله می‌توانید گرفتگی‌های آن را رفع کنید.

  1. کاهش ارتفاع کفی جاروبرقی

ارتفاع پارویی یا همان برس جاروبرقی را نیز می‌توان تنظیم نمود. هر چه این ارتفاع از روی زمین بیشتر باشد، به همان اندازه نیز مکش کمتر می‌شود. بنابراین با کم کردن ارتفاع پارویی می‌توانید قدرت مکش جاروبرقی را به آسانی افزایش دهید.


 

افزایش عمر جاروبرقی با تقویت قدرت مکش

در نهایت برای یک جمع بندی کلی می‌توان گفت، با به کار گرفتن راهکارهای بالا می‌توان کارایی و طول عمر جاروبرقی را تا حد زیادی بالا ببرید. تعویض کیسه و فیلتر جاروبرقی، تمیز کردن خرطومی و لوله تلسکوپی، تعمیر موتور، تنظیم صحیح جاروبرقی، مسدود کردن محل اتصال خرطومی به بدنه جاروبرقی همگی عواملی هستند که باعث می‌شوند جاروبرقی مکش بالایی برای تمیز کردن سطوح مختلف داشته باشد.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *