نحوه تنظیم درجه سختی آب در ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ و …

نحوه تنظیم درجه سختی آب در ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ و ...

تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی، باعث می‌شود که از کدر شدن ظروف و ایجاد خط‌ و خش روی آن‌ها هنگامی که ظرف‌ها شسته می‌شوند جلوگیری شود. در واقع به دلیل اینکه بر روی ظروف فشار مستقیم وجود دارد، اگر سختی آب تنظیم نشود، لکه‌های سفید روی ظروف باقی می‌مانند. به همین دلیل می‌توان با تنظیم سیستم سختی‌ گیر آب در ماشین ظرفشویی، این مشکل را در فرآیند شستشوی ظروف برطرف نمود.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 6 دقیقه

سختی آب چیست؟

سختی آب یکی از شاخص‌های کیفیت آب می‌باشد که به دلیل وجود نمک‌های معدنی از کلسیم و منیزیم در آب به وجود می‌آید که باعث ایجاد تغییراتی منفی در آب می‌گردد. سختی آب باعث تغییر مزه و طعم آب می‌گردد و برای آشپزی باعث دیر پختن غذا و سفتی حبوبات منجر می‌شود. همچنین این آب باعث ایجاد رسوب و قشر آهکی روی دیواره ظروف و خوردگی آهسته آن‌ها می‌گردد. کف نکردن خوب صابون و سنگ کلیه از دیگر اثرات سختی آب می‌باشد.

سختی آب دارای دو نوع دائم و موقت است. سختی دائم یا غیرکربناتی از نمک‌های کلریدی، سولفاته، نیتراته و … از کلسیم و منیزیم به وجود می‌آید که به آسانی نیز از بین نمی‌رود اما سختی موقت یا کربناته به دلیل نمک‌های کربنات کلسیم و منیزیم ایجاد می‌شود که به راحتی و از طریق حرارت یا افزایش pH از بین می‌رود. مجموع این دو نوع سختی موقت و دائم، سختی کل نام دارد.

سیستم سختی گیر آب ماشین ظرفشویی
شکل 1. سیستم سختی گیر آب ماشین ظرفشویی

دلایل اهمیت سیستم سختی گیر آب ماشین ظرفشویی

تنظیم سختی آب در ظرفشویی اهمیت‌های زیادی دارد:

  • شست و شوی ظروف با آبی که سختی زیاد دارد باعث می‌شود که تاثیر مواد شوینده کاهش پیدا کند. به همین دلیل وقتی میزان سختی آب کم می‌شود شست‌وشوی ظرف‌ها تمیزتر می‌گردد.
  • کلسیم و منیزیم موادی هستند که اگر مقداری بالا باشند روی ظرف‌ها لکه ایجاد می‌شود. اگر این مواد کم شوند می‌توان از لکه شدن ظروف جلوگیری کرد.
  • اگر میزان املاح در آب بالا باشد باعث افزایش سختی می‌شود. این املاح باعث می‌شود که در ظرفشویی رسوب ایجاد شود و قطعات این دستگاه خراب ‌شوند‌. با سیستم سختی گیر آب می‌توان از خراب شدن دستگاه ظرفشویی جلوگیری کرد.

نحوه تنظیم درجه سختی آب ظرفشویی سامسونگ

شاید برای دفعات اول ندانید که چگونه باید درجه سختی آب ظرفشویی سامسونگ را تنظیم کنید. اما با یک یا دو بار انجام دادن به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. برای تنظیم سختی آب در ظرفشویی سامسونگ ابتدا باید دستگاه را روشن کنید و سپس به مدت یک دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت این مدت دکمه pre wash را برای پنج ثانیه نگه دارید. بار دیگر دکمه pre wash را فشار دهید و یک گزینه بین دکمه‌های h1 تا h5 را انتخاب کنید. حال باید چند ثانیه اجازه دهید تا تنظیماتی که انجام داده‌اید به صورت خودکار در ظرفشویی ذخیره و اعمال شود.

نحوه تنظیم درجه سختی آب ظرفشویی سامسونگ
شکل 2. نحوه تنظیم درجه سختی آب ظرفشویی سامسونگ

تنظیم سختی آب ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی ال جی تفاوت‌هایی در بخش راهنمای تنظیمات سختی آب دارد. به همین دلیل این روش تنظیم سختی گیر آب در ماشین ظرفشویی‌ ال جی برای مدل‌های  LD-2150(2)W(S,M,L,T)HU, LD-2150(2)W(S,M,L,T)H, LD-2150(2)W(S,M,L,T)HB  کاربردی می‌باشد.

ابتدا ماشین ظرفشویی را خاموش کنید و سپس به صورت همزمان دکمه‌های power و delay start را با هم فشار دهید تا منو تنظیمات دستگاه باز شود. با توجه به مقادیر موجود در دفترچه راهنمای مدل ظرفشویی، مقدار H را تنظیم کنید. برای تنظیم این مقادیر h باید دکمه QUICK را که بر روی دستگاه قرار دارد، فشار دهید. در نهایت نیز دکمه PRE WASH را بزنید تا تنظیماتی که اعمال نموده‌اید، ذخیره شود.

تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی بوش

برای تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی بوش، ابتدا باید دکمه خاموش و روشن را بزنید تا دستگاه راه‌اندازی شود. برای انتخاب برنامه دکمه A  را فشار دهید و همزمان دکمه استارت را نگه دارید تا زمانی که روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی عبارت H:0 نمایش داده شود. دکمه‌ها را رها کنید، یک چراغ چشمک زن قرمز در کنار دکمه A قرار دارد که با فعال شدن آن عبارت H:4 را خواهید دید که نشانه ورود شما به تنظیمات سختی آب است.

لوازم و قطعات یدکی ماشین ظرفشویی بوش

تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی بوش
شکل 3. تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی بوش

برای انجام تنظیمات ابتدا دکمه C  را فشار دهید. هر بار که این دکمه را فشار می‌دهید، عدد سختی آب به سمت بالا شمارش می‌شود که این رنج بین H:00 تا H:07 است. در این مرحله باید دفترچه راهنما و جدول تنظیم سختی آب را که در آن آورده شده است را بررسی کنید تا بتوانید تنظیمات ماشین ظرفشویی را به درستی اعمال کنید. در نهایت برای ذخیره کردن تغییرات دکمه استارت را فشار دهید.

نحوه تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بکو

افرادی که از ماشین ظرفشویی بکو استفاده کرده‌اند رضایت بالایی از آن دارند، اما برای اینکه به حفظ سلامت و جلوگیری از کاهش عملکرد آن کمک کنید باید سیستم سختی گیر در ظرفشویی را تنظیم کنید. عده‌ای از افراد با سیستم سختی گیر آب در ظرفشویی بکو آشنایی ندارند و این سوال را در سر دارند که چگونه می‌توان میزان سختی آب در ظرفشویی بکو را تنظیم کرد؟ برای تنظیم سختی آب در ظرفشویی بکو باید دکمه‌های power و half lood را با یکدیگر فشار دهید و درجه سختی آب را روی h4 تنظیم کنید.

لوازم و قطعات یدکی ماشین ظرفشویی الجی

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *