طریقه استفاده از جرم گیر ماشین ظرفشویی

بهترین مواد برای تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

از جمله لوازمی که کیفیت آسایش و آرامش خانم ها را افزایش داده اند ماشین های ظرفشویی می باشند. با این وسایل، امروزه خانم ها دیگر معضل شستشو و آبکشی ظروف را ندارند و یا بعد از میل نمودن شام مهمانی، می توان به راحتی در کنار هم باشند و از کنار هم بودن لذت ببرند که این مزایا به لطف وجود ماشین ظرفشویی می باشد. از طرفی این دستگاه ها نیاز به سرویس دارند. شستشوی ظروف و رسیدگی نکردن به دستگاه در طولانی مدت می تواند از مهم ترین عوامل در خرابی این دستگاه ها باشد. بنابراین یکی از مواردی که در مورد ماشین ظرفشویی باید به آن توجه شود جرم گیری ماشین ظرفشویی می باشد که در صورت غافل ماندن از آن باعث آسیب رسیدن به دستگاه می شود.

جرم گیر ماشین ظرفشویی چیست؟

جرم گیر ماشین ظرفشویی
شکل 1. جرم گیر ماشین ظرفشویی

“جرم گیر ماشین ظرفشویی” در کنار قرص های ظرفشویی و دیگر انواع شوینده های ماشین ظرفشویی، برای تمیز شدن ظرف ها الزامی می باشد. باید بگوییم که چربی های مواد غذایی به جا مانده روی ظروف در طولانی مدت در قست های مختلف ماشین ظرفشویی رسوب می کنند. علاوه براین سختی آب نیز باعث می شود که آهک و گچ در قسمت هایی از ماشین ظرفشویی رسوب کنند و شاهد رسوبات آهکی در ماشین ظرفشویی باشیم که باعث اختلال در عملکرد دستگاه می شوند. جرم گیر ماشین ظرفشویی باعث می شود که دستگاه مانند روز اول تمیز شود و با از بین بردن جرم ها و رسوبات باعث بهبود عملکرد دستگاه گردد.

علت جرم گیری ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی مانند دندان های انسان نیاز به رسیدگی و جرمگیری دارد. باید بدانیم که اگر بهترین برند ماشین ظرفشویی موجود در بازار را خریداری کنیم اما این مسائل را رعایت نکنیم، دستگاه مدت کوتاهی را مهمان ما خواهد بود و خراب می شود و به خرج می افتد. علاوه بر این جرم گیری ماشین ظرفشویی علاوه بر اینکه طول عمر دستگاه را افزایش می دهد، راندمان و کیفیت شستشوی ظروف را نیز بالا می برد.

وقت مناسب برای جرم گیری ماشین ظرفشویی

وقت جرم گیری ماشین ظرفشویی
شکل 2. وقت جرم گیری ماشین ظرفشویی

شاید برای خیلی از افراد سوال باشد که چه زمانی، وقت جرم گیری ماشین ظرفشویی است؟ ابتدا باید بدانید که این کار را هر چند وقت یک بار باید انجام دهید. اما اینکه فاصله زمانی هر بار جرم گیری دستگاه چقدر باشد بستگی به میزان استفاده شما ازدستگاه و کیفیت آب محل سکونتتان دارد. اما به طور کلی باید هر 4 تا 6 هفته حداقل یک بار به طور متوسط این کار انجام شود. با وجود این، چند عامل وجود دارد که نشان دهنده نیاز ماشین لباسشویی به جرم گیری می باشد.

  • وجود بوی نامطبوع یکی ازمواردی است که باید به آن توجه شود. گاهی اوقات ممکن است که بوی بد و نامطبوعی در هنگام خارج کردن ظروف شسته شده و تازه از دستگاه به مشام برسد. این بویی است که در اثر عدم جرم گیری، مواد غذایی موجود در دستگاه فاسد شده اند و این بو را به وجود آورده اند.
  • اگر شستشوی ظروف با افت کیفیت مواجه شده است، نشان دهنده نیاز به جرم گیری می باشد. اگر بعد از مدتی استفاده مستمر از دستگاه، این موضوع رخ داد باید حتما به جرم گیری اقدام نمود.
  • اگر تکه هایی از مواد غذایی یا آهکی در دستگاه مشاهده شد نیز نشانه نیاز به جرم گیری می باشد.

تفاوت جرم گیر پودری و جرم گیر مایع

جرم گیرهای پودری برای تمیز کردن جداره استیل داخل ماشین ظرفشویی مناسب هستند و سطح داخلی ماشین ظرفشویی را تمیز و صیقل می دهند. اما جرم گیر پودری ماشین ظرفشویی، رسوب هایی که در بخش های حیاتی ماشین ظرفشویی مانند سلاح اسپری آب، پمپ آب، فیلتر، لوله ها و تخلیه وجود دارد  را از بین می برد. برای مراقبت منظم ماشین ظرفشویی خود توصیه می شود که حداقل ماهی یک بار از جرم گیر استفاده شود.

معرفی جرم گیر ماشین ظرفشویی finish

جرم گیر ماشین ظرفشویی finish
شکل 3. جرم گیر ماشین ظرفشویی finish

Finish یک برند آمریکایی است که انواع لوازم شستشوی ظروف را تولید می کند. این شرکت از دهه 50 کار خود را آغاز کرد و با توجه به شرایط بازار و مشکلات محصولات موجود، به سرعت با موفقیت روبرو شد. امروزه این شرکت بزرگترین تولید کننده انواع صابون، پودر و مایع مخصوص ماشین های ظرف شویی به شمار می رود و محصولات آن در بیش از 40 کشور دنیا دارای طرفداران زیادی می باشد. از جمله این محصولات می توان به جرم گیر ماشین ظرفشویی فینیش اشاره نمود.

جرم گیر ماشین ظرفشویی finish از دو فاز تشکیل شده است. فاز رنگی (چرب) که باعث از بین بردن چربی ها می شود و یک فاز بی رنگ که باعث از بین رفتن لایه های رسوبی و آهکی می گردد. با استفاده از این جرم گیر ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید. ماشین ظرفشویی تمیزتر به معنی ظروف تمیزتر می باشد.

اصول استفاده از جرم گیر ماشین ظرفشویی فینیش

  1. ماشین ظرفشویی را از ظروف خالی کنید.
  2. برچسب روی محصول را بردارید و سپس آن را به حالت واژگون در سبد پایین دستگاه قرار دهید.
  3. یک برنامه برای شستشو انتخاب کنید که دارای حداقل دمای 65 درجه سانتی گراد باشد.

استفاده منظم از جرم گیر را نباید فراموش کنید. پیشنهاد می شود بعد از هر 60 بار استفاده از ماشین ظرفشویی آن را جرم گیری نمایید.

🛒 خرید جرم گیر ماشین ظرفشویی

خرید جرم گیر ماشین ظرفشویی
شکل 4. خرید جرم گیر ماشین ظرفشویی

اگر قصد خرید جرم گیر ماشین ظرفشویی را دارید باید دقت کنید که محصول انتخابی شما ویژگی های کاملی برای از بین بردن انواع جرم ها و رسوبات داشته باشد. جرم گیری که انتخاب می کنید باید با فرمولی خاص دارای توانایی خاص در از بین بردن انواع جرم های ایجاد شده از چربی های سخت و رسوبات آهکی و گچی باشد. علاوه بر این باید دارای خاصیت از بین بردن تمام باکتری های موجود در ماشین ظرفشویی باشد. در واقع جرم گیر باید قادر باشد که باکتری هایی که به وسیله هیچ نوع شوینده ای از بین نمی روند را از بین ببرد.

ویژگی های یک جرم گیر برای خرید، باید به شرح زیر باشد:

  • از بین بردن انواع جرم ها: قابلیت حل کردن سخت ترین چربی ها را داشته باشد و حتی جرم های بسیار قدیمی را پاک کند.
  • پاک کردن انواع رسوبات گچی و آهکی: این رسوبات معمولا به سختی از بین می روند اما جرم گیر باید دارای این خاصیت باشد که سخت ترین رسوبات با یک بار شستشو نیز به راحتی از بین بروند.
  • از بین بردن تمام باکتری ها و ایجاد محیط تازه: قابلیت آنتی باکتریال در جرم گیر کمک می کند که در ماشین ظرفشویی محیطی صد در صد پاکیزه ایجاد شود.
  • باز کننده و تمیز کننده قسمت های مختلف دستگاه از جمله لوله های داخلی باشد.
  • باعث افزایش طول عمر دستگاه شود.
پشتیبان قائم یدک
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • ملیحه اکبری 13 آذر 1400 / 15:25

    مقاله های آموزشی در زمینه های مختلف خیلی می تونند به رفع مشکلات ما کمک کنند. یادمه یکبار سیفون فاضلاب آشپزخونمون دچار گرفتگی شد و با خوندن چند تا ترفند خفن تونستم فوری یک ترکیب خونگی و محلول لوله بازکنی درست کنم و تا دو ماه مسیر آبخوری رو باز نگه دارم بدون اینکه برام هزینه بر باشه و یا بخوام دغدغه ی کلاهبرداری آگهی لوله بازکنی برچسب ها رو داشته باشم.

  • زهرا ابراهیمی 17 آبان 1400 / 11:24

    مقاله خوبی بود راجب جرمگیر ماشین ظرفشویی خسته نباشید بسیار عالی هست سایتتون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *