علت پاره شدن کیسه جارو برقی چیست؟

دلایل خراب شدن کیسه جاروبرقی

 

کیسه های جارو برقی دارای انواع متفاوتی هستند که هر کدام مارک های متنوعی نیز دارند. انواع کیسه جارو برقی را می توان به دو دسته دایمی و یک بار مصرف تقسیم کرد. از بین این دو، کیسه های یک بار مصرف به صرفه تر و بهداشتی تر می باشند زیرا مجهز به فیلتراسیون هستند.

همچنین یکی دیگر از مزایای این نوع کیسه ها این است که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشند. نوع دیگر، کیسه های دائمی هستند که از یک لایه پلاستیکی (پلی اتیلن) ساخته می شوند و دارای یک لایه بیرونی نایلونی می باشند که باعث می شود این نوع کیسه ها در برابر رطوبت و بو عایق باشند.

هر دو نوع کیسه ها ممکن است به دلایل متعدد آسیب ببینند و خراب شوند. کیسه جارو برقی یکی از عواملی است که توجه زیادی به آن نمی شود اما با نگهداری صحیح آن می توان از نظر بهداشتی و طولانی کردن عمر دستگاه فواید زیادی برد. در این مطلب قصد داریم که دلایل خراب شدن کیسه جارو برقی را بررسی کنیم تا از خرابی کیسه و در نتیجه آسیب رسیدن به دستگاه خود پیش گیری به عمل آورید تا مجبور به تعویض آن در فاصله های زمانی کوتاه نباشید.

اشیای تیز و برنده

اشیای تیز و برنده مانند شیشه و سنجاق باعث پارگی یا سوراخ شدن کیسه می شوند و در نتیجه آن را غیر قابل استفاده می سازند. برای جمع آوری اشیای تیز به جای استفاده از جارو برقی، بهتر است این کار را با جارو دستی انجام دهید تا از ورود ورود این اشیای خطرناک به کیسه جارو برقی و آسیب زدن به آن جلوگیری به عمل آورید.

جمع کردن آب و مایعات

دلایل خراب شدن کیسه جارو برقی
شکل 1. دلایل خراب شدن کیسه جارو برقی

این نکته را باید در نظر داشت که جمع کردن آب و مایعات از سطوح، عملکرد جارو برقی را با مشکل مواجه می کند و کیسه جارو برقی نیز دچار آسیب دیدگی و خرابی خواهد شد. جارو برقی برای جمع کردن آب یا چیز مرطوب مناسب نیست. به جای استفاده از جارو برقی برای این موارد، بهتر است سطوح مورد نظر را به وسیله دستمال تمیز کنید تا رطوبت مورد نظر جذب دستمال شود.

  • مواد اشتعال زا

برای تمیز کردن مواد آتش زا نباید از جارو برقی استفاده نمود و به جای آن باید از جارو دستی و خاک انداز استفاده کرد. زیرا مواد اشتعال زا مانند سیگار و خاکستر دارای گرما هستند و در نتیجه مشتعل کننده هستند و اگر در کیسه جارو برقی قرار بگیرند آتش گرفته و کیسه می سوزد.

  • جمع کردن گرد و غبارهای خیلی ریز

گردو غبار ها را نباید با جارو برقی جمع کرد زیرا آن ها باعث بسته شدن کیسه جارو برقی می شوند. جارو برقی های معمولی دارای کیسه معمولی هستند که با این گرد و غبار ها مسدود می شوند. جمع آوری گرد و غبار را باید به وسیله جارو برقی هایی که دارای مخزن بزرگ می باشند انجام داد زیرا برای این کار طراحی و ساخته شده اند.

  • پر شدن کیسه جاروبرقی

پر شدن کیسه جاروبرقی
شکل 2. پر شدن کیسه جاروبرقی

وقتی کیسه جارو برقی پر شود حجم آن در ظاهر متورم خواهد شد و این تورم باعث پارگی و آسیب رسیدن به کیسه جارو برقی می شود. بنابراین وقتی که هنوز کیسه جارو برقی پر نشده است بهتر است تخلیه شود تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

  • شستن کیسه های دایمی جاروبرقی با استفاده از مواد شوینده

برای شستن و تمیز کردن کیسه های دائمی جارو برقی نباید از مواد شوینده استفاده نمود. استفاده از مواد شوینده در این کیسه ها باعث کاهش عمر کیسه می شود زیرا این مواد به بافت کیسه آسیب رسانده و باعث می شود که مقاومت خود را از دست بدهد و در طی زمان دچار خرابی شود.

  • عدم استفاده از کیسه مناسب

در انتخاب کیسه جارو برقی باید دقت نمود زیرا اگر کیسه جارو برقی با مدل جارو برقی همخوانی نداشته باشد ممکن است آسیب ببیند و در گذر زمان خراب شود. همچنین این کار باعث می شود که جارو برقی کارایی موثر خود را از دست بدهد و از طول عمر دستگاه کاسته شود.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *