راهنمای خرید بخاری برقی

راهنمای خرید انواع بخاری برقی

اگر قصد دارید یکی از این لوازم گرمایشی را به منزل‌ خود اضافه کنید بهتر است حتما برخی از نکات را بررسی نمایید. اگر از نکات مهم خرید بخاری برقی اطلاع داشته باشید می‌توانید با اطمینان و آگاهی کافی این وسیله را برای محیط خانه یا محل کارتان خریداری نمایید. اگر به خرید بخاری برقی تمایل دارید، اما نمی‌دانید چه مدلی را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید، با ما و راهنمای خرید بخاری برقی همراه باشید تا انتخاب خوبی در این مورد داشته باشید.

مشاهده قیمت بخاری برقی در قائم یدک

بهترین نوع بخاری برقی

قبل از اینکه برای خرید بخاری برقی اقدام کنید ابتدا باید نکات مهم خرید بخاری برقی را ارزیابی نمایید تا بتوانید یک انتخاب آگاهانه داشته باشید. در کل بخاری برقی را باید با توجه به ابعاد محیط موردنظر خود انتخاب کنید  و در کنار قدرت بالای خود باید تاییدیه‌های ایمنی و مصرف انرژی پایین را دریافت کرده باشد.

شاید بپرسید بخاری فن دار بهتر است یا بدون فن؟

پاسخ این سوال به خریداران و نیازمندی آن‌ها مربوط است. اگر محیط شما با هیتر فاصله دارد، بهتر است یک بخاری برقی فن دار را انتخاب کنید. البته باید توجه کنید که بخاری برقی فن دار در محیط کار باعث ایجاد گرد و خاک در محیط کار خواهد شد و باید این مورد را بررسی کنید.

در خرید بخاری برقی باید به چه ویژگی‌هایی توجه نمود؟

بخاری‌های موجود در بازار دارای تنوع بسیار زیادی هستند و هر کدام دارای مشخصات خاص خود می‌باشند، که ممکن است باعث سردرگمیتان شوند. در ادامه تمامی نکات مهم برای خرید هیتر برقی را  بررسی می‌کنیم:

1- توان

قیمت بخاری را توان محصول تعیین می‌کند. توان بخاری باید متناسب با ابعاد اتاق باشد. اگر برای یک اتاق کوچک، یک بخاری بزرگ را انتخاب کنید، نه تنها خوب نیست بلکه باعث هدر رفتن پولتان نیز خواهد شد.

اگر بخاری لازم دارید که برای گرمایش زیر کرسی یا میز از آن استفاده کنید یک بخاری تا 1000 وات مناسب است، اما اگر از آن برای گرمایش اتاق‌های بزرگ می‌خواهید استفاده کنید باید مدل‌هایی که دارای توان 2000 وات یا بیشتر هستند را انتخاب کنید.

هر چقدر بخاری توان بیشتری داشته باشد، ابعاد آن نیز بزرگ‌تر می‌شود. یک نکته مهم در توان‌های بالا این است که بدنه با افزایش دما دچار تغییر رنگ نشود و یا آنقدر گرم نشود که باعث سوختگی شود.

2- کلید اطمینان

از مهم‌ترین بخش‌هایی که یک بخاری استاندارد باید داشته باشد کلید اطمینان یا قطع کن خودکار است. کار کلید اطمینان این است که بخاری در زمان‌های واژگونی یا جابه‌جایی خاموش شود. کلید اطمینان در زیر بخاری قرار دارد  و در هنگام جابه‌جایی، بخاری را به‌صورت خودکار خاموش می‌کند و تا هنگامی که دوباره آن را بر سطح صافی نگذارید، بخاری را وصل نمی‌کند.

3- قابلیت تنظیم دما

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها همین مورد است. دمای هوا قطعا در ساعت‌های مختلف روز و در روزهای متفاوت سال ثابت نیست. اگر بخاری دارای امکان تنظیم دما نباشد، در بیشتر اوقات بدون استفاده خواهد ماند. در اکثر بخاری‌های ایرانی تنظیم دما با استفاده از کلیدهای دو حالته که روی بدنه و در قسمت پایین بخاری برقی قرار دارند، انجام می‌شود.

4- نوع المنت

بیشتر بخاری‌های بازار تا همین چند سال پیش با المنت سرامیکی ساخته می‌شدند و هیچ انتخاب دیگری به جز آن‌ها نداشتیم. اما امروزه به جای المنت‌های سرامیکی، المنت‌های شیشه‌ای و کوارتزی استفاده می‌شوند که دارای بازدهی بالاتری هستند.

5- ابعاد و وزن

یکی از دلایلی که هیترهای برقی محبوب هستند، ابعاد جمع و جور و راحتی حمل آن‌ها می‌باشد که باعث می‌شود در هر نقطه‌ای بتوان آن‌ها را قرار داد. همان‌طور که بیان کردیم ابعاد بخاری رابطه مستقیمی با توان دارد یعنی  هر چه توان بخاری بیشتر باشد، ابعاد و وزن بخاری نیز بالاتر می‌رود. هیترهای موجود در بازار معمولا از ترکیب پلاستیک و فلز ساخته می‌شوند و دارای وزن سنگینی نیز نیستند. اما به هنگام خرید باید حتما به وزن آن توجه کنید تا در جابه‌جایی دچار مشکل نشوید.

6- فن دار یا بدون فن

فن باعث می‌شود که گرما بهتر پخش ‌شود اما بزرگ‌ترین ایرادی که دارد، صدای آزار دهنده‌ای است که دارد. هر چند عملکرد فن این هیترها در چند سال اخیر بهتر شده است و صدای کمتری تولید می‎کنند اما اگر نسبت به صدا حساس باشید، قبل از خرید اطمینان پیدا کنید که صدای فن، آنقدر زیاد نباشد که باعث آزارتان شود و یا اینکه یک بخاری بدون فن را انتخاب کنید. اگر بخاری در یک محیط ساکت روشن شود، صدای کمی شنیده می‌شود که این نیز مربوط به حرکت جریان در المنت‌ها می‌باشد و در حالت عادی آنقدر کم است که شنیده نمی‌شود.

7- علامت استاندارد

شاید فکر کنید که علامت استاندارد، در عملکرد بخاری تاثیری ندارد و مهم نیست. در اکثر موارد یک بخاری غیراستاندارد، کلید اطمینان ندارد و بسیار پرمصرف می‌باشد. اکثر مارک‌هایی که مشهور و شناخته شده هستند مانند آراسته، ماد الکتریک، پارس خزر، مگامکس و…، استاندارد هستند. هرچند بخاری بدون استاندارد قیمت ارزان‌تری دارد، اما مصرف برق غیرمتعارف باعث می‌شود هزینه چند برابری داشته باشید و امنیت‌تان را نیز به خطر بندازید.

8- طراحی

هیترهای برقی‌ ایرانی اکثرا به رنگ قرمز هستند که احتمالا دلیل آن نیز تاثیر کمتر گرما بر آن‌ها می‌باشد که باعث می‌شود رنگ آن در طول زمان دچار تغییر رنگ نشود. مدل‌های جدید این نوع بخاری‌ها دارای رنگ‌های مشکی، سفید، طوسی و… می‌باشد.

هیتر باید دارای دسته باشد یا فضایی برای دست بر روی آن وجود داشته باشد تا بتوان آن را به آسانی جابه‌جا کرد. علاوه بر این باید دارای توری‌های محافظ نیز باشد و فاصله این توری‌ها باید به اندازه‌ای باشد که دست کودکان از آن قابل عبور نباشد.

9- نوع سیم

سیمی که در این محصولات استفاده شده است بیشتر از نوع 2 در 1 است و با جریان مصرفی متناسب باشد، هر چه قطر این سیم بیشتر باشد، بهتر است. اگر سیم بخاری دارای روکش باشد قطعا انتخاب بهتری در مقایسه با مدلی است که سیم آن روکش نداشته باشد.

10- قیمت انواع بخاری برقی

در خرید هر وسیله، فاکتور قیمت یک مورد بسیار مهم است. هر وسیله‌ای که گران‌ قیمت باشد حتما باکیفیت و خوب نیست و از طرف دیگر یک وسیله ارزان قیمت نیز حتما بی‌کیفیتی نیست. اکر اوقات فروشگاه‌ها قیمت‌گذاری را به‌صورت دلخواه انجام می‌دهند و همین باعث می‌شود یک دستگاه را چندین برابر گران‌تر بخریم. در کل قیمت بخاری ارزان می‌باشد، اما قبل از خرید قیمت چندین فروشگاه را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس برای خرید اقدام نمایید. در فروشگاه‌های اینترنتی که در زمینه فروش بخاری برقی فعالیت دارند می‌توانید لیست قیمت تمامی مارک‌های بازار اطلاع پیدا کنید و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *