راهنمای خرید غذاساز و نکات هنگام خرید غذاساز

راهنمای خرید غذاساز

غذاساز‌ها در دسته ابزار‌های پرکاربرد آشپزخانه قرار دارند. این وسیله، آشپزی را آسان می‌کند و به انجام امور سرعت می‌بخشد. غذاساز یکی از لوازم قدرتمند و کاربردی آشپزخانه می‌باشد که با کمک آن کار‌های خسته‌کننده آشپزی مانند خرد، پوره و یا رشته کردن، جذاب و هیجان‌انگیز خواهد شد. غذاساز آشپزی را آسان می‌کند و به انجام آن سرعت می‌دهد، زیرا کار بسیاری از لوازم آشپزخانه مانند مخلوط کن، آبمیوه‌گیری و یا حتی چرخ گوشت را انجام می‌دهد. اگر قصد خرید غذاساز را دارید اما نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید مقاله راهنمای خرید غذاساز از قائم یدک را از دست ندهید.

آشنایی با غذاساز و کاربردهای آن

اگر خرد کردن، پوره و رشته رشته کردن مواد غذایی برایتان سخت است، بهتر است با انتخاب یک غذاساز خوب به این سختی‌ها پایان دهید. غذاساز برای سرعت و هیجان بخشیدن به کار‌های یکنواخت آشپزی ساخته شده است. امروزه غذاساز‌ها دارای برند‌های مختلف و قیمت و کارآیی‌های متنوعی در بازار هستند.

قیمت‌ها در بازار دارای اختلافات فاحشی هستند زیرا کمپانی و برند‌های مختلف، امکانات متنوعی را برای این وسیله پرکاربرد در نظر گرفته‌اند و با توجه به امکانات مختلف این دستگاه‌ها،  قیمت آن را بالا می‌برند، با وجود این اختلاف قیمت‌ها اولین نکته‌ای که باید در هنگام خرید غذاساز در نظر گرفت، مقدار نیازتان به مواد غذایی درهنگام آشپزی است. اگر به نیاز خود توجه نکنید، بسیاری از این امکانات ممکن است برایتان هیچ کاربردی نداشته باشد.

امکانات بیشتر غذاساز، تنها بر روی قیمت تاثیر ندارد، زیرا هرچه قابلیت‌های غذاساز بیشتر شود، ظروف و قطعات آن بیشتر می‌شود و شستن آن نیز سخت‌تر می‌شود.


خرید قطعات یدکی و لوازم جانبی غذاساز


در هنگام خرید غذا ساز به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در هنگام خرید غذا ساز به چه نکاتی باید توجه کرد؟

انواع غذاساز براساس حجم و اندازه

غذاساز‌ها در سه سایز اصلی در بازار تولید می‌شوند. غذاساز بزرگ دارای ظرفیت نه تا سیزده پیمانه، متوسط دارای ظرفیت پنج تا هفت پیمانه و کوچک دارای ظرفیت دو تا پنج پیمانه می‌باشد. اینکه غذاسازها دارای ظرفیت‌های مختلفی هستند به معنی تفاوت در بخش‌های اصلی آن نیست زیرا موتور، کاسه، پارچ، در پوش ظرف و لوله تغذیه در تمامی این دستگاه‌ها یکسان می‌باشد. سنگین‌ترین قطعه غذاساز، موتور است و سنگینی این قطعه باعث می‌شود غذاساز در حین کار از جای خود تکان نخورد و نلرزد.

نکات دیگری که باید در نظر بگیرید، ظرفیت محفظه غذاساز، حجم ظرف خرد کن و ظرفیت مخلوط کن است که به هنگام خرید غذاساز باید به آن توجه کنید. این محفظه‌ها دارای ظرفیت از ۱ تا ۳.۵ لیتر هستند. اگر تعداد اعضای خانواده‌تان زیاد است و چندین نوع غذا در روز می‌پزید، بهتر است به سراغ غذاساز‌هایی بروید که ظرفیت محفظه آن‌ها بالا باشد. همانطور که در ابتدا بیان کردیم، هرچه امکانات و ظرفیت غذاساز بالاتر باشد قیمت آن نیز بالا می‌رود.

علاوه بر این هرچه غذاساز انتخابی شما بزرگتر باشد، باید فضای بیشتری از آشپزخانه را به آن اختصاص دهید. پس قبل از درنظر گرفتن بودجه، لازم است به اندازه و ابعاد فضایی که می‌خواهید به غذاساز اختصاص دهید نیز توجه کنید. غذاساز‌های کوچک به راحتی در کمد یا کابینت جای داده می‌شوند. غذاساز‌ متوسط و یا بزرگ در اقلام همراه خود، دارای محفظه‌ نگهدارنده تیغه‌ها و یا کیف مخصوص هستند.


خرید قطعات یدکی غذاساز پارس خزر


توان و قدرت دستگاه

غذاساز برای انجام هر کاری باید دارای توان و قدرت لازم باشد. غذاساز‌ها از ۴۰۰ وات تا ۱۵۰۰ وات در بازار وجود دارند. هرچه توان موتور بیشتر باشد سرعت غذاساز نیز بیشتر خواهد شد. در مورد سرعت دستگاه شما دو گزینه دارید، حالت خاموش / روشن و حالت پالس. حالت پالس این امکان را به شما می‌دهد که بی وقفه از غذاساز استفاده کنید و در عین حال بر کار آن نظارت کنید. این حالت غذاساز برای درست کردن خمیر شیرینی و یا سس کاربرد زیادی دارد.

توجه به توان و سرعت غذاساز هنگام خرید غذاساز

تیغه‌ها

تیغه‌ها در غذاساز حکم چاقو را دارند، بنابراین باید تیز و از استیل ضد زنگ و یا تیتانیوم ساخته شده باشند. اگر تیغه‌ها دارای جنس استیل و یا تیتانیوم باشند، دارای دوام بالایی هستند و باعث افزایش کارایی دستگاه خواهند شد. دندانه‌دار بودن تیغه‌ها باعث برش سریع‌تر و یکنواخت‌تر مواد غذایی خواهد شد.

میکروسوییچ

غذاساز دارای امکانات و ابزار‌های کاربردی زیادی است و نصب هر یک از این ابزار‌ها بر روی این دستگاه روش خاصی دارد. گاهی اوقات این ابزار به‌درستی نصب نمی‌شوند و امکان دارد عملکرد وسیله را تحت تاثیر قرار دهد. اگر غذاساز دارای میکروسوییچ باشد، بعد از اینکه ابزار اشتباه نصب شد از روشن شدن دستگاه جلوگیری خواهد شد و شما متوجه اشتباه خواهید شد.


خرید قطعات یدکی غذاساز بوش


لوازم چندکاره

تمامی غذاساز‌ها تعدادی دیسک رنده دارند که می‌توانند رنده ریز و رنده درشت را انجام ‌دهند. اما یک غذاساز حرفه‌ای و چندکاره می‌تواند امکاناتی بیشتر از رنده ریز و درشت را ارائه دهد. اگر یک غذاساز حرفه‌ای را انتخاب کنید دیگر نیازی به مخلوط کن، آبمیوه گیری و آب مرکبات گیری نخواهید داشت و به‌راحتی می‌توانید سیب زمینی‌ها را چیپس کنید و یا گوجه فرنگی را برای رب آماده کنید و مایه کیک را هم بزنید. بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که امکانات زیادی داشته باشد و بتواند تمامی نیاز‌هایتان را برطرف کند.

جنس

به هنگام خرید غذاساز بهتر است به جنس آن نیز دقت داشته باشید. غذاسازی انتخاب کنید که محفظه یا پارچ شیشه‌ای داشته باشد، زیرا غذاسازی که محفظه شیشه‌ای دارد، دیرتر خراب می‌شود. اما محفظه پلاستیکی یا طلقی خیلی زودتر خراب شده و بر روی آن نیز خط و خش فراوانی خواهد افتاد.

وزن غذاساز

به هنگام خرید غذاساز باید وزن دستگاه را نیز در نظر بگیرید زیرا شما باید این وسیله پرکاربرد را برای هر بار استفاده از کابینت بیرون آورید و دوباره در جای خود بگذارید پس وزن آن باید به قدری باشد که هر بار این جابجایی شما را خسته نکند.


خرید قطعات یدکی غذاساز مولینکس


توجه به وزن غذاساز هنگام خرید غذاساز

انواع غذاساز براساس حجم و اندازه

عملکرد توربو برای رسیدن دستگاه به حداکثر توان در مدت محدودی می‌باشد. در این حالت دستگاه در بالاترین میزان عملکرد خود قرار دارد.

دهانه بزرگ

برای خرید دستگاه غذاساز به آبمیوه‌گیری که بر روی دستگاه نصب شده است، دقت کنید. این آبمیوه‌گیری باید دهانه بزرگی داشته باشد. اگر غذاسازهایی را خریداری کنید که دارای توانایی آبمیوه‌ گرفتن باشد، خود را از خرید دستگاه آبمیوه‌گیری جداگانه بی‌نیاز کنید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *