سرویس آبسردکن

سرویس آبسردکن

انجام سرویس آبسردکن می‌تواند از مشکلات زیادی که ممکن است برای این دستگاه به وجود بیاید، جلوگیری کند و طول عمر  و بازدهی آن را بالا ببرد؛ زیرا بهترین اقدام پیشگیری است. انجام سرویس دوره‌ای آبسردکن از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر بوده، زیرا از تعمیر آن و پرداخت هزینه برای تعمیر جلوگیری می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که سرویس دوره‌ای آبسردکن را جدی بگیرید تا از هزینه‌های گزاف در آینده در امان باشید‌.

لوازم و قطعات یدکی آبسردکن

سرویس آبسردکن

یکی از ضروری‌ترین کارهایی که در مورد لوازم سرد کننده خود مانند آبسردکن لازم است انجام دهید، سرویس آبسردکن می‌باشد زیرا اگر این کار به صورت تخصصی و استاندارد انجام نشود دائما باید با تعمیرکار در تماس باشید و هزینه‌های زیادی را برای تعمیر آن بپردازید. در سرویس آبسردکن کارهایی مثل تمیز کردن دستگاه، قرار دادن دستگاه در مکان مناسب،  تمیز کردن کپک، گرد و غبار و دیگر آلودگی‌ها، ضدعفونی کردن آن ،چک کردن دستگاه در مورد خرابی یک قطعه و … انجام می‌گیرد. بنابراین با انجام این کارها می‌توان از خراب شدن دستگاه در آینده جلوگیری کرد.

نکات مفید در سرویس آبسردکن

در فصل تابستان طعم خنک و مزه خوب آب باعث نشاط و شادی و سرحال شدن ما می‌شود و احساس خوبی به انسان منتقل می‌کند. اما برای اینکه بتوانیم این طعم خنک و آب بدون آلودگی و باکتری دست پیدا کنیم، لازم است که آب سرد کن را تمیز نگه داریم و موارد مختلفی را رعایت کنیم. با سرویس آبسردکن برخی از این اهداف به‌دست می‌آیند و مشکلات آن برطرف می‌شوند. با ما همراه باشید تا نکات خوبی را در مورد سرویس آبسردکن بیان کنیم.

1. تمیز نگه داشتن آبسردکن

یکی از مواردی که در سرویس آبسردکن انجام می‌گیرد، تمیز کردن آن می‌باشد. اما لازم است که خودتان نیز در هنگام استفاده از دستگاه آن را تمیز نگه دارید. به دلیل اینکه هر فرد روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب باید بنوشد، مقدار زیادی آب در آب سرد کن وجود خواهد داشت. معمولا هر ۶ ماه یک بار می‌توانید برای تمیز کردن آبسردکن اقدام کنید. اما این اقدام را می‌توانید به همراه سرویس آبسردکن انجام دهید تا بتوانید آب بدون مزه بد و بدون آلودگی‌ها و باکتری‌ها داشته باشید. این کار را به افرادی بسپارید که تخصص لازم برای سرویس آبسردکن را دارند. اگر سرویس‌کار می‌خواهد از ضدعفونی کننده‌های مخصوص برای دستگاه استفاده کند، لازم است که حتما فردی آموزش دیده و متخصص در این زمینه باشد.

نکات نگهداری از آبسردکن و افزایش طول عمر آن

2. قرار دادن آبسردکن در مکان مناسب

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که آب سردکن را در یک محل مناسب قرار دهید. اگر می‌خواهید سرویس آبسردکن را انجام دهید، لازم است که به محل قرار گرفتن آن بعد از انجام این کار دقت داشته باشید. آبسردکن نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. این نکته به‌خصوص در فصل تابستان باید در نظر گرفته شود. اگر آبسردکن در معرض نور خورشید قرار بگیرد، باکتری‌ها در آن افزایش پیدا می‌کنند و این شرایط باعث افزایش رشد آن‌ها می‌شود. بهترین جایی که بعد از سرویس آبسردکن می‌توانید آن را قرار دهید در مکانی است که نه خیلی سرد و نه خیلی گرم باشد. همچنین در این مکان باید تهویه هوا به خوبی انجام گیرد و آبسردکن فاصله زیادی با پریز برق هم نباید داشته باشد.

3. گرد و غبار پشت دستگاه

گاهی اوقات ممکن است به دلایل ساده‌ای مشکلات بزرگی برای آبسردکن به وجود بیاید. اگر آبسردکن در محیطی قرار داشته باشد که گرد و غبار در آن فراوان است و پشت دستگاه نیز گرد و غبار زیادی قرار گرفته باشد، ممکن است دستگاه نتواند عملکرد خود را به خوبی انجام دهد و یا اینکه از کار بیفتد. بنابراین لازم است که در سرویس آبسردکن حتما پشت دستگاه نیز بررسی شود. برای این کار لازم است که دستگاه از برق کشیده شود و اگر گرد و غبار زیادی بر روی آن وجود دارد این گرد و غبارها تمیز شوند.

4. شرایط استفاده از المنت

گاهی اوقات در آب سردکن‌هایی که هم آب سرد و هم آب گرم را تهیه می‌کنند، ممکن است در مخزن آن‌ها رسوب‌هایی را مشاهده کنیم. آبسردکن دو کار دارای المنت مخصوص برای جوش آوردن آب می‌باشد و برق زیادی مصرف می‌کند، بنابراین بهتر است تنها زمانی آن را روشن کنید که به آب داغ نیاز دارید و سپس مجددا آن را خاموش کنید. اگر المنت آبسردکن دائما روشن باشد، هم عمر مفید دستگاه کاهش پیدا می‌کند و هم رسوباتی در مخزن دستگاه به وجود می‌آورد. اگر میزان رسوب مخزن دستگاه زیاد باشد و برای برطرف کردن آن نیز اقدامی انجام ندهید ممکن است المنت آبسردکن بسوزد. بنابراین در سرویس دوره‌ای آبسردکن حتما این مورد را در نظر بگیرید.

طرز کار آبسرد کن و قطعات آن

5. وجود کپک در آبسردکن

اگر فکر می‌کنید که مزه آب در آب سردکن تغییر پیدا کرده است و مثل قبل طعم خوبی ندارد، حتما در این آب کپک وجود دارد. برای رفع این مشکل لازم است که آبسردکن و دستگاه پخش آن تمیز شود. کپک‌ها نه تنها باعث تغییر مزه در آب می‌شوند، بلکه جریان آب را نیز مسدود می‌کنند. قبلا نیز گفتیم لازم است که برای این مشکل هر ۶ ماه یکبار آبسردکن را تمیز کنید. توجه کنید که اگر آب برای طولانی مدت در مخزن آب سرد کن باقی بماند ممکن است باعث ایجاد کپک شده باشد. بنابراین برای رفع این مشکل در سرویس آبسردکن لازم است که مخزن آب را جدا نمایید و آن را تمیز کنید. سرویس کار برای تمیز کردن مخزن از برس‌های مخصوصی استفاده می‌کند که می‌توانند کپک‌ها را از بین ببرد. البته باید قبل از تمیز کردن مخزن، آبسردکن از برق کشیده شود و زمانی مخزن برداشته شود که آبی در آن باقی نمانده باشد.

۶. ضدعفونی کردن آبسردکن

لازم است توجه کنید که در نگهداری و سرویس آبسردکن نباید از مواد ضدعفونی کننده شیمیایی استفاده شود. هر آبی که در دستگاه وجود دارد برای آشامیدن می‌باشد و هر گونه مواد شیمیایی ضدعفونی کننده می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.

آبسردکن و رایج ترین مشکلات آن

هزینه سرویس آبسردکن

هزینه تعمیر و سرویس لوازم برقی مانند آبسردکن با توجه به دستمزد تعویض یا تعمیر قطعه می‌تواند متفاوت باشد. قطعا اگر در سرویس آبسردکن هیچ قطعه‌ای خراب نباشد و نیاز به تعویض نیز نداشته باشند، هزینه سرویس به حداقل خود می‌رسد، اما اگر برخی قطعات خراب باشند و نیاز به تعویض داشته باشند هزینه تعویض قطعه خراب شده بر روی هزینه کلی سرویس آبسردکن افزوده خواهد شد. اگر در هر کدام از قطعات آبسردکن خود مشکلی داشته باشید و یا نیاز به تعویض آن‌ها داشته باشید لازم است حتما از قطعات اورجینال و با کیفیت استفاده کنید. قطعات خود را از فروشگاه معتبری مانند قائم یدک با مطلوب‌ترین قیمت تهیه کنید تا هزینه سرویس آبسردکن خود را نیز به حداقل برسانید. ما این قطعات را در سریع‌ترین زمان و کمترین قیمت بازار به دست شما می‌رسانیم تا هزینه‌های سرویس آبسردکن را کاهش دهید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *