چگونه طول عمر باطری جاروشارژی را بالا ببریم؟

باتری‌های جارو شارژی باید بتوانند انرژی کافی برای جاروشارژی را فراهم کنند تا بتواند قدرت مکشی که از یک پریز برق تولید می‌شود را ارائه دهد و این قدرت کشش به اندازه‌‌ای باشد که در وسط یک کار طاقت فرسا، باتری و مکش تمام نشود. جاروشارژی‌ها برای تمیز کردن لکه‌های ریخته شده یا نواحی کوچک بسیار عالی هستند. بعد از استفاده طولانی مدت از جارو شارژی، نباید انتظار داشته باشید که باتری آن مانند روز اول کار کند. اگر مشکل شما فقط باتری باشد، در این مطلب راه‌هایی را برای بالا بردن طول عمر باتری جارو شارژی بیان خواهیم کرد.


خرید قطعات جارو شارژی


جاروهای شارژی و باتری آن‌ها

از آنجا که فناوری جاروهای بی سیم پیشرفته است، خانه‌‌های مدرن اکثرا از آن استفاده می‌کنند. امروزه با کمک جارو شارژی می‌توانید خانه خود را به خوبی تمیز کنید. برای استفاده از این نوع جارو دلایل خوبی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها سبک وزن بودن و قابلیت حمل آسان است. اما این دستگاه‌ها یک ایراد دارند و آن هم این است که بهترین جاروشارژی‌های بی ‌سیم در جهان فقط حدود 45 دقیقه دوام می‌آورند. بسیاری از آن‌ها تنها 20 دقیقه بعد از تمیز کردن می‌توانند کار کنند. بنابراین اگر بیش از یک خانه بزرگ دارید که باید آن‌ها را تمیز کنید، این دستگاه برایتان مشکل ساز است. اما برای افزایش زمان کار جاروشارژی شما راه‌هایی نیز وجود دارد. برای مثال در جارو شارژی خود از حالت مناسب استفاده کنید. از آنجا که بیشتر جاروهای بی‌سیم در دو یا چند حالت مختلف کار می‌کنند که این حالت‌ها قدرت مکش آن‌ها هستند. هرچه حالت قدرت بیشتر باشد، زمان جارو زدن کوتاه‌تر می‌شود. حالت توان بالاتر تنها برای مواقعی است که به  آن نیاز دارید و هر زمان که این کار را نکردید باید به تنظیمات پایین‌‌تر برگردید. در ادامه مواردی را بیان می‌کنیم که در بالا بردن طول عمر باتری جارو شارژی موثرند.

جارو شارژی خود را خاموش کنید.

یک راه ساده و واضح برای افزایش طول عمر باتری جارو شارژی این است که آن را در زمانی که می‌دانید جارو نمی‌کشید، خاموش کنید. اگر می‌‌خواهید جاروشارژی را بیش از یک لحظه بیکار رها کنید، برای اینکه هم در مصرف برق صرفه‌جویی کنید و هم طول عمر باتری را بالا ببرید، به‌جای اینکه اجازه دهید بدون هیچ دلیلی خاموش شود خودتان آن را خاموش کنید.


باتری خود را شارژ نگه دارید.

بیشتر باتری‌‌های جارو شارژی، از نوع باتری‌ لیتیوم یونی (Li-ion) می‌باشند، در این نوع باتری‌ها چیزی که “اثر حافظه” نامیده می‌شود وجود ندارد، اما این قابلیت در باتری ‌های قدیمی  مانند باتری‌‌های نیکل متال هیدرید (NiMH) وجود دارد. در باتری‌هایی که اثر حافظه وجود ندارد، لازم نیست قبل از شارژ کردن باتری آن را تا انتها خالی کنید. باطری جارو شارژی شما در واقع برای شارژ شدن در مرحله‌ای خالی و 0 درصد شده است باید سخت‌ترین کار را انجام دهد که همین کار آن را ضعیف کرده و طول عمر آن را کوتاه می‌کند. بنابراین قبل از اینکه باتری به صفر برسد باید آن را شارژ کنید. انجام شارژهای کوتاه‌تر، باتری را برای مدت طولانی‌تری قوی نگه می‌دارد.

 


نحوه شارژ جارو شارژی


فیلتر جاروشارژی را تمیز نگه دارید.

جارو شارژی باید هوا، گرد و غبار، خز گربه و دیگر زباله‌ها را جمع کند و به نوعی آن را از طریق فیلتر می‌کشد. به‌طور معمول دو مجموعه فیلتر وجود دارد: فیلترهای موجود در موتور که از اصطکاک مواد زائد جلوگیری می‌کنند و فیلتر دیگری که ذرات ریز مانند گرده یا شوره حیوانات خانگی را به دام می‌اندازد. کشیدن هوا از طریق این فیلترها باعث وارد شدن فشار به باتری می‌شود و هر چه این فیلترها کثیف‌تر باشند، فشار بیشتری ایجاد خواهند کرد. تمیز کردن این فیلترها و تعویض به موقع آن‌ها کمک می‌کند تا باتری دستگاه شما عمر بیشتری داشته باشد و از تعویض انواع باطری جاروشارژی جلوگیری خواهد کرد.

جارو شارژی را در دمای اتاق نگهداری کنید.

هرچند اثرات دما بر روی باتری‌‌ها به اندازه گذشته زیاد نیست، اما بر روی کارایی باتری شما تأثیرگذار است. بنابراین باید باتری خود را در مکانی که دارای دمای اتاق است نگهداری کنید.

اگر در حال حاضر می‌خواهید یک جارو شارژی خریداری نمایید، آخرین توصیه ما این است که جارو شارژی با باتری قابل جابه‌جایی انتخاب نمایید و یک باتری اضافه برای آن بخرید و در مکانی با شرایط دمایی مناسب آن را نگهداری کنید. به این ترتیب می‌‌توانید اگر باطری جارو شارژی , تمام شد، آن‌ را تعویض کنید.

چگونه سرعت کاهش ظرفیت باتری را کاهش دهیم؟

هر بار که شما از جارو شارژی استفاده می‌کنید و حتی زمانی که بدون استفاده است، باتری ظرفیت خود را از دست می‌دهد. هرچند برای متوقف کردن این فرآیند راهی وجود ندارد، اما سرعت آن را می‌توانید کاهش دهید.
در این بخش ما نکاتی را برای استفاده حداکثری از باتری جارو شارژی بیان می‌کنیم:
1. قبل از خالی شدن کامل باتری استفاده از آن را متوقف کنید و بین دفعات استفاده بیشتر آن را شارژ کنید.

  1. هر بار که باتری‌های لیتیوم یونی شارژ و تخلیه می‌شوند ظرفیت خود را از دست می‌دهند. یک تخلیه کامل و شارژ مجدد باعث می‌شود به باتری آسیب بیشتری نسبت به چندین چرخه جزئی، وارد شود.
  2. به‌طور کامل آن را شارژ نکنید و فقط قبل از اینکه بخواهید از آن استفاده کنید آن را به‌طور کامل شارژ کنید.
  3. باتری جاروشارژی که دارای 100 درصد شارژ است، هنگامی که از استفاده نمی‌شود سریع‌تر از باتری که فقط تا حدی شارژ شده است ظرفیت خود را از دست می‌دهد.
  4. باتری را در دمای اتاق نگه دارید، گرما باعث می‌شود باتری جارو شارژی ظرفیت خود را سریع‌تر از دست دهد.
  5. وقتی از باتری استفاده نمی‌شود یا شارژ می شود، آن را در یک مکانی خنک و دور از نور مستقیم خورشید بگذارید. همچنین بلافاصله بعد از اینکه از آن استفاده شد نباید شارژ شود و اجازه دهید خنک شود.
  6. جاروبرقی خود را تمیز نگهداری نمایید و سطل آن را به‌طور مرتب خالی کنید. با مواردی مانند فیلترهای کثیف، سطل پر و نوار برس مسدود شده با مو و الیاف، قدرت مکش و ظرفیت باتری کم می‌شود.
پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *