علت صدای زیاد جاروبرقی

علت صدای ناهنجار جارو برقی

امروزه با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های پیشرفته، صدای تولید شده از جاروبرقی بسیار کم شده است. اما گاهی اوقات ممکن است صدای جاروبرقی زیاد شود. یعنی تاکنوی صدای جاروبرقی شما پایین بوده اما یک  متوجه می‌شوید که صدای آن بیش از حد نرمال همیشگی شده است. در این‌صورت است که می‌توان گفت جاروبرقی شما دچار مشکل شده است و باید آن را رفع کنید. در این مطلب می‌خواهیم در مورد علت کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی  بحث کنیم. ما را همراهی کنید تا با یکدیگر این مشکل را رفع کنیم.


قیمت قطعات جاروبرقی


چرا صدای جارو برقی افزایش پیدا می‌کند؟

یک جاروبرقی سالم صدایی نزدیک به 80 دسیبل دارد. این یک معیار برای سنجیدن صدای جاروبرقی می‌باشد. برای اندازه‌گیری این مقدار نیز می‌توان از دسیبل سنج استفاده کرد. اگر فکر می‌کنید جاروبرقی شما صدایی بیش از حد معمول تولید می‌کند، باید مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم را در آن بررسی کنید. زیرا اگر نسبت به این مشکل بی اهمیت باشید باعث می‌شود مشکلات بزرگ‌تری نیز رخ دهد.

تغییر فشار هوا علت صدای زیاد جاروبرقی

از جمله عواملی که باعث رخداد این مشکل است، تغییر فشار هوا می‌باشد. فن جاروبرقی برای کارکرد طبیعی و چرخش برای جمع‌آوری گرد و غبار، از هوای بیرون تغذیه می‌کند. یعنی در عملکرد خود هوا را به گردش درمی‌آورد و سپس آن را به بیرون می‌فرستد. این فرآیند باعث جذب آشغال‌ها در جاروبرقی می‌شود. در نتیجه این تبادل باعث می‌شود که صدا تولید شود. اگر در فن جاروبرقی مشکلی ایجاد شود و این تعادل بهم بریزد، صدای بیشتری تولید می‌شود. البته باید گفت هر چه جاروبرقی قدرت مکش بیشتر ی داشته باشد، صدای بیشتری نیز تولید می‌کند.

گرفتگی لوله جاروبرقی علت تولید صداهای ناهنجار از جارو برقی

اگر لوله جاروبرقی گرفته باشد، جاروبرقی صدای زیادی تولید می‌کند. بنابراین باید لوله خرطومی جاروبرقی خود را بررسی کنید و اگر آشغالی بزرگ یا مقدار زیادی گردو غبار در آن گیر کرده باشد آن را رفع کنید.


 

مشکل در موتور جاروبرقی

از موارد دیگری که باعث تولید صدای زیاد در جاروبرقی می‌شود، خراب شدن موتور است. بنابراین موتور باید باید با دقت بررسی شود. برای این کار لازم است محفظه‌ای که موتور در آن قرار می‌گیرد را از گرد و غبار پاکسازی کنید. همچنین قسمت پره‌ها را نیز باید بررسی کنید و اگر  گرفته باشند آن‌ها را رفع کنید. یکی دیگر از موارد مربوط به این قسمت چک کردن پره‌ها است، زیرا شکستگی و خم شدن پره ها نیز سبب تولید صدا می‌شود. در نهایت نیز باید موتور  بررسی شود. اگر در موتور به آسیب رسیدید، باید آن را تعویض کنید. برای این کار بهتر است از یک متخصص مجرب کمک بگیرید.

شل شدن موتور در جای خود

شل شدن موتور و محکم نبودن آن در جای خود، یکی دیگر از مواردی است که باعث تولید صدای جاروبرقی می‌شود. بنابراین بهتر است که موتور را بررسی کنید که درست و محکم در جای خود قرار گرفته باشد. شل بودن پروانه نیز باعث تولید صدای تندی از موتور خواهد شد.

پیشنهاد ما این است که موتور جاروبرقی را مرتب تمیز کنید. اگر در این بخش گرد و غبار تجمع پیدا کند باعث تولید حرارت بیش از حد و آسیب دیدن و همچنین تولید صدای زیاد خواهد شد.

فرسوده شدن قطعات داخلی جاروبرقی

صدای زیاد جاروبرقی شاید به دلیل فرسوده شدن قطعات آن باشد. ممکن است قطعات داخلی دچار شکستگی باشند که در جاروبرقی صدای زیادی تولید می‌کنند. بنابراین باید با یک تعمیرکار مجرب تماس بخواهید تا قطعات را بررسی کند.


 

کثیف شدن فیلتر جاروبرقی

اگر کثیف شدن فیلتر‌های جاروبرقی باعث شوند که صدای بیشتری از جاروبرقی شما خارج ‌شود. اگر فیلتر‌ها کثیف باشند، جاروبرقی برای اینکه کارکرد بهتری داشته باشد یشتر کار می‌کند و این به معنی این است که فشار بیشتری به جاروبرقی می‌رسد. در این هنگام است که مکش جاروبرقی کم می‌شود. توصیه ما این است که فیلترها را به طور مرتب تمیز کنید. برای تمیز کردن آن نیز، تنها باید فیلتر را خارج کرده و شستشو بشویید.

شکستگی براش‌های جاروبرقی

برس یا براش جاروبرقی نیز، در جذب آشغال‌ها نقش مهمی دارد. اگر این بخش دچار آسیب شده است، جاروبرقی صدای بیشتری تولید می‌کند و حتی ممکن است دچار لرزش شود. برای رفع این مشکل لازم است که براش را  تعویض کنید.

پر بودن کیسه

یکی دیگر از دیگر از علل این مشکل، پر بودن کیسه جاروبرقی است. زیرا در این‌صورت جاروبرقی باید بیشتر کار کنند تا بتوانند مکش کافی داشته باشد. بنابراین بهتر است کیسه را به‌طور منظم خالی کنید و شستشو دهید.گ

قرار دادن جاروبرقی روی سطحی نامناسب

استفاده نادرست از جاروبرقی و قرار دادن آن روی سطوحی ناصاف نیز از دیگر دلایل تولید صدای ناهنجار در جارو برقی است. به هنگام جارو کشیدن، آن را روی یک سطح صاف بگذارید. در نتیجه صدای لرزش بدنه که از  قرار گرفتن روی سطح ناصاف به وجود می‌آید جلوگیری کرده  و مشکل به راحتی برطرف می‌شود.

چگونه صدای زیاد جاروبرقی را کم کنیم؟

همانطور که مشاهده کردید، از جمله کارهای اصلی که در کاهش صدای جاروبرقی بسیار موثر است، تمیز کردن مرتب جاروبرقی است. توصیه ما این است که در فواصل زمانی منظم بخش‌هایی از جاروبرقی یعنی کیسه، لوله‌ها، بدنه، بخش‌های داخلی و فیلتر جاروبرقی را تمیز کنید. این کار  هم در کاهش صدا موثر است و هم در افزایش عمر جاروبرقی نیز موثر است.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *