بررسی، انتخاب و خرید موتور کولر آبی با بهترین قیمت

بررسی، انتخاب و خرید موتور کولر آبی با بهترین قیمت

در فصل‌های گرم، تجهیزات سرمایشی از مهم‌ترین تجهیزاتی می‌باشند که در مکان‌های بسیاری مانند ساختمان‌های مسکونی صنایع، کارخانه‌جات و … به‌کار گرفته می‌شوند. یکی از دستگاه‌های سرمایشی که خنک‌ کردن محیط را بر عهده دارد کولر آبی می‌باشد و از آن در مناطق گرم و خشک استفاده می‌شود. مشخص است که با استفاده از کولر آبی نیاز بازار نیز به موتورهای کولر آبی بیشتر می‌شود. برندهای مختلفی وجود دارد که مشغول به طراحی و تولید موتور کولر هستند و از این میان می‌توان به برندهای موتوژن، الکتروژن و … اشاره کرد.

به همین دلیل است که نیاز به خرید موتور کولر در صورت عدم امکان فنی یا صرفه اقتصادی برای تعمیر آن، کاربران بسیاری را به جستجوی محصول مناسب و مورد نیاز خود وا می‌دارد. بررسی مشخصات فنی و قیمت موتور کولر همواره از فاکتورهای مهم برای بررسی و انتخاب این محصول بوده است. برای خرید موتور کولر آبی لازم است که نکات مهمی را در نظر بگیرید. نگران این موضوع نباشید چرا که ما در ادامه این مطلب همه چیز را در این زمینه توضیح خواهیم داد.

انواع موتور کولر آبی

در این بخش ابتدا انواع موتور کولر را بررسی می‌کنیم، سپس نحوه انتخاب موتور را شرح می‌دهیم.

انواع موتور کولر آبی

موتورهای یک چهارم: این نوع موتورکولر آبی دارای کوچک‌ترین سایز هستند. توان آن‌ها بین 2500 تا 3000 اسب بخار می‌باشد. دسته متصل به بدنه این مدل موتورها رنگ مشکی رنگ است  که این ویژگی یک المان مناسب برای تشخیص آنان از بقیه موتورها می‌باشد.

موتورهای یک سوم: دسته این نوع موتوها به رنگ سفید است و دارای توانی بین 3500 تا 4000 اسب بخار هستند.

موتورهای یک دوم: این مدل موتور کولر آبی دارای توان بین 4500 تا 5000 اسب بخار است و رنگ دسته آن نیز به رنگ قرمز می‌باشد.

موتورهای سه چهارم: قوی‌ترین توان قابل استفاده بر روی کولر آبی متعلق به موتورهای سه چهارم می‌باشد. این موتورها دارای  دسته به رنگ سبز و توانی  بین 6500 تا 7000 اسب بخار دارند.

نحوه انتخاب الکتروموتور کولر

نحوه انتخاب موتور کولر آبی سخت و پیچیده نیست، اما قبل از خرید لازم است نکات زیر را در بگیرید:

در مرحله اول باید قدرت و ظرفیت کولر آبی خود را در نظر بگیرید. علاوه بر این باید حجم هوایی که توسط فن دمیده می‌شود، واحد جریان هوا و لزوم وجود خازن محافظ را نیز در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید ظرفیت مطلوب خود را به‌دست آورید، باید اینگونه عمل کنید که مساحت مکان مورد نظر خود را بر 0/027 تقسیم کنید و نتیجه آن را در 2 ضرب کنید.

توجه داشته باشید که افراد سود جو بدون اینکه موارد بالا و نوع کولر را در نظر بگیرند، برای هر کولری با هر قدرت و ابعادی دینام کولر سه چهارم اسب بخار را پیشنهاد می‌کنند. این کار علاوه بر اینکه هزینه اضافی را در پی دارد، باعث مصرف بیهوده برق نیز می‌گردد.

برای اینکه از خراب شدن و سوختن الکتروموتور کولر خود جلوگیری کنید، بهتر است به نکات زیر دقت کنید:

  • به‌منظور جلوگیری از پاشش آب روی الکتروموتور بهتر است از یک محافظ استفاده کنید.
  • روغن کاری را برای جلوگیری از گیرپاج احتمالی پولی و تسمه آن‌ها را در طی فواصل زمانی مشخص انجام دهید.
  • از خازن محافظ استفاده کنید.
نحوه انتخاب الکتروموتور کولر

فروش موتور کولر آبی

فروشگاه قائم یدک فروش موتور کولر آبی را با توان‌ها مختلف به‌فروش می‌رساند. خرید انواع الکتروموتور از طریق مرکز فروش قائم یدک به‌صورت اینترنتی و حضوری امکان‌‌پذیر می‌باشد. خریداران محترم می‌توانند همه روزه برای خرید قطعات وسایل برقی خود به این فروشگاه مراجعه کنند. اگر سوالی دارید می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی این فروشگاه آن‌ها را مطرح کنید و با تماس با ما می‌توانید از مشاوره رایگان خرید این مجموعه بهره‌مند شوید. مرکز فروش قائم یدک انواع قطعات وسایل برقی مانند آبمیوه گیر، کولر آبی، کولر گازی و … را در برندها مختلف برای فروش عرضه می‌کند. از جمله محصولات پر فروش قائم یدک موتور کولر آبی است. قیمت انواع موتور کولر آبی در وب سایت مجموعه قائم یدک موجود است. قیمت دیگر قطعات  نیز به‌طور مرتب در وب سایت قائم یدک به روز می‌‌شود.

قیمت و خرید موتور کولر آبی

توصیه ما برای خرید موتور کولرآبی این است که از خدمات رایگان مشاوره خرید در فروشگاه قائم یدک استفاده کنید. کارشناسان فروش ما ضمن راهنمایی کامل شما برای انتخاب انواع موتور کولر موجود در بازار، اطلاعات جامعی را نیز در مورد قیمت موتور کولر آبی به شما ارائه خواهند داد. انتخاب و خرید یک موتور کولر مناسب باعث می‌شود که شما از تعویض و تعمیر مجدد بی‌نیاز باشید. فروشگاه قائم یدک  به عنوان یکی از معتربرترین مراکز فروش قطعات با داشتن شرایطی مانند ارسال سریع، بستر مناسبی برای تامین نیاز شما به انواع قطعات مانند موتور کولر آبی فراهم آورده است.

قیمت و خرید موتور کولر آبی

راهنمای نگهداری از موتور کولر آبی

  • قبل از هر چیزی باید توجه کنید که استفاده از دور موتور تند باعث می‌شود موتور کولر آبی شما به‌تدریج نابود شود، زیرا دور تند دمای کاری موتور را افزایش می‌دهد و افزایش دما نیز سوختن و از بین رفتن سیم پیچ درونی را در پی دارد.
  • نباید فراموش کنید که به هنگام نصب موتور در داخل کولر آبی خود، یک سطح عایق روی آن قرار دهید؛ زیرا بارها و بارها مشاهده شده است که اگر آب بر روی موتور ریخته شود، باعث سوختن آن می‌شود.
  • توصیه همیشگی ما این است که بعد از ۶ ساعت کار مستر از کولر خود باید 30 تا 60 دقیقه به آن استراحت دهید تا دمای آن کاهش پیدا کند و داخل موتور سرد شود. سپس بعد از این مدت می‌توانید دوباره از آن استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که در بازه‌های زمانی باید مرتبا پمپ آب و سلامت شناور کولر خود را چک کنید تا خرابی آن‌ها باعث خشک ماندن کولر و خشک کار کردن موتور و در نهایت نیز افزایش دمای داخلی آن و سوختن دینام نشود.
پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *