فیلتر تصفیه آب + قیمت و خرید فیلتر تصفیه آب خانگی

فیلتر تصفیه آب + قیمت و خرید فیلتر تصفیه آب خانگی

فرآیند حذف مواد شیمیایی نامطلوب، آلاینده‌های بیولوژیکی، مواد جامد معلق در آب که سختی آب آشامیدنی را افزایش می دهند و همچنین تصفیه گازهای شیمیایی از آب آلوده؛ تصفیه آب نامیده می‌شود. دستگاه‌های تصفیه آب از فیلترهای مختلفی برای تصفیه آب استفاده می‌کنند که به طور معمول شبیه به هم هستند. فیلتر تصفیه آب هر کدام وظیفه خاصی دارند و هر کدام یک نوع از آلایندگی‌ها را حذف می‌کنند. هر فیلتر تصفیه آب دارای زمان سرویس‌دهی مخصوصی است و یک امر بسیار مهم که باید در نظر گرفته شود این است که در زمان اعلام شده از سوی شرکت سازنده، باید تعویض آن انجام گیرد. عدم تعویض به موقع فیلتر نه تنها آب ناسالم تولید می‌کند، بلکه به فیلترهای دیگر و پمپ دستگاه تصفیه آب نیز آسیب خواهد رساند. در این مقاله می‌توانید با انواع فیلتر تصفیه آب آشنا شوید.

فیلتر تصفیه آب

فیلتر تصفیه آب
شکل 1. فیلتر تصفیه آب

فیلتر تصفیه آب” با تکنیک‌های مختلفی می‌تواند انواع آلودگی‌هایی که در آب وجود دارند را حذف کند. فیلترهای تصفیه آب دارای دو دسته فیزیکی و شیمیایی هستند. عملکرد فیلترهای فیزیکی به این صورت است که  با وارد کردن فشار به آب آلودگی‌های فیزیکی قابل مشاهده را حذف می‌کنند و فیلترهای شیمیایی نیز به کمک یک ماده شیمیایی به  حذف آلودگی‌ها می‌پردازد. آبی که  با این فیلترها تصفیه می‌شود از نظر بو، رنگ و مزه شرایط مطلوبی دارد و نوشیدن آن بسیار لذت بخش است. اغلب دستگاه‌های تصفیه آب معمولی موجود در بازار دارای دو یا سه فیلتر هستند، برخی از دستگاه‌های تصفیه آب در 4 تا 8 مرحله آب را از فیلترهای مختلف عبور می‌دهند و باعث حذف مواد زائد آن می‌شوند.

فیلترهای تصفیه آب در انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. بهترین شیوه تصفیه آب سیستم اسمز معکوس است که از متنوع‌ترین و بهترین فیلترها برای تصفیه آب استفاده می‌کند. در بخش بعدی مقاله برخی از مهم‌ترین انواع فیلتر تصفیه آب را بررسی خواهیم کرد. از مهم‌ترین فیلترهای تصفیه آب، فیلترهای پلی پروپیلن، کربن پودری، کربن بلاک، ممبران و مینرال هستند که در مراحل مختلف آب را تصفیه می‌کنند.

فروش قطعات یدکی تصفیه آب

انواع فیلتر تصفیه آب

در این بخش از مقاله انواع فیلتر تصفیه آب خانگی را بررسی می‌کنیم.

فیلتر پلی پروپیلن (مرحله اول)

در اولین مرحله از تصفیه آب فیلتر پلی پروپیلن قرار دارد که یک فیلتر الیافی است و کار آن حذف املاح درشت آب آشامیدنی مانند شن، ماسه، گل و لای یعنی املاح بزرگتر از ۵ میکرون می‌باشد که این کار باعث جلوگیری از بروز سنگ کلیه در بدن انسان می‌شود. زمان تعویض این فیلتر تصفیه آب، هر ۶ ماه یک بار به همراه فیلتر شماره ۲ و ۳ می‌باشد، این فیلترها اغلب به صورت پک و با هم تعویض و سرویس می‌شوند.

 

فیلتر کربن پودری (مرحله دوم)

فیلتر مرحله دوم کربن اکتیو است که دانه‌های کربن موجود در آن از پوسته ی نارگیل ساخته شده‌اند. وظیفه این فیلتر حذف کلر آب آشامیدنی با آزادسازی یون است. کلر موجود در آب برای انسان مضر است که از مضرات آن می‌توان به چروک شدن پوست و ریزش مو اشاره نمود به همین دلیل است که وجود این فیلتر بسیار مهم و کاربردی می‌باشد.

فیلتر مرحله دوم کربن اکتیو

فیلتر کربن بلاک (مرحله سوم)

فیلتر کربن بلاک تصفیه آب خانگی مکمل مرحله دوم تصفیه است و به حذف مواد جانبی کلر مانند کلرامین از آب تصفیه شده می‌شود. این فیلتر علاوه بر اینکه، به محافظت از ممبران که فیلتر اصلی دستگاه تصفیه آب است می‌پردازد؛ اجازه عبور املاح درشت و ورود به ممبران را نیز نمی‎دهد. اگر این فیلترها دیرتعویض شوند، عمر مفید فیلتر اصلی دستگاه نیز کاهش پیدا می‌کند و عوارضی مانند کاهش کیفیت آب تصفیه شده را در پی دارد.

فیلتر ممبران (مرحله چهارم)

ممبران تصفیه آب خانگی MEMBRANE در مدل‌های تایوانی، آمریکایی و ژاپنی در بازار ایران وجود دارند. وظیفه فیلتر ممبران این است که تمامی املاح مضر آب  و کوچک‌ترین ذراتی که حتی با چشم نیز دیده نمی‌شوند را تا ابعاد یک ده هزارم میکرون ۰٫۰۰۰۱  حذف کند. املاح مضر توسط این فیلتر به پساب فاضلاب فرستاده می‌شوند و آب تصفیه شده را نیز به مخزن ذخیره دستگاه تصفیه آب خانگی هدایت می‌کند. عمر مفید این فیلتر زیاد است به طوریکه زمان تعویض فیلتر ممبران هر یک سال ونیم دو سال است.

قیمت فیلتر تصفیه آب شماره 4 ممبران 13 لایه

فروش پک فیلتر تصفیه آب 6 عددی سی سی کا

قیمت فیلتر ممبران تصفیه آب خانگی MEMBRANE

فیلتر پست کربن (مرحله پنجم)

در این مرحله فیلتر پست کربن؛ بو، طعم و رنگ آب آشامیدنی را شیرین و مطلوب می‌کند و دستگاه تصفیه آب را به دستگاه آب شیرین کن خانگی تبدیل می‌کند. فیلتر پست کربن بعد از یک سال باید تعویض شود.

فیلتر مینرال

فیلتر مینرال که یک فیلتر معدنی ساز است، باعث بازگرداندن املاح مفیدی است که طی مراحل تصفیه حذف شده بودند. به همین دلیل است که دستگاه تصفیه آب 6 مرحله‌ای نسبت به دستگاه تصفیه آب 5 مرحله‌ای مفیدتر است. تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله‌ای مینرال به صورت سالیانه است.

قیمت فیلتر تصفیه آب

رنج قیمت فیلتر تصفیه آب به نوع فیلتر مورد نظر و برند تولید کننده بستگی دارد. همچنین قیمت این فیلترها با توجه به کشور سازنده و کارایی آن ممکن است متفاوت باشد و هر شرکت می‌تواند قیمت‌های متفاوتی داشته باشد. فیلترهای موجود در فروشگاه آنلاین قائم یدک، فیلترهای درجه یک هستند و دارای قیمت‌های مقرون به صرفه و رقابتی هستند.

اگر برای خرید فیلترهای موردنیاز دستگاه تصفیه آب خانگی خود نمی‌دانید باید به چه صورت اقدام کنید به صفحه محصولات قائم یدک سری بزنید. در صورت تمایل از محصولات دیگر و قطعات یدکی کولر آبی دیدن بفرمایید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *