قرص ماشین ظرفشویی چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

قرص ماشین ظرفشویی چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

قرص ماشین ظرفشویی چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ این سوال تمامی افرادی است که به تازگی ماشین ظرفشویی خریداری کرده‌اند و یا افرادی که در پی این هستند که چه قرص ظرفشویی تهیه کنند تا به دستگاهشان آسیبی نرساند. در این مقاله ما قرص ماشین ظرفشویی را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم و بهترین آن‌ها را معرفی می‌نماییم؛ پس در این مقاله با ما همراه باشید.

مشاهده انواع قرص ماشین ظرفشویی به همراه قیمت

قرص ماشین ظرفشویی چیست؟

قرص ماشین ظرفشویی نوعی شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی می‌باشد که ظاهر آن شبیه به یک مکعب مستطیل کوچک است. برای هر بار شستن ظروف لازم است که یک قرص در ماشین ظرفشویی قرار گیرد. قرص‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که بالاترین کیفیت شستشو را ایجاد کنند، به همین دلیل است که این نوع شوینده نسبت به دیگر شوینده‌ها مانند ژل یا پودر قدرت بیشتری در درخشان‌تر کردن ظروف دارند. البته باید توجه کنید که برای هر بار شستن لازم است که یک عدد قرص کامل ماشین ظرفشویی در دستگاه قرار گیرد و هنگامی از این شوینده استفاده کنید که ظرفیت ماشین ظرفشویی کاملا پر باشد.

ترکیبات قرص ماشین ظرفشویی

بیشتر قرص‌های ماشین ظرفشویی در ظاهر شکلی شبیه به مکعب مستطیل دارند که لازم است در محفظه مخصوص شوینده قرار گیرند. قرص ماشین ظرفشویی چندین آنزیم دارد که این آنزیم‌ها برای شستشوی بهتر ظروف کمک کننده هستند. هنگام استفاده از قرص ظرفشویی نیازی به نگرانی در مورد زیاد یا کم بودن در مورد شوینده نیست، زیرا این قرص‌ها یک اندازه مشخص برای یک بار استفاده دارند.

در این قرص‌ها ترکیبات ویژه‌ای وجود دارد که لکه‌های روی ظروف را بهتر پاک می‌کنند و باعث برق افتادن آن‌ها می‌شود. برای استفاده از قرص ماشین ظرفشویی نباید آن‌ها را نصف کنید. همچنین نیازی به استفاده از براق کننده ظروف و نمک نیز نمی‌باشد.

معرفی بهترین برندهای انواع قرص ماشین ظرفشویی

به دلیل اینکه برندهای فراوانی قرص ماشین ظرفشویی و سایر شوینده‌ها را تولید می‌کنند، باعث می‌شود که انتخاب بین این برندها گیج کننده باشد. هر برند دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشد و تفاوت اصلی آن‌ها با یکدیگر در قدرت پاک کنندگی و مواد به کار رفته در آن‌ها می‌باشد. در ادامه انواع بهترین قرص ماشین ظرفشویی را بیان می‌کنیم:

قرص ماشین ظرفشوییfairy

یکی از انواع بهترین قرص ماشین ظرف شویی، قرص فیری می‌باشد. قرص‌های ظرفشویی فیری در کشور ترکیه ساخته می‌شوند که دارای دو نوع جار و جار-پلاتینیوم می‌باشند. قرص های ماشین ظرفشویی Fairy می‌توانند ظروفی که حتی ۲۴ ساعت از کثیف شدن آن‌ها نیز گذشته است را نیز به‌طور کامل تمیز کنند . قرص‌های مدل جار پلاتینیوم نسبت به مدل جار کیفیت بالاتری دارند، زیرا این نوع قرص‌ها در ایجاد درخشندگی و شفافیت قدرت بالاتری داشته و از کدر شدن قاشق و ظروف فلزی نیز جلوگیری به عمل می‌آورند. اگر می‌خواهید از هر یک از انواع قرص ظرفشویی استفاده کنید، نباید از نمک‌های ماشین ظرفشویی نیز استفاده نمایید زیرا در ترکیبات این نوع قرص‌ها، نمک ماشین ظرفشویی نیز وجود دارد.

قرص‌های ماشین ظرفشویی Finish

یکی دیگر از انواع بهترین قرص ماشین ظرفشویی برند فینیش می‌باشد که این برند نیز در کشور ترکیه به تولید می‌رسد و دارای دو نوع معمولی (گچی) و کوانتوم (ژله‌ای) می‌باشند. قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم به صورت ژله‌ای می‌باشد و نسبت به نوع گچی آن کیفیت شستشو و جلا دهندگی بالاتری دارد، در نتیجه برای ظروف کریستالی مناسب‌تر می‌باشد. اگر می‌خواهید از انواع مختلف قرص‌های فینیش استفاده کنید، نیازی به استفاده از نمک ظرفشویی ندارید زیرا قرص فینیش نیز در ترکیبات خود دارای این نمک مخصوص می‌باشد.

قرص‌های ماشین ظرفشویی پریل

قرص ظرفشویی پریل ساخته شده در کشور آلمان می‌باشد. این قرص در مقایسه با قرص‌های فینیش و فیری کیفیت پایین‌تری دارد و چربی‌ها را نیز به سختی از بین می‌برد. مانند دو مدل دیگر اگر می‌خواهید از قرص ماشین ظرفشویی پریل استفاده کنید نیاز به استفاده از نمک ماشین ظرفشویی ندارید.

ویژگی‌های قرص ماشین ظرفشویی

در این بخش ما ویژگی‌های قرص ماشین ظرفشویی را بیان می‌کنیم:

استفاده آسان: برخلاف دیگر شوینده‌‌ها مانند پودر ماشین ظرفشویی نیازی نیست که آن را در آب حل کنید. در ماشین ظرفشویی یک محفظه مخصوص برای قرار دادن قرص قرار دارد که بعد از قرار دادن آن در این محفظه می‌توان دستگاه را روشن کرد تا شستشوی ظروف را شروع کند.

قدرت بالای چربی زدایی: قرص‌های ماشین ظرفشویی بهترین شوینده برای از بین بردن چربی غلیظ و سنگین بر روی ظروف می‌باشند. با استفاده از این نوع شوینده‌ها نیازی به نگرانی در مورد چرب ماندن ظروف نیست.

قیمت بالا: قرص‌های ماشین ظرفشویی نسبت به دیگر شوینده‌ها مانند پودر و ژل قیمت گران‌تری دارند. بنابراین استفاده از آن‌ها در چندین بار پشت سر هم در ماشین ظرفشویی مقرون به صرفه نمی‌باشد.

طولانی بودن زمان شستشو: قرص‌های ماشین ظرفشویی نسبت به دیگر شوینده‌ها نیاز به زمان بیشتری برای شستن ظروف دارند تا بتوانند رسوبات را از بین ببرند. همچنین زمان حل شدن آن‌ها در آب نیز بالاتر می‌باشد.

تنوع بالا: تنوع قرص‌های ماشین ظرفشویی بسیار بالاتر از دیگر شوینده‌ها می‌باشد و تولید کنندگان دنیا توانسته‌اند قرص‌های ماشین ظرفشویی را در رایحه‌های مختلفی تولید کنند.

روش استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

به دلیل اینکه قرص ماشین ظرفشویی یک اندازه مشخص دارد، پر کردن مخزن و اندازه‌گیری مقدار شوینده در هنگام استفاده از دستگاه حذف می‌شود. برای استفاده از این قرص تنها باید آن را در جای قرص در ماشین ظرفشویی قرار دهید، سپس برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که به هنگام استفاده از قرص ماشین ظرفشویی، لازم است که دکمه مرتبط با استفاده از قرص را فعال کرده باشید.

نکات مهم استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

  • اگر می‌خواهید از قرص ظرفشویی استفاده کنید لازم است که دستگاه را بر روی حالت قرص تنظیم کنید. در غیر این صورت ظروف به خوبی تمیز نمی‌شوند.
  • اهمیت استفاده از قرص اصلی و با کیفیت بسیار زیاد می‌باشد، اگر قرص مورد استفاده‌تان نتوانست ظروف را تمیز کند احتمالا تقلبی می‌باشد.
  • قرص‌های سه کاره موجود در بازار معمولا عملکرد خوبی دارند اما نسبت به قرص‌های ۵ کاره و یا ۱۰ کاره مواظب باشید. قرص سه کاره حاوی مواد شوینده نمک و مواد جلادهنده می‌باشد.
  • برای داشتن بیشترین راندمان دستگاه ظرفشویی لازم است که استفاده از قرص و دیگر شوینده‌ها را به طور منظم در یک دوره زمانی در نظر داشته باشید.
  • توجه کنید که قرص‌های تقلبی در دمای ۴۰ درجه در ماشین ظرفشویی حل نمی‌شوند.

تفاوت قرص ماشین ظرفشویی با سایر شوینده‌ها

تفاوت قرص ماشین ظرفشویی و سایر شوینده‌ها در این است که قرص قدرت پاک کنندگی بیشتری دارد.  این نوع شوینده نسبت به دیگر شوینده‌ها قیمت بالاتری داشته و برای پاک کردن کامل ظروف و لکه‌ها بر روی آن به زمان بیشتری نیاز دارد. قرص‌ها در رابطه با مقدار استفاده انعطاف پذیری کمتری دارند اما از دیگر شوینده‌های ماشین ظرفشویی می‌توان در مقدار دلخواه استفاده کرد.

خرید قرص ماشین ظرفشویی

اگر شما نیز دارای ماشین ظرفشویی بزرگ هستید به شما استفاده از قرص ظرفشویی را پیشنهاد می‌دهیم. شاید برای خرید یک قرص ظرفشویی با کیفیت به دنبال یک فروشگاه مطمئن می‌گردید. برای خرید انواع شوینده ماشین ظرفشویی می‌توانید از گزینه‌های آنلاین ما در قائم یدک استفاده کنید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *