آشنایی با قطعات چای ساز + خرید

آشنایی با قطعات چای ساز + خرید

یکی از دستگاه‌ها و لوازم برقی خانگی که مانند هر وسیله دیگری بعد از مدتی استفاده ممکن است دچار مشکل شود، چای‌ ساز است. فرقی نمی‌کند که شما دستگاه چای ساز خود را از کدام کارخانه تولید کننده و برند جهانی تهیه کنید، در هر صورت ممکن است دچار عیب و نقص شوند و شما مجبور به تهیه آن قطعه شوید. در این مواقع لازم است که با قطعات چای ساز آشنایی داشته باشید. قائم یدک، یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه عرضه انواع قطعات چای ساز می‌باشد و لوازم جانبی چای ساز را برای شما با بالا ترین کیفیت و هم چنین به صورت اورجینال و اصل ارائه می‌دهد. در ادامه شما را با قطعات این دستگاه آشنا خواهیم کرد.


قیمت انواع قطعات چای ساز


معرفی قطعات چایساز

چای سازهای برقی متشکل از قطعات مختلفی هستند که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • سینی چایی ساز
  • کتری چای ساز
  • قوری چایساز
  • قسمت‌های داخلی شامل المنت‌ها و سیم پیچی‌های داخلی
  • کلید کتری چای ساز

بررسی وظایف قطعات چایساز

همان‌طور که بیان کردیم، چای سازها سه قسمت اصلی دارند که در ادامه وظایف هر یک از این بخش‌ها را بیان می‌کنیم:

  • سینی چای ساز یکی از قطعات این دستگاه است که شبیه به سینی بوده و جایی برای قرار گرفتن کتری و قوری روی آن است. این سینی به‌گونه‌ای طراحی شده است که بخش داخلی آن دربردارنده سیم پیچ‌ها و المنت‌های گرم کننده هستند. وقتی دستگاه به برق متصل و دکمه روشن نیز توسط فرد مصرف کننده زده شود، المنت‌ها با استفاده از برق به‌سرعت داغ می‌شوند و آب داخل کتری را به جوش می‌آورند.
بررسی وظایف قطعات چای ساز
بررسی وظایف قطعات چایساز
  • کتری چای ساز , بخشی از دستگاه است که در ظاهر مانند یک پارچ بزرگ درجه‌بندی شده می‌باشد. این کتری در بخش تحتانی خود یک المنت پرقدرت دارد که آب را به سرعت به جوش می‌آورد. سنسورهای حساس به دمای کتری معمولا بر روی صفحه سینی قرار گرفته‌اند.

آشنایی با ترموستات چای ساز 

  • قوری چای ساز به‌طور معمول از جنس شیشه‌ای است که در برابر شکستن مقاومت بالایی دارد. این قوری بر روی صفحه‌ای قرار می‌گیرد که المنت‌های کم توان‌تری نسبت به کتری دارد و همین باعث دم کشیدن چای و گرم ماندن آن برای مدت زمان مشخصی می‌شود.
  • کلید چای ساز , همان دکمه‌های روشن و خاموش دستگاه چای ساز هستند که بعد از اتصال دستگاه به برق، توسط فرد زده می‌شوند. بعد از زدن کلید، المنت دستگاه گرم شده که دلیل اصلی به جوش آمدن آب است.پ

آشنایی با کلید اتومات دسته چای ساز

چه زمان نیاز به خرید لوازم یدکی چایسازداریم؟

در ابتدا باید این نکته را یادآوری کنیم که تعویض برخی از قطعات باید توسط تکنسین و یا تعمیرکار ماهر انجام شود. در غیر این‌صورت امکان دارد که به دیگر قطعات به‌طور ناخواسته آسیب وارد کنید. در ادامه مواردی که شما نیاز به تعویض قطعات یا لوازم جانبی چای ساز دارید  را بیان می‌کنیم:

  • تمامی قطعات و لوازم جانبی چایساز باید در زمانی که قابل تعمیر نیستند، تعویض شوند. اگر قطعات چای ساز به موقع تعمیر نشوند، ممکن است دستگاه نتواند عملکرد صحیح خود را داشته باشد.
  • برخی از لوازم دستگاه چای ساز مانند ترموستات، کلید چای ساز، پایه سوکت چایساز، قوری چایساز، کابل چای ساز، دسته بغل چای ساز، درب قوری چای ساز، فیلتر چایساز، المنت چایساز و… ممکن است بعد از مدتی آسیب ببینند. به همین دلیل است که تمامی قطعات آسیب دیده باید در اولین فرصت تعویض شوند.
  • برای عیب یابی و تعویض هر یک از قطعات چای ساز باید از یک تکنسین ماهر کمک بخواهید.
  • توجه کنید که اختلال در عملکرد دستگاه چای ساز به این معنی نیست که به‌طور کلی خراب شده است بلکه با عیب یابی صحیح می‌توان قطعات آسیب دیده را تعویض کرد. اگر قطعات آسیب دیده دستگاه در یک زمان مناسب عوض نشوند، ممکن است به سایر قطعات به کار گرفته شده در ساختار چای ساز آسیب وارد شود و عملکرد دستگاه چای ساز دچار اختلال شود.
قطعات چای ساز

بهترین انتخاب برای خرید آنلاین قطعات چایی ساز کدام فروشگاه می‌باشد؟

اگر می‌خواهید برایخرید اینترنتی و آنلاین قطعات چای ساز اقدام کنید اما فرشگاه مناسبی را نمی‌شناسید، می‌توانید قائم یدک را انتخاب کنید.

  • قائم یدک با ارائه تمامی قطعات و لوازم یدکی دستگاه چای ساز، یک انتخاب مقرون به صرفه و مطمئن را برای خرید اینترنتی و آنلاین در اختیار خریداران محترم قرار داده است.
  • خرید آنلاین لوازم یدکی چای‌ساز یک انتخاب مقرون به صرفه می‌باشد زیرا نیازی نیست ساعت‌ها در ترافیک منتظر بمانید و به راحتی از سایت قائم یدک، می‌توانید سفارش قطعات و لوازم جانبی موردنیاز خود را به ثبت برسانید و  در کمترین زمان ممکن آن‌ها را درب منزل خود تحویل بگیرید.
  • شما می‌توانید در قائم یدک تمامی قطعات و لوازم جانبی مورد نیاز خود را به‌صورت آنلاین و کاملا غیر حضوری و اینترنتی خریداری کنید. تنها کافی است به صفحه محصولات ما در همین سایت مراجعه نمایید و تعداد قطعات چایساز مورد نیاز خود را به ثبت برسانید.
  • توجه داشته باشید که  قیمت کلیه قطعات و لوازم یدکی چای ساز، به قیمت کاملا به‌صرفه و پایین‌تر از دیگر فروشندگان مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

چای‌سازها یکی از وسایل محبوب در خانه‌ها هستند که امروزه به کمک آن‌ها می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان لذت نوشیدن یک فنجان چای داغ را تجربه نمایید. با مطالعه مقاله بالا می‌توانید با قطعات مختلف این دستگاه آشنایی پیدا کنید و در صورت وجود اشکال یا نیاز با توجه به شناختی که از قطعات به‌دست آورده‌اید یک  خرید مطمئن را از مرکز معتبر ما داشته باشید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *