معرفی قطعات جاروشارژی

معرفی قطعات جاروشارژی

در این مقاله می‌خواهیم قطعات جاروشارژی را معرفی کنیم و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. اخیرا جارو شارژی به دلیل ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که ارائه داده است توانسته جای جارو برقی را بگیرد. برخی مزایا مانند شارژ شدن، عدم نیاز به سیم و متصل بودن به پریز برق، سبک بودن، قدرت مکش بالا و کم بودن آلودگی صوتی باعث شده است که استفاده از آن افزایش پیدا کند. اگر شما نیز درمورد قطعات تشکیل دهنده جاروشارژی نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، با ما همراه باشید.


قیمت قطعات جاروبرقی


جارو شارژی چیست؟

مکانیزم کار کردن جارو شارژی با جارو برقی تفاوتی ندارد. در جاروشارژی نیز یک موتور وجود دارد که وظیفه ایجاد قدرت مکش (vacuum) را برعهده دارد و از راه یک لوله، آلودگی‌های مختلف را به داخل کیسه زباله می‌کشد. تنها یک تفاوت بین جاروهای شارژی با جاروهای برقی وجود دارد که همین نیز منجر به محبوبیت فراگیر آن‌ها شده است.

جارو شارژی برای کار کردن به اتصال مستقیم به برق شهری نیاز ندارد زیرا انرژی موردنیاز خود برای کار کردن را از باتری می‌گیرد.

قطعات جاروشارژی

هر جارو شارژی با توجه به نوع و مدل آن که ممکن است جارو شارژی دستی یا جارو شارژی پارویی باشد از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل می‌شود. اما تمام جارو‌های شارژی فارغ از طراحی بدنه و برند تولید کننده، قطعات اساسی ثابتی دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

موتور جاروشارژی

موتور جارو شارژی اساسی‌ترین بخش و قلب تپنده این دستگاه می‌باشد. موتور جارو شارژی , به این‌صورت عمل می‌کند که با دریافت انرژی مورد نیاز الکتریکی از باتری و تبدیل آن به انرژی مکانیکی، کار را استارت می‌زند. این قطعه وظیفه ایجاد قدرت مکش را بر عهده دارد و با این کار گردوغبار و آلودگی‌ها را به درون کیسه می‌کشد.

موتور جاروشارژی
قطعات جاروشارژی

پاکت جارو شارژی

کیسه جارو شارژی از جمله قطعات مورد استفاده در این دستگاه است که ظرفیت و طراحی آن اهمیت بسیار بالایی دارد. وقتی موتور کار خود را  شروع و ایجاد مکش می‌کند، کیسه پذیرای گردوخاک‌ها و آلودگی‌های مکیده شده می‌گردد. اگرکیسه طراحی و جنس مناسبی نداشته باشد، گردوغبار به موتور و سایر اجزای جارو شارژی نفوذ کرده و باعث آسیب رسیدن به آن می‌شود.

پاکت گیر جاروبرقی شارژی

درواقع پاکت گیر جاروبرقی , بخشی از بدنه داخلی جارو شارژی می‌باشد که کیسه در داخل آن قرار داده می‌شود. وظیفه پاکت گیر جارو برقی ,حفظ کیسه جارو شارژی از آسیب و پارگی است.

باتری جارو شارژی

یکی دیگر از قطعات جارو شارژی، باتری است که دارای نقش بسیار مهمی در این دستگاه می‌باشد و در کیفیت کارکرد جاروشارژی و تعیین قیمت نهایی آن تاثیر بسیار زیادی دارد. این قطعه در نبود برق شهری، انرژی مورد نیاز برای کارکرد دستگاه را تامین می‌کند و نقش منبع تغذیه را دارد.

باتری جاروشارژی
قطعات جاروشارژی

اداپتور ( شارژر ) جارو شارژی

باتری جارو شارژی یکی از قطعات بسیار حساس می‌باشد، بنابراین برای جلوگیری از خراب شدن آن، باید از شارژر اورجینال و آکبندی که در جعبه اولیه آن وجود دارد، استفاده کنید. یک باتری معیوب برای فول شارژ شدن نیاز به مدت زمان بیشتری دارد و از طرف دیگر نیز شارژدهی مناسبی ندارد.

فیلتر

همه ما با نقش مهم فیلتر در دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف مانند ماشین لباسشویی آشنا هستیم. وظیفه فیلترها محافظت از اجزای جارو شارژی و اجزای هر وسیله‌‌ای که در آن استفاده شده‌اند، می‌باشد. این قطعه در مسیر جریان هوای ورودی به سمت داخل قرار داده می‌شود. فیلتر جارو شارژی نیز با همین هدف تعبیه شده است.

این فیلتر در جارو شارژی برای محافظت از موتور و برد الکترونیکی داخل بدنه می‌باشد که قابلیت جذب ذرات ریز، غبار و مو را دارد. اگر فیلتر جارو شارژی پر شود یا به هر دلیلی نتواند وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد، به مرور زمان قدرت مکش موتور کم می‌شود و باعث کم شدن توان جارو شارژی در جمع‌کردن گردوغبار می‌گردد.

فیلتر جاروشارژی
قطعات جاروشارژی

پایه شارژر

یکی دیگر از قطعات جارو شارژی پایه شارژر است که دارای اهمیت بالایی است. وظیفه پایه شارژر، شارژ کردن باتری‌ جارو بعد از دشارژ شدن آن‌ها می‌باشد. پایه شارژر بسته به طراحی آن اشکال متنوعی دارد و از فناوری‌های متفاوتی برای شارژ کردن باتری‌ها استفاده می‌کند. وقتی جاروشارژی بر روی پایه خود قرار می‌گیرد، باتری‌ها شروع به شارژ شدن می‌کنند.

بدنه

بدنه جارو شارژی نیز از قطعات این دستگاه محسوب می‌شود، زیرا وظیفه آن نگهداری از قطعات و اجزای جارو شارژی می‌باشد. هرچه بدنه جنس بهتر و کیفیت‌ بالاتری داشته باشد، قطعات داخلی نیز طول عمر بالاتری خواهند داشت و دستگاه نیز عملکرد مطلوب‌تری ارائه می‌دهد. جنس بدنه بیشتر جاروهای شارژی از لاستیک فشرده باکیفیت می‌باشد.

غلتک یا برس

غلتک یا برس جارو شارژی قطعه‌ای است که در انتهای لوله مکش قرار گرفته است و به‌طور مستقیم با سطوح مختلف در تماس می‌باشد. غلتک قطعه‌ای است که در قدرت مکش آلودگی‌های مختلف نقش مهمی دارد، بنابراین لازم است به‌طور منظم تمیز شود تا قدرت مکش جارو شارژی دچار کاهش نشود.

پوزه یا لوله خرطومی

پوزه یا خرطومی جاروشارژی یکی دیگر از قطعات این دستگاه می‌باشد‌. این قطعه یک بخش پلاستیکی به شکل پوزه است که در انتهای لوله مکش قرار می‌گیرد تا با استفاده از آن بتوان سطوحی که کمتر در دسترس هستند را تمیز  نمود.

برد

جارو شارژی دارای یک برد الکتریکی است که وظیفه آن ایجاد هماهنگی بین اجزای جارو شارژی می‌باشد. وظیفه این بخش کنترل عملکرد باتری‌ها، شارژ شدن دستگاه، خاموش روشن شدن چراغ‌ها و ال سی دی دستگاه می‌باشد‌.

سخن پایانی

در این مقاله، مهم‌ترین قطعات جارو شارژی را با یکدیگر بررسی کردیم و از نزدیک با این اجزا و کارکرد هر یک آشنا شدیم. متوجه شدیم که جارو شارژی دارای قطعات و اجزای مختلفی است که با توجه به کارآیی و بازده بالایی که ارائه می‌دهد یک وسیله ضروری می‌باشد که اگر هر یک از قطعات آن آسیب ببیند، قطعا ما را با مشکل مواجه می‌کند.

اگر برای جاروشارژی خود نیازمند قطعه‌ای خاص هستید و نمی‌توانید آن را پیدا کنید، قائم یدک می‌تواند به شما کمک کند.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *