نحوه بستن انواع چرخ گوشت

نحوه بستن انواع برندهای چرخ گوشت

نحوه بستن انواع چرخ گوشت: چرخ گوشت یکی از تجهیزات آماده‌سازی غذا می‌باشد. از این دستگاه برای چرخ کردن گوشت در حجم بالا در کمترین زمان استفاده می‌شود. محال است که کسی صاحب کسب و کاری مانند رستوران یا کبابی باشد و از این دستگاه استفاده نکند.

چرخ گوشت‌‌ها دارای انواع مختلفی هستند که دارای اجزای متفاوتی می‌باشند. در این مطلب ابتدا مختصری از مهم‌ترین اجزای چرخ گوشت را بیان می‌کنیم و سپس درمورد نحوه بستن این اجزا صحبت می‌کنیم.


قیمت قطعات چرخ گوشت


مهم‌ترین اجزای چرخ‌گوشت

  • موتور

موتور یکی از اصلی‌ترین وسایل انواع چرخ گوشت مانند وسایل چرخ گوشت پارس خزر می‌باشد، باید بدانید موتورهای به کار رفته در چرخ گوشت‌های صنعتی در مقایسه با نوع خانگی قدرت بیشتری دارند، به همین دلیل است که برای استفاده از چرخ گوشت‌های خانگی باید بعد از مدتی کار کردن آن را خاموش کرد تا موتور استراحت کند و به موتور فشار وارد نشود.

اما از آنجا که چرخگوشت صنعتی قدرت بیشتری دارد، می‌توان حجم زیادی از گوشت را به سرعت چرخ و آماده می‌کند.

  • مخزن

مخزن یا محفظه چرخ گوشت یکی از قطعات متصل به گلویی است و دارای دهانه بزرگی می‌باشد. توجه داشته باشید که در چرخگوشت‌های ضعیف‌تر قطعات گوشتی که به این بخش وارد می‌شوند باید سایز کوچک‌تری داشته باشند. جنس این محفظه آهنی می‌باشد.

  • شبکه

شبکه نیز یکی دیگر از قطعات چرخگوشت است که جنس آهنی دارد و دارای مدل‌های ریز و درشت می‌باشد. اگر این قطعه نیاز به شستشو دارد بهتر است آن را در آب جوش بگذارید تا خیس شود  سپس شروع به تمیز کردن آن کنید، برای این منظور می‌توانید از خلال دندان یا چوب کبریت استفاده نمایید.

  • میله حلزونی

در داخل گلویی دستگاه قطعه‌ای به‌نام حلزونی قرار دارد که نقش آن هدایت کردن گوشت به سمت تیغه است. از آنجا که این قطعه ساختار مارپیچ یا حلزونی دارد، به آن میله حلزونی می‌گویند.

  • طوقه چرخ گوشت

طوقه یک قطعه فلزی می‌باشد که در جلوی شبکه قرار می‌گیرد که نگهدارنده تمامی قطعات در جای خود می‌باشد.

  • سینی

سینی یکی دیگر از اجزای چرخ گوشت می‌باشد. این قطعه در بخش بالایی قرار می‌گیرد که با گذاشتن تکه‌های گوشت و با کمک گوشتکوب قطعات گوشت را به داخل گلویی هدایت می‌کند.

  • تیغه

تیغه چرخ گوشت به صورت 3 یا 4 پر وجود دارد که کار چرخ کردن گوست را انجام می‌دهد.


 

بستن اجزای چرخ گوشت

به دلیل اینکه بعد از هر بار استفاده از چرخگوشت باید قطعات آن را جدا کنید و بعد از شستشو در جای خود بگذارید، بهتر است با طریقه بستن چرخ گوشت آشنایی پیدا کنید. یادگیری اینکه چگونه چرخ گوشت را باز کنیم و بعد از شست و شو آن را سرهم کنیم و  ببندیم، به جهت رعایت بهداشت بسیار مهم می‌باشد.

نکته مهم در نحوه بستن چرخ گوشت پارس خزر، ناسیونال، فوما و …  نحوه بستن تیغه چرخ گوشت است که باید تیزی تیغه چرخ گوشت به طرف خودتان باشد در غیر این‌صورت دستگاه نمی‌تواند کار چرخ کردن گوشت را انجام دهد. فرقی ندارد که تیغه مربوط به چرخ گوشت ناسیونال قدیمی باشد یا برای جدیدترین برند چرخ گوشت صنعتی باشد، در هر صورت اگر آن را به اشتباه قرار دهید، گوشت به درستی چرخ نمی‌شود.

قطعات مختلف دستگاه بعد از عملیات چرخ کردن، باید باز شده و با دقت شسته شوند. بعد از اینکه این قطعات خشک شدند باید اجزای چرخ گوشت به درستی و با دقت در جای خود قرار بگیرند. برای بستن اجزای چرخ گوشت، ابتدا باید  میله حلزونی یا مارپیچی را درون محفظه یا مخزن چرخ گوشت بگذارید.

سپس باید تیغه دستگاه به درستی در انتهای میله حلزونی گذاشته شود. این تیغه باید به این‌صورت قرار گیرد که قسمت تیز آن رو به بیرون باشد. سپس باید شبکه چرخ گوشت روی تیغه نصب شود و لبه‌های اضافی که در اطراف آن هستند به‌درستی در محل تعیین شده در محفظه چرخ گوشت قرار گیرند.

بعد از اینکه این قطعات نصب شدند باید، طوقه چرخ گوشت که حالت پیچی دارد بر روی تمامی اینها نصب گردد و در جهتی پیچانده شود که این طوقه محکم شود. سپس محفظه یا مخزن دستگاه به همراه تمامی قطعاتی که در آن قرار گرفته است باید در مکان مخزن قرار بگیرد و در جای خود محکم شود.

در نهایت نیز سینی چرخ گوشت باید در قسمت بالا مخزن گذاشته شود. شاید بپرسید که نحوه بستن سوسیس ساز چرخ گوشت پارس خزر به چه صورت است؟ برای اینکه قطعه سوسیس ساز را در انواع چرخ گوشت ببندید باید شبکه چرخ گوشت را جدا نمایید و قطعه سوسیس ساز را به جای آن قرار دهید، سپس طوقه را محکم کنید.


به هنگام انجام دادن تمامی این مراحل، چرخ گوشت باید حتما خاموش باشد و دوشاخه آن نیز از پریز برق خارج گردد.

خلاصه نحوه بستن چرخ گوشت

در ادامه نحوه بستن چرخ گوشت پارس خزر ,ویداس،  بوش و دیگر برندهای چرخ گوشت  را به‌طور مختصر بیان می‌کنیم.

  • برای بستن چرخ گوشت باید ابتدا میله حلزونی را در محفظه یا مخزن چرخ گوشت بگذارید.
  • سپس تیغه را در بخش انتهایی مارپیچ قرار دهید. بخش تیز تیغه به سمت بیرون باشد.
  •  حال باید شبکه را به درستی روی تیغه جای دهید.
  • در این مرحله طوقه چرخ گوشت که پیچی می‌باشد را در جای خود محکم کنید تا تمامی قطعات به خوبی در جای خود قرار بگیرند.
  • در نهایت نیز سینی را در جای خود قرار دهید.

 

در نهایت مشاهده ویدئو زیر می‌تواند به شما کمک کند.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *