نحوه شارژ جارو شارژی

نحوه شارژ جارو شارژی

از جمله مهم‌ترین دلایل محبوبیت جاروشارژی سبک، قابل حمل بودن و قابل شارژ بودن آن‌ها می‌باشد و افراد زیادی نیز وجود دارند که برای استفاده از این دستگاه به دنبال نحوه شارژ جاروبرقی شارژی خود هستند. جارو شارژی‌ها به‌طور معمول برای نظافت‌های کوچک مانند داخل ماشین، زیر میز ناهارخوری و … کاربرد دارند.پاگر جاروی شارژی خود را به تازگی خریداری نموده‌اید و به دانستن اطلاعاتی مانند نحوه شارژ جارو شارژی خود هستید، با قائم یدک همراه باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.


خرید قطعات جارو شارژی


نحوه شارژ جاروشارژی چگونه است؟

روش شارژ صحیح جارو برقی شارژی شرح زیر است:

  • نحوه استفاده از جارو شارژی , خیلی مهم است و در طول عمر دستگاه شما نقش بسزایی دارد.
  • قبل از استفاده از جارو شارژی سعی کنید باتری آن را شارژ کنید تا باتری آن در میانه کار تمام نشود.
  • اصل بودن شارژر شما در فرآیند شارژ خیلی مهم است، همچنین از استفاده از شارژر جاروهای دیگر و یا استفاده از شارژر تقلبی خودداری کنید.
  • باتری جارو شارژی معمولا 12 ولت می‌باشد. حداکثر زمان مورد نیاز برای شارژ این باتری‌ها 20 دقیقه است و اگر بیشتر از این شارژ شود ممکن است به باتری شما آسیب برساند.

مدت زمان شارژ جارو شارژی چقدر است؟

باتری‌های مورد استفاده در برندهای مختلف جاروشارژی با یکدیگر تفاوت زیادی ندارند، بنابراین زمان شارژ جارو شارژی در آن‌ها تقریبا یکسان می‌باشد. مدت زمان شارژ انواع جاروشارژی به شرح زیر است:

  • همان‌طور که در بخش قبل نیز بیان کردیم مدت زمان شارژ جارو شارژی حدود 20 دقیقه می‌باشد و شارژ کمتر و بیشتر به دستگاه و باتری آن آسیب می‌رساند.
  • زمان شارژ اولیه جاروشارژی‌های امروزی که باتری لیتیوم یون دارند با باتری‌های قدیمی یکسان نیست بنابراین نیازی به شارژ 8 ساعته ندارند.
  • تنها باید باتری جاروبرقی را تا 100 درصد شارژ کنید و سپس شارژر را جدا کنید.

آیا جارو شارژی باید همیشه در شارژ باشد؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که اگر از جارو شارژی استفاده نشود آیا باز هم باید دائما در شارژ باشد؟ قطعا خیر و بعد از اتمام شارژ، باید باتری را از شارژر جدا کنید. زیرا اگر زمان بیشتری در شارژ بماند باعث کاهش عمر مفید باتری دستگاه خواهد شد و در شارژ شدن باتری تاثیر مثبتی ندارد.


اطلاعاتی درمورد باتری جارو شارژی 


علت شارژ نشدن جارو شارژی چیست؟

  • ممکن است برق منطقه و یا خانه شما قطع شده باشد.
  • یکی دیگر از دلایل شارژ نشدن جارو شارژی خراب بودن پریز برق است.
  • عدم اتصال صحیح باطری در پایه شارژر
  • عدم اتصال پایه شارژر دستگاه به پریز برق
  • خراب شدن قسمت‌های داخلی پایه شارژر
  • از کار افتادن باطری جارو شارژی

میزان عمر باتری جارو شارژی چقدر است؟

برای میزان عمر باتری جارو شارژی قطعا نمی‌توان یک عدد خاص ارائه داد. اما نکاتی وجود دارد که عمر باتری یک جاروشارژی را به میزان زیادی تعیین می‌کنند:

  • به دلیل اینکه بیشتر افراد به هنگام استفاده از جاروهای شارژی از الگوی مناسبی استفاده نمی‌کنند، این باتری‌ها به سطح استانداردی از عملکرد خود نمی‌رسند و زودتر از موعد از کار می‌افتند.
  • برای جلوگیری از این مشکل، لازم است که از جارو شارژی برای یک دوره شارژ استفاده کنید و قبل از اینکه از آن دوباره استفاده کنید، آن را در پایه شارژ قرار دهید.
  • آمپر باتری نشان دهنده مدت زمان کارکرد جاروبرقی بعد از شارژ شدن است. اگر زمان کار جارو شارژی کاهش یافته است نشان دهنده کاهش عمر مفید آن می‌باشد.

نحوه افزایش طول عمر باتری جاروشارژی

روش‌های زیر برای نگهداری و افزایش طول عمر باتری جارو شارژی توصیه می‌شود:

1.     خاموش کردن به‌موقع جاروشارژی

2.     شارژ کردن به‌موقع جاروشارژی

3.     تمیز کردن فیلتر

4.     نگهداری در دمای مناسب

تاثیر خاموش کردن به موقع جاروشارژی در عمر باتری

اگر قصد دارید جاروشارژی خود را مدتی استفاده نکنید، باید آن را خاموش کنید. اگر جارو شارژی روشن بماند باعث می‌شود باتری آن مصرف شود و طول عمر آن را کاهش دهد. بنابراین اگر حتی یک لحظه از دستگاه استفاده نکنید، حتما آن را خاموش کنید.

شارژ به موقع باتری از عوامل بالابردن عمر باتری جاروشارژی

باتری جاروشارژی‌های امروزی از نوع لیتیوم یونی می‌باشد. برخلاف باتری‌های قدیمی، این باتری‌ها به شارژ اولیه و خالی شدن تا انتها نیاز ندارند. بنابراین برایبالا بردن عمر باتری جاروشارژی، قبل از رسیدن به 10 درصد آن‌ها را شارژ کنید.

فیلتر را تمیز کنید تا عمر باتری جاروشارژی را بالا ببرید

وظیفه فیلتر جاروشارژی این است که از ورود گرد و غبار، مو و … به داخل موتور و سایر قسمت‌های جاروبرقی جلوگیری کند. در جاروبرقی دو نوع فیلتر وجود دارد که اولی از ورود گرد و غبار به داخل موتور و دومی از چرخش ذرات جلوگیری می‌کند و آن‌ها را به دام می‌اندازد. هر چه این فیلترها آلودگی بیشتری داشته باشند، مکش دستگاه کمتر می‌شود بنابراین فشاری که به موتور و باتری جاروشارژی وارد می‌شود بالا می‌رود. پس هر چند وقت یک‌بار لازم است فیلتر جاروشارژی را تمیز نمایید.

جاروشارژی را همواره در دمای مناسب نگه دارید

باتری‌ها به‌طور معمول تحت تأثیر دمای محیط هستند. هرچند باتری‌های امروزی با پیشرفت تکنولوژی آن‌قدرها تحت تاثیر دما نیستند، اما بهتر است همیشه در دمای اتاق نگهداری شوند. اگر باتری‌ها در مکان‌های سرد نگهداری شوند ممکن است عمر باتری جاروشارژی تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *