نظافت و تعویض فیلتر جاروبرقی + انواع فیلتر

فیلتر جاروبرقی + انواع فیلتر + نظافت و تعویض فیلتر جاروبرقی

جارو برقی دستگاهی کارآمد است که با ایجاد فشار منفی درون مخزن باعث انتقال آلاینده ها به درون مخزن دستگاه می شوند. جمع آوری آلاینده ها بدون انتشار ذرات ریز گرد و غبار در نتیجه ارتقای کیفیت هوای محیط از مهم ترین دلایل افزایش محبوبیت دستگاه های مکنده در بین کاربران می باشد. جارو برقی ها که یکی از منابع تمیز کاری اصلی در منازل می  باشند، خود به تمیز کردن و تعویض فیلتر نیاز دارند. با توجه به میزان استفاده از جارو برقی و مکان جارو زدن و میزان گرد و غبار، نیاز به آموزش تعویض فیلتر جارو برقی احساس می شود.

فیلتر جارو برقی👉

فیلتر جارو برقی
شکل 1. فیلتر جارو برقی

“فیلتر جارو برقی” وسیله ای است که با کاربرد فراوان خود و ویژگی های منحصر بفردی که دارد توانسته است توجه بسیاری را به خود جلب کند. این محصولات با توجه به شرکت تولیدی خود در استانداردهای خاص و انواع مختلفی تولید می شوند. در بازار  می توان یک نوع خاص از فیلترها به نام فیلتر صنعتی را مشاهده نمود که راندمان بسیار بالایی دارند و در صنایع مختلف در جارو برقی های صنعتی به کار می روند.

کاربرد فیلتر جارو برقی این است که فرایند فیلتراسیون را در جارو برقی انجام می دهند. فیلتر جارو برقی با به دام انداختن بسیاری از ذرات ریز توانایی آن را دارند که از بازگشت آن ها به محیط جلوگیری کنند و همین امر نیز ایمنی و بهداشت بیشتری را در حین تمیز نمودن به وجود می آورد.

انواع فیلتر جارو برقی

فیلترهای جاروبرقی با توجه به برند و استانداردهای به کار رفته می توانند انواع مختلفی داشته باشند. یک دسته بندی، فیلترها را به دو دسته فیلترهای یک بار مصرف و فیلترهای قابل شستسو تقسیم می کند. فیلترها بعد از مدت زمانی خاص پر شده و در این صورت است که با توجه به یکی از این دو نوع می توان آن را دور انداخت و یا آن را شست و دوباره مصرف نمود. قیمتی که برای آن ها می پردازید با توجه به کارایی که دارند متفاوت می باشد. فیلترهایی که یک بار مصرف می باشند معمولا هزینه کمتری را نیز در برمی گیرند.

اگر احساس نمودید که مکش هوای جاروبرقی بدتر شده است و وجاروبرقی کارایی قبلی خود را ندارد در این صورت باید فیلتر را تعوی نمایید. اگر چه این بسته به نیاز شما می باشد اما فیلترهای یک بار مصرف پیشنهاد خوبی هستند زیرا تمیز کردن فیلتر کمی سخت است و نمی توان به طور کامل تمام ذرات معلق آن را تمیز نمود.

انواع فیلتر جارو برقی
شکل 2. انواع فیلتر جارو برقی

بهترین روش نگهداری از فیلتر

اگر از فیلترها به شکل مطلوبی نگهداری شود می توانند کارایی و راندمان را به مقدار زیادی افزایش دهند. اغلب افراد اصول لازم برای نگهداری این محصول را جدی نمی گیرند که همین باعث اختلالات زیادی در کارایی آن ها می شود. باید نظافت و تعویض فیلتر جارو برقی را در نظر گرفت زیرا کارایی جارو برقی برای تمیز کردن کاهش پیدا می کند. از سوی دیگر نیز احتمال بازگشت ذرات و گرد و خاک به محیط نیز افزایش پیدا می کند.

اگر تعویض فیلتر جارو برقی به موقع انجام نشود، در فیلتر گرفتگی به وجود می آید که می تواند باعث کاهش میزان قدرت مکش جارو برقی گردد. می توان با حذف ذرات درشت تر، از پر شدن سریع فیلترهای جارو برقی جلوگیری نمود.

تعویض فیلتر جاروبرقی

تعویض فیلتر جاروبرقی
شکل 3. تعویض فیلتر جاروبرقی

همانطور که می دانیم برندهای مختلفی از جارو برقی وجود دارد که فیلترهای هر کدام شکل و شمایل خاصی دارد و نحوه تعویض آن ها نیز متفاوت می باشد. در ادامه نحوه تعویض فیلتر جارو برقی برای برندهای مختلف را توضیح می دهیم.

تعویض فیلتر جارو برقی سامسونگ👉

 اگر از جارو برقی های قدیمی سامسونگ استفاده می کنید نیازی به تعویض فیلتر هپا نخواهد بود زیرا این جارو برقی ها فیلتر هپا ندارند. اما برای تعویض فیلتر داخلی جارو برقی کافی است که آن را از درون محفظه دستگاه خارج کنید و سپس فیلتر جدید را درون آن قرار دهید. اگر می خواهید محفظه پلاستیکی فیلتر را هم تعویض نمایید باید آن را به کلی از دستگاه خارج نمایید و محفظه جدید که فیلتر را به همراه دارد جایگزین محفظه قبلی کنید.

تعویض فیلتر جارو برقی زیمنس👉

 برای تعویض فیلتر جارو برقی زیمنس ابتدا درب جلوی جارو برقی را باز کنید و سپس فیلتر را از همان دهانه خارج کنید. فیلتر جدید به راحتی و بدون دردسر جایگزین فیلتر قبلی می شود. برای تعویض فیلتر ثانویه باید به قسمت پشتی دستگاه برویم، اما باید توجه نمود در برخی ازانواع مختلف جارو برقی در این برند فیلتر ثانویه روی دستگاه قرار دارد.

 فیلتر جاروبرقی بوش
شکل 4. فیلتر جاروبرقی بوش

تعویض فیلتر جارو برقی بوش👉

 ساختار و شکل جارو برقی بوش به جارو برقی زیمنس شباهت دارد و نحوه تعویض فیلتر نیز در آن ها شبیه به هم می باشد. برای این منظور تنها کافی است درپوش بدنه جارو برقی را بردارید و کیسه را خارج کنید و سپس فیلتر جدید را جایگزین کنید. فیلتر ثانویه نیز بر روی دستگاه قرار دارد که به راحتی تعویض می شود.

تعویض فیلتر جارو برقی فیلیپس👉

 برای تعویض فیلتر ثانویه این جارو برقی باید به سراغ دستگیره ای که در انتهای دستگاه قرار دارد برویم. بعد از اینکه فیلترها را بررسی کردید و از تعویض آن ها اطمینان حاصل نمودید خیلی راحت دریچه فیلترها را باز نمایید و آن ها را بردارید. در نهایت فیلترهای جدید را به راحتی جایگزین کنید.

تعویض فیلتر پارس خزر👉

 پارس خزر یک برند ایرانی است بنابراین فیلترهای آن به راحتی در بازار پیدا می شوند. هر وقت که نیازبه تعویض فیلترها را حس نمودید به راحتی می توانید درب محفظه فیلتر را باز نمایید و آن ها را تعویض نمایید. اگر تعویض این فیلترها برایتان مشکل بود می توانید با نمایندگی های این برند تماس حاصل فرمایید تا به شما کمک نمایند.

نحوه تعویض فیلتر جارو برقی پاناسونیک👉

 جارو برقی های پاناسونیک دارای مکش فوق العاده ای می باشند به همین دلیل باید زمان تعویض فیلتر این دستگاه را کم در نظر بگیرید زیرا ذرات بسیار ریز با مکش دستگاه وارد محفظه فیلتر می شوند. با این حال اگر می توانید آن ها را تعویض نمایید، می توانید با باز کردن ورودی محفظه فیلتر قدیمی را دربیاورید و فیلتر جدید را جایگزین کنید. این کار به راحتی انجام می گیرد.

 
پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *