نمک ظرفشویی چیست + معرفی بهترین نمک ماشین ظرفشویی

نمک ظرفشویی چیست

نمک ظرفشویی چیست؟

نمک ظرفشویی چیست ؟ نمک ماشین ظرفشویی آب سخت را به آب نرم تبدیل می کنند. آب نرم از ایجاد رسوب بر روی ظروف جلوگیری می نماید. این نمک ها باعث پاک کردن لکه ها از طریق نرم کردن آب می شود و از ایجاد لکه بر روی ظروف شیشه ای و آکروپال جلوگیری به عمل می آورد. ظرفشویی دارای فیلتری به نام فیلتر سختی گیر آب می باشد که یون های سخت مانند کلسیم و منیزیم را جذب می کند. این فیلتر بعد از مدتی ممکن است اشباع شود به همین منظور نمک های ظرفشویی اختراع شدند تا فیلتر ظرفشویی را تمیز و احیا نمایند. برخی نمک های ظرفشویی ممکن است حاوی آهن و کربنات باشند که به ظرف ها آسیب می رسانند، بنابراین نمک ظرفشویی باید خالص باشد تا عملکرد موثری داشته باشد.

"<yoastmark

نمک ماشین ظرفشویی فیری

این نمک با ترکیبات قدرتمند خود باعث تمیز شدن ظروف به بهترین نحو و بهبود یافتن کارایی ماشین لباسشویی می گردد. این نمک ها دارای ویژگی های منحصر بفردی می باشند که به راحتی در آب حل شده و سختی آب را کاهش می دهند و با این کار آب بهتر می تواند در ماشین ظرفشویی گردش کند و ظروف را بشوید و در نهایت نیز رسوبی بر روی ظروف باقی نخواهد ماند.

وظیفه و عملکرد نمک ماشین ظرفشویی چیست؟

ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف از فشار آب استفاده می نماید که اگر دارای املاح باشد این املاح باعث ایجاد خش و خط بر روی ظروف و همچنین کدر شدن  آن ها می گردند. برای این مشکل نمک ظرفشویی میزان سختی آب را از بین می برد یعنی املاح موجود در آب را حذف می کند تا از خش افتادن و کدر بودن ظرف ها جلوگیری شود. یکی دیگر از وظایف نمک ماشین ظرفشویی کاهش رسوبات آهکی می باشد. رسوبات آهکی در ماشین ظرفشویی باعث گرفتگی مسیر آب می شوند و این گرفتگی باعث می شود که ظرفشویی برای ایجاد فشار در آب به موتور خود فشار وارد کند در نتیجه باعث بالا رفتن مصرف انرژی و سوختن موتور می گردد.

تفاوت نمک ظرفشویی و نمک خوراکی

"تفاوت

 

 

نمک ظرفشویی به هیچ وجه با نمک خوراکی یکسان نیست و هم از لحاظ ساختاری و هم شیمیایی با هم تفاوت هایی دارند.

نمک خوراکی از دانه های ریزی ساخته شده است و در صورت قرار گرفتن در آب به سرعت گلوله می شوند و اگر در ماشین ظرفشویی قرار گیرند آن را از کار می اندازند اما نمک ظرفشویی دارای ذره های درشت تری می باشد که در صورت قرار گرفتن در آب آرام آرام حل می شوند تا از مسدود شدن ماسین ظرفشویی جلوگیری شود. ترکیبات شیمیایی نمک ماشین ظرفشویی صد در صد از سدیم کلرید ساخته شده است اما نمک خوراکی دارای  ناخالصی هایی مانند منیزیم می باشد.

اهمیت استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

اگر در آب، املاح وجود داشته باشد باعث سختی آب می گردند و این آب سخت عملکرد شستشوی ماشین ظرفشویی را مختل می کند و ظروف دچار لکه های سفید رنگ می شوند. به همین دلیل باید در کنار استفاده از مواد شوینده از نمک ظرفشویی استفاده نمود تا ظروف به بهترین نحو تمیز و شسته شوند.

نمک ماشین ظرفشویی تاریخ گذشته

اگر تاریخ انقضای نمک ماشین ظرفشویی گذشته باشد مواد آن فاسد شده و قادر به عملکرد درست در شستن ظرف ها نمی باشند و بعد از شستن ظرف ها شاهد ایجاد لکه های سفید بر روی ظروف خواهید بود.

قرص ماشین ظرفشویی تاریخ گذشته چه ضرری دارد؟

استفاده از قرص هایی که تاریخ گذشته می باشند درکیفیت شستشو تاثیر دارند و نمی توانند عملکرد شستشو را با کیفیت مطلوب انجام دهند. همچنین ممکن است قرصی که دارای تاریخ گذشته می باشد در آب با دمای مشخصی حل نشود و در آینده مشکلاتی را برای ماشین لباسشویی ایجاد نماید.

چراغ نمک ماشین ظرفشویی

"چراغ

 

مواد لازم برای کار کردن صحیح ماشین ظرفشویی با روشن شدن چراغ ها انجام می شود. در این قسمت این مراحل و چراغ ها را بیان می کنیم تا به چراغ نمک ماشین ظرفشویی برسیم:

  • ابتدا ماشین ظرفشویی را روشن نمایید. سپس جاقرصی را باز کنید و یک عدد قرص در آن قرار دهید. حال درب جا قرصی را ببندید.
  • در این مرحله آلارم دستگاه را بررسی نمایید و نشانگر مایع جلا دهنده و نمک ظرفشویی نگاهی بیندازید. دقت کنید که اگر از قرص ظرفشویی فینیش کوانتوم فول در مرحله قبل استفاده نمودید نیازی به استفاده از نمک و مایع نمی باشد.
  • اگر نشانگر مایع جلادهنده روشن بود، مایع ظرفشویی را اضافه نمایید و اگر علامت اختصاری S روشن بود در این مرحله به نمک نیاز دارید.
  • پس چراغ نمک ظرفشویی در دستگاه S می باشد که اگر روشن بود باید مخزن نمک ظرفشویی دستگاه را پر نمایید.

 

نحوه ریختن

مخزن قرار گرفتن نمک در ماشین ظرفشویی معمولا در کف آن قرار دارد که با چرخاندن آن در خلاف عقربه های ساعت می توان آن را باز نمود.  حال از یک قیف کمک بگیرید و نمک را به درون محفظه بریزید و در هر بار نمک را با یک قاشق به هم بزنید تا محفظه به خوبی پر شود. پر شدن محفظه را تا زمانی ادامه دهید که به اندازه دو بند انگشت خالی بماند زیرا پر کردن لب به لب آن باعث ایجاد شوره و سفیدک روی ظروف می گردد.

در حالتی که مخزن از آب پر باشد، با ریختن نمک در محفظه آب خارج می شود و می توان درب مخزن نمک را بست.

چه مقدار نمک در ماشین ظرفشویی بریزیم؟

نمک ریخته شده در مخزن ظرفشویی باید به مقداری باشد که به اندازه دو بند انگشت از لبه فاصله داشته باشد زیرا این مقدار مناسب ترین مقدار نمک در مخزن ماشین ظرفشویی می باشد.

"چه

 

تفاوت نمک و جرمگیر ماشین ظرفشویی و اهمیت آنها

جرمگیر ماشین ظرفشویی رسوبات آهکی موجود در قسمت های مختلف دستگاه ظرفشویی مانند فیلتر، لوله های تخلیه، پمپ آب و جداره ها را از بین می برد. اما نمک ماشین ظرفشویی باعث کاهش سختی آب شده و املاح موجود در آب را از بین می برد.

اهمیت نمک ظرفشویی در این می باشد که باعث افزایش طول عمر ظروف و آسیب نرسیدن به آن ها می گردد و جرمگیر ماشین ظرفشویی نیز باعث عملکرد بهتر دستگاه، تمیزی بهتر ظروف و کاهش مصرف انرژی تاثیر دارد و هر دوی این محصولات باعث افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی می گردند.

تشخیص اصل بودن

برای تشخیص اصل بودن نمک ظرفشویی خود می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • نمک ظرفشویی خریداری شده خود را با همان نمک در سایت های خارجی مقایسه نمایید. برای این کار کافی است نام و سایر مشخصات محصول خود را با حروف انگلیسی سرچ نمایید.
  • ظاهر جعبه نمک ظرفشویی را بررسی کنید. کیفیت، رنگ، ابعاد جعبه، خط نقطه چین محل باز شونده جعبه و تاریخ انقضا را روی جعبه چک کنید.
  • وزن جعبه نمک ظرفشویی را چک کنید. برخی تولید کننده های غیر اصل، وزن نمک ماشین ظرفشویی را در انواع مختلف ارائه می دهند. بنابراین وزن آن را با وزن رایجِ یک نمک ظرفشویی مقایسه نمایید.
  • مقایسه قیمت کنید. اگر نمک ظرفشویی شما با قیمت پایین دارای یک برند معتبر بود باید در اصل بودن آن شک نمایید.
  • به رنگ و شکل ظاهری نمک ظرفشویی خود دقت کنید. بهترین نمک ظرفشویی نمکی است که دارای دانه های سفید رنگ باشد.

نمک ماشین ظرفشویی مناسب برای مارک ظرفشویی شما چه برندی است؟

"انواع

 

ممکن است شما نیز در بین انواع برندهای موجود سردرگم شوید و ندانید که باید کدام برند را انتخاب نمایید. اما برندهای معروفی مانند فینیش و فیری با تولید نمک های ظرفشویی با استانداردهای بالا و با کیفیت توانسته اند نظر مثبت اکثر سازندگان ماشین ظرفشویی مانند سامسونگ، آ.ا.گ، ال جی، بوش و … را به خود جلب کنند و حتی اگر به سایت این برند ها وارد شوید خواهید دید که این نمک های ظرفشویی از طرف آن ها تایید شده است. در نتیجه فراموش نکنید که از یک نمک ظرفشویی با کیفیت بالا استفاده نمایید که با تمامی ماشین های لباسشویی سازگار باشد.

نحوه نگهداری

نمک ظرفشویی را باید در یک جای خشک و به دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری نمود.

بهترین نمک ظرفشویی

در بین برندهای مختلف تولید کننده نمک ظرفشویی، انتخاب بهترین نمک سخت می باشد. بهترین نمک ظرفشویی ممکن است به سختی آب منطقه شما و اینکه چه مقدار املاح در آن می باشند، بستگی داشته باشد. اما در کل می توان گفت بهترین نمک ظرفشویی، نمکی می باشد که املاحی که موجب سختی آب می شوند را به خوبی به خود بگیرد تا ظرف ها به خوبی شسته شوند و استفاده از آن ها در کنار شوینده ها بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. در نهایت اگر تا به حال از برند نمک ظرفشویی خود راضی بوده اید بهتر است به استفاده از محصولات همان برند ادامه دهید تا در انتخاب بهترین نمک ظرفشویی سردرگم نشوید.

خرید و قیمت

نمک ماشین ظرفشویی را می توان به صورت آنلاین و یا حضوری از فروشگاه قائم یدک خریداری نمود. قیمت این نمک ها بسته به سایز و برند انتخابی شما دارد. هر چه سایز بزرگتر و برند شناخته شده تر باشد قیمت نمک ماشین ظرفشویی نیز بالاتر می باشد.

انواع نمک ظزفشویی
انواع نمک ظزفشویی

 

سوالات متداول نمک ظرفشویی

آیا قرص ماشین ظرفشویی جایگزین نمک ماشین ظرفشویی است؟

قرص های ماشین ظرفشویی در ساختار خود دارای مقداری نمک ظرفشویی هستند اما این مقدار پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود. به خصوص اگر در منطقه ای با آب سخت زندگی می کنید حتما از نمک ظرفشویی استفاده نمایید.

آیا می توانیم به جای نمک ماشین ظرفشویی از نمک خوراکی استفاده نماییم؟

خیر. نمک خوراکی املاح آب را از بین نمی برد بلکه آن را تشدید می نماید و باعث آسیب رسیدن به دستگاه می شود. این نمک ها ساختار لازم برای استفاده به جای نمک ماشین ظرفشویی را ندارند.

چرا باید از نمک ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟

سختی آب و املاح موجود در آن باعث آسیب رسیدن به ظروف شده و در نتیجه به نمک ماشین ظرفشویی نیاز داریم تا این املاح را از بین ببرد. همینطور قطعه رزین در ماشین ظرفشویی باید تمیز گردد و این کار را نمک ماشین ظرفشویی انجام می دهد.

نمک ماشین ظرفشویی مناسب برای مارک ظرفشویی شما چه برندی است؟

نمک های ماشین ظرفشویی که برای انواع مارک ماشین ظرفشویی مناسب می باشند. نمک های فیری و فینیش با اکثر مارک های ماشین لباسشویی مانند سامسونگ، ال جی، آ.ا.گ، بوش  و … سازگارند.

چرا نشانگر نمک ماشین ظرفشویی روشن است؟

در حالتی که مخزن نمک ماشین ظرفشویی را پر نموده اید این چراغ باید خاموش باشد. اما اگر دیدید بعد از پر نمودن و بستن مخزن باز هم چراغ روشن بود باید نمک را مقداری هم بزنید که سنسور عمل نموده و نشانگر نمک خاموش شود. اگر باز هم چراغ روشن بود ممکن است به دلایل زیر باشد:

  • سختی آب کم می باشد و ظرفشویی نیاز به نمک ندارد. در این صورت چراغ همیشه روشن است زیرا در این مورد باید مخزن خالی بماند و مشکل محسوب نمی شود.
  • مقدار نمک کم می باشد و نیاز به افزودن دارد.

مشکل نشت نمک در ماشین

مشکل نشت در ماشین ظرفشویی ممکن است به دو دلیل صورت گیرد:

  • مخزن ماشین ظرفشویی مشکل دارد و باید تعمیر گردد.
  • درب مخزن به درستی بسته نشده است که باعث می شود نمک ماشین لباسشویی دچار نشتی گردد و مصرف آن نیز بالا رود.

واشر درب نمک ماشین ظرفشویی ال جی

"مشکل

 

قیمت نمک ماشین ظرفشویی

جعبه های نمک ماشین ظرفشویی از هر برندی که باشند حاوی مقدار زیادی نمک می باشند. بنابراین مدت زمان تمام نشدن هر جعبه، با توجه به میزان مصرف شما می باشد. قیمت نمک با توجه به مقدار آن ها و برند تولیدی در بازار متفاوت می باشد. توصیه می شود که از برندهای شناخته شده استفاده نمایید تا از آسیب رسیدن به ماشین ظرفشویی جلوگیری شود.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *