چرخ گوشت صنعتی چیست و چه قطعاتی دارد؟

چرخگوشت صنعتی چیست و چه قطعاتی دارد؟

چرخ گوشت صنعتی چیست؟ یکی از وسایلی که برای تکه کردن گوشت استفاده می‌شود، چرخ گوشت است. این دستگاه دارای دو دسته چرخ گوشت صنعتی و چرخ گوشت خانگی می‌باشد که هر کدام از این گروه‌ها اجزای تشکیل دهنده خود را دارند  و در برخی از این اجزا با هم متفاوت‌اند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد چرخ گوشت صنعتی و اجزای تشکیل دهنده آن صحبت کنیم.


جهت خرید عمده و آسان روی لیست قیمت قطعات یدکی چرخ گوشت کلیک کنید.


 

چرخ گوشت صنعتی چیست

چرخ گوشت صنعتی یکی از پرکاربردترین تجهیزات در آشپزخانه‌های صنعتی می‌باشد که برای چرخ کردن گوشت به شکل‌های مختلف کاربرد دارد. این دستگاه یکی از تجهیزات آماده‌سازی مواد غذایی برای رستوران‌ها می‌باشد. بسیاری از قصابی‌ها برای راحتی کار خود یک چرخ گوشت صنعتی را در فروشگاه قرار می‌دهند تا بر اساس نیازی که مشتری دارد گوشت را برایشان در انواع مختلف چرخ کند. علاوه‌براین رستوران‌هایی که به کیفیت غذای خود اهمیت می‌دهند می‌توانند یکی از این چرخ گوشت‌های صنعتی را خریداری کنند تا بتوانند اعتماد مشتریان خود را جلب کنند.

قطعات چرخ گوشت صنعتی چیست

چرخ گوشت صنعتی دارای کاربرد فراوانی در سطوح مختلف حوزه مواد غذایی و خدمات مواد غذایی مانند فست فودها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و … می‌باشد. به همین دلیل کیفیت ساخت این قطعات برای مصرف کنندگان بسیار مهم می‌باشد خرید و فروش قطعات چرخ گوشت صنعتی و قیمت این قطعات با توجه به مصرف صنعتی برای تولید مواد غذایی و نوشیدنی در بخش‌های مختلف تعیین می‌شود. انواع قطعات چرخ گوشت صنعتی از جمله قطعات چرخ گوشت صنعتی تسمه‌ای، چرخ گوشت صنعتی گیربکسی و … را می‌توانید با کیفیت بالا از فروشگاه قائم یدک تهیه نمایید.

لیست قطعات چرخ گوشت صنعتی

  • طوقه
  • فیلتر
  • موتور انواع چرخ دنده صنعتی
  • محفظه گوشت
  • اهرم ثابت کننده
  • جا گلویی و گلویی
  • سینی چرخ گوشت
  • تیغه و پنجره چرخ گوشت
  • میله هدایت کننده،
  • روده مارپیچ فشاری چرخ گوشت صنعتی

فیلتر

فیلتر یکی از قطعات چرخ گوشت می‌باشد که در ظاهر سطحی مسطح دارد که تماما با سوراخ‌های ریز احاطه شده است.

طوقه

بعد از اینکه قطعات  در گلوی قرار گرفتند، طوقه در جلوی آن‌ها قرار داده می‌شود تا همگی این قطعات در جای خود محکم شوند. در واقع این قطعه حکم درب دستگاه را دارد.

موتور

اصلی‌ترین قطعه چرخ گوشت موتور آن است، درواقع اگر موتور نباشد دستگاه نمی‌تواند کار کند، قدرت دستگاه نیز مربوط به موتور می‌باشد.

چرخ دنده

چرخ‌دنده‌ها در داخل گیربکس یا همان جعبه قرار گرفته‌اند، این قطعه باعث بالا رفتن گشتاور موتور می‌شود.

چرخ گوشت صنعتی چیست

محفظه گوشت

بر روی چرخ گوشت‌ها یک دهانه بزرگ قرار داده شده است که برای ورود گوشت به گلویی است. این دهانه محفظه گوشت نام دارد.

جا گلویی

از اصلی‌ترین قطعات چرخ گوشت، جا گلویی است که گلویی و مارپیچ درون آن قرار گرفته‌اند.

گلویی

گلویی محل قرار گرفتن مارپیچ است که هر دو در داخل جلو گلویی قرار گرفته‌اند.

اهرم ثابت کننده

کاربرد این اهرم این است که بعد از اینکه قطعات در گلویی قرار داده شدند، باعث محکم شدن قطعات در محل خود می‌شود.

سینی در چرخ گوشت صنعتی

یک سینی وجود وجود دارد که برای جمع آوری گوشت‌های چرخ شده می‌باشد.

تیغه و پنجره

یکی از قطعات مهم چرخ گوشت صنعتی تیغه و پنجره آن می‌باشد که معمولا از جنس استیل و یا فولاد ساخته شده است. میله هدایت کننده گوشت را به سمت تیغه‌ها فرستاده و با استفاده از لبه‌های تیز تیغه، گوشت را به قطعات بسیار ریز تقسیم می‌کند‌.

قطعات چرخگوشت صنعتی

میله هدایت کننده روده یا مارپیچ

طراحی این میله به شکل حلزونی می‌باشد. این طراحی به این دلیل است که بتواند گوشت را به‌صورت آسان‌تر و راحت‌تر به طرف تیغه هدایت کند.

قیمت طوقه چرخ گوشت صنعتی

میله گرداننده چرخ گوشت صنعتی

فشار

این یک وسیله برای فرستادن گوشت به طرف مارپیچ می‌باشد.

طرز کار با چرخ گوشت صنعتی

طرز کار چرخ گوشت صنعتی بسیار راحت است، تنها برای روشن کردن آن باید دکمه خاموش روشن را روشن کنید. اما برای اینکه بهتربن نتیجه را بگیرید لازم است نکات زیز را رعایت کنید:

  • برای اینکه بتوانید به‌صورت اصولی با چرخ گوشت صنعتی کار کنید، لازم است که تیغه را هر ۳ ماه یکبار تیز کنید.
  • برای اینکه بتوانید تمامی گوشت‌ها را از داخل چرخ گوشت به بیرون برانید از مقداری نان استفاده کنید.
  • اگر گوشتی که چرخ می‌کنید بیشتر از دو کیلو باشد، لازم است هر چند دقیقه یکبار چرخ گوشت صنعتی را خاموش کنید، تا موتور آن خنک شود.
  • برای اینکه بتوانید عمر مفید دستگاه را بالا ببرید، حداکثر هر ۱۰ دقیقه یک بار آن را خاموش کنید و سپس برای استفاده مجدد آن را روشن نمایید.
  • اگر دستگاه را در حالی که خالی است روشن کنید، باعث می‌شود که دور موتور بالا رود و این باعث ایجاد گرما و در نهایت فرسایش دستگاه خواهد شد.
  • برای اینکه به دستگاه فشار بالایی وارد نکنید لازم است قطعات گوشت را کوچک کنید، در این‌صورت است که با حداقل فشار از دستگاه خارج می‌شوند.
  • بعد از هر بار چرخ کردن گوشت با استفاده از دستگاه باید تمامی قطعات چرخ گوشت صنعتی را بشویید و خشک کنید و در یک کیسه نایلونی قرار دهید.
  • از دستگاه چرخ گوشت صنعتی به‌هیچ عنوان برای خرد کردن پیاز و سیب زمینی استفاده نکنید زیرا این مواد غذایی باعث کند شدن تیغه و پنجره آن می‌شوند‌.
  • چرخ گوشت صنعتی یکی از وسایل بدون دردسر است اگر هم عیب یا مشکلی پیدا کند بیشتر مربوط به موتور و قطعات الکتریکی آن می‌باشند، که برای تعمیر آن‌ها لازم است به تعمیرکار مراجعه کنید.
  • برای استفاده از چرخ گوشت صنعتی، از گوشتی استفاده کنید که بدون رگ و پی باشد زیرا رگ و پی در تیغه‌ها گیر می‌کنند و چرخ کردن گوشت را با مشکل مواجه می‌کنند.
  • برخی از افراد برای راحت کردن کار خود پیاز را به همراه گوشت در دستگاه می‌اندازند اما لازم است بدانید که آب پیاز بعد از چرخ کردن به موتور نفوذ پیدا می‌کند. در این صورت دستگاه از کار می‌افتد و همچنین آب پیاز باعث کند شدن تیغه می‌شود. کند شدن تیغه باعث وارد شدن فشار زیاد به دستگاه می‌گردد.

قیمت قطعات چرخ گوشت صنعتی

همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین قطعات چرخ گوشت صنعتی شامل موتور، گیربکس و … می‌باشند. قیمت قطعات چرخ گوشت صنعتی تا حد زیادی وابسته به نرخ تورم می‌باشد. اگر نرخ تورم بالا رود باعث می‌شود که هزینه‌های تولید، واردات، نیروی انسانی و … نیز بالا رود که این موارد باعث افزایش قیمت قطعات چرخ گوشت صنعتی در بازار می‌شود. از آنجا که فاکتورهای مختلفی در مورد قیمت قطعات چرخ گوشت صنعتی در نظر گرفته می‌شوند در اینجا نمی‌توانید قیمت ثابتی را برای این قطعات بیان کرد. شما برای اینکه از آخرین قیمت انواع قطعات چرخ گوشت صنعتی اطلاع پیدا کنید، می‌توانید به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید و یا اینکه با ما تماس بگیرید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *