چگونه دسته جاروبرقی را باز کنیم؟

باز کردن دسته جاروبرقی

از مهم‌ترین ابزار و تجهیزات نظافتی که امروزه در هر خانه و مکانی وجود دارد، جاروبرقی است. بدون وجود جاروبرقی نظافت خانه و هر جای دیگری غیر ممکن خواهد شد. قطعات و قسمت‌های مختلف جاروبرقی برای تسهیل کار با جاروبرقی موثر هستند، یکی از این قطعات دسته جاروبرقی می‌باشد. گاهی به دلیل استفاده نامناسب و جارو کشیدن مکان‌های نامناسب، لوله و دسته جاروبرقی دچار مشکل می‌شود. بنابراین باید بدانیم که چگونه باید دسته جاروبرقی را باز کنیم.

دسته و لوله جاروبرقی نه تنها ممکن است مسدود شود بلکه در اثر ضربه و یا هر عامل دیگری شکسته شود و یا از کار بیفتد. در این مواقع اگر از نحوه باز کردن دسته جاروبرقی آگاهی داشته باشیم، می‌توانیم بدون اینکه به تعمیر گاه مراجعه کنیم، قطعه و دسته جاروبرقی را تهیه کنیم و جارو برقی را خود تعمیر کنیم. بنابراین برای آموزش باز کردن دسته جاروبرقی در این مطلب ما را همراهی کنید.


قیمت قطعات جاروبرقی


دسته جاروبرقی چیست؟

دسته جاروبرقی دارای یک لوله تلسکوپی متصل به شلنگ و یک برس جاروبرقی است. گاهی اوقات اگر چیزی در لوله گیر کرد و عملکرد مکش جاروبرقی را با اختلال روبرو کند، لازم است که آن را برای شستشو باز کرده یا آن را خالی کنیم.

همانطور که گفتیم دسته جاروبرقی متشکل از برس جاروبرقی، لوله خرطومی و لوله تلسکوپی می‌باشد اما قسمت اصلی دسته یک لوله تلسکوپی است. لوله اصلی جاروبرقی همان لوله‌ای است که در هنگام استفاده از جاروبرقی می‌توان آن را فشرد و امتداد داد تا اگر مشکلات جزئی رخ داد بتوانیم آن را باز کنیم. البته بهتر است در مورد دلایل خرابی دسته جاروبرقی خود اطلاعاتی داشته باشید.

علت باز کردن دسته جاروبرقی چیست؟

دسته و لوله جاروبرقی نه تنها دچار گرفتگی می‌شود، بلکه احتمال اینکه در اثر ضربه یا عوامل دیگر نیز شکسته شود و از کار بیفتد وجود دارد. بنابراین اگر از نحوه باز کردن دستگیره جاروبرقی آگاهی داشته باشیم می‌توانیم این قطعه را تهیه کنیم و بدون مراجعه به تعمیرگاه تعویض دسته جاروبرقی را انجام دهیم.

چگونه دسته جاروبرقی را باز کنیم؟ دسته تلسکوپی جاروبرقی

باز کردن دسته جارو برقی کار چندان دشواری نیست تنها باید تجهیزات و ابزار بسیار ساده اما لازم را در خانه خود داشته باشید. همچنین در این مورد باید دقت داشته باشید که ساختار کلی تمامی جاروبرقی‌ها به یک شکل است پس درمورد برند یا مدل جاروبرقی خود نگران نباشید. جاروبرقی هر نوعی که باشد، می‌توانید در خانه آن را باز کنید و گرفتگی آن را رفع و آن را تعمیر کنید. در این بخش آموزش کامل چگونگی دسته جاروبرقی را بیان می‌کنیم :

دسته جاروبرقی متشکل از قسمت‌های مختلفی است. مهم‌ترین قسمت دسته جاروبرقی شامل بخش‌های برس، لوله خرطومی و لوله تلسکوپی می‌باشد. در بین این سه قطعه، مهم‌ترین قطعه در بین این سه مورد لوله تلسکوپی است که در صورت خراب شدن باید باز شود. اگر دستگاه شما دچار گرفتگی باشد و یا نیاز به تعویض داشته باشد، لازم است که از این قسمت برای تعویض آن کنید.

 

اینکه چگونه می‌توانیم دسته جاروبرقی را باز کنیم و لوله تلسکوپی را از آن جدا کنیم بسیار ساده است. برای انجام همزمان و لحظه‌ای لازم است که دو کار انجام شود:

  1. در حین این که لوله را به سمت چپ و راست می‌کشید آن را بپیچانید و سعی کنید آن را جدا نمایید.
  2. همزمان که لوله را به سمت چپ و راست می‌کشید باید سعی کنید که آن را نیز بیرون آورید و تنها در این صورت است که می‌توانید دسته جارو برقی را باز کنید.

اگر نمی‌توانید لوله تلکسوپی را با استفاده از  این روش باز کنید احتمالا نمی‌توانید این کارها را همزمان انجام دهید.


چگونه دسته جاروبرقی را باز کنیم؟ لوله خرطومی

گاهی اوقات گرفتگی یا خرابی جاروبرقی به لوله خرطومی مربوط می‌شود که در این صورت باز کردن آن متفاوت از لوله تلسکوپی است. اینکه دسته جاروبرقی را چگونه باز کنیم و لوله خرطومی را از آن جدا نماییم با توجه به نوع و مدل لوله خرطومی است که متداول ترین نوع آن پیچی، کششی و گره‌ای است. اما در کل با پیچاندن لوله خرطومی در خلاف جهت می‌توانید آن را جدا کنید .

دلایل خراب شدن دسته جاروبرقی و تعمیر آن چگونه چیست؟

دسته جاروبرقی به ندرت و خیلی کم خراب می‌شود برای مثال امکان دارد به دلیل کوتاه بودن دسته نسبت به قد فشار زیادی به آن وارد شود و قسمتی که برای کوتاه و بلند کردن دسته است هرز شود و به تعمیر یا تعویض نیاز داشته باشد. خرابی دسته جاروبرقی یک مشکل اساسی نیست زیرا به آسانی تعویض شده و به صرف وقت زیاد هم نیازی نیست.

برخی مواقع ممکن است دسته جاروبرقی جرقه بزند که در این شرایط لازم است کار خود را متوقف کنید و جاروبرقی را خاموش نمایید و آن را از پریز بکشید. این یکی از مشکلاتی است که به بخش داخلی و موتور جاروبرقی مربوط است و باید برطرف شود.

گاهی اوقات نیز  به دلیل گیر کردن آشغال در آن تولید صدا می‌کند که در این صورت راه حل چک کردن لوله جاروبرقی و خارج کردن شی از آن است. گاهی نیز امکان دارد این صدا از لق شدن دسته جاروبرقی باشد که باید تعویض شود.

تعمیر دسته جاروبرقی

اگر با کمک راه حل‌هایی که بیان کردیم نتوانستید در خانه آن را تعمیر کنید، برای تعمیر جاروبرقی خود باید به یک تعمیرگاه لوازم خانگی مراجعه کنید.

جمع‌بندی نهایی

معمولا دسته‌ جاروبرقی دچار مشکل نمی‌‌شود و اگر هم ایرادی پیدا کند بسیار جزئی می‌باشد که اگر جزئی هم نباشد به صرف وقت و تجربه زیادی نیاز ندارد.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *