کمپرسور آبسردکن چیست و چگونه بهترین کمپرسور آبسردکن را انتخاب کنیم؟

کمپرسور آبسردکن چیست و چگونه بهترین کمپرسور آبسردکن را انتخاب کنیم؟

آبسردکن وسیله بسیار کاربردی برای بهره‌مندی از آب خنک در فصل‌های گرم می‌باشد. برخی از مدل‌های این دستگاه دو منظوره هستند بنابراین می‌توان در تمامی طول سال از آن‌ها استفاده کرد.از قطعات بسیار مهم و حساس در تمامی آبسردکن‌ها کمپرسور آبسردکن است که سیستم های سرد کننده خانگی و صنعتی می‌باشند. این وسیله فشار گاز مبرد را بالا می‌برد و آن را از حالت مایع به گاز تبدیل می‌کند و به دیگر قطعات سیستم خنک کننده مانند شیر انبساط و اپراتور ارسال می‌نماید. این فرایند در نهایت باعث خنک شدن آب می‌گردد.

در این مطلب می‌خواهیم در مورد کمپرسور آبسردکن بیشتر صحبت کنیم. اگر می‌خواهید با این قطعه مهم آشنایی پیدا کنید با ما همراه باشید.

لوازم و قطعات یدکی آبسردکن

کمپرسور آبسردکن چیست؟

کمپرسور  از مهم‌ترین قسمت‌های چرخه تبرید می‌باشد‌. کمپرسور مبرد را که در قسمت خنک کننده جریان دارد خنک می‌کند. سپس آن را به شیر انبساط اپراتور انتقال می‌دهد و سرانجام دوباره به کمپرسور وارد می‌شود. برای اینکه چرخه تبرید به درستی انجام شود، مبرد باید تحت فشار مطابق با دمای اشباع بالاتر از دمای هوا یا آب طبیعی باشد. این عملکرد اساسی توسط کمپرسور انجام می‌گیرد. فشرده سازی مبرد به فشار مناسب چگالش و گردش مناسب نیاز دارد، که در طول چرخه ایجاد می‌شوند. ظرفیت تبرید یا تهویه مطبوع به ظرفیت کمپرسور بستگی دارد.

چه زمانی باید کمپرسور آبسرد کن را تعویض کنیم؟

اگر در آبسردکن شما علائم زیر وجود داشته باشد، نشان دهنده خرابی کمپرسور است و نیاز به تعویض دارد.

  • افزایش میزان برق صنعت مصرفی
  • داغ کردن بیش از حد کمپرسور
  • کارکرد مداوم و بی‌وقفه
  • خنک نشدن آب به اندازه کافی
  • ایجاد سر و صدای زیاد
 

نحوه انتخاب بهترین موتور آبسردکن

انتخاب و نصب کمپرسوری که برای آبسردکن مناسب است بر عهده سازنده آبسردکن یا گروه گارانتی کننده این محصول می‌باشد. در برخی موارد نیز تعمیرکاران با تجربه نوع موتور مناسب آبسردکن را انتخاب و بر روی آن نصب می‌کنند. کمپرسورهای آبسردکن به صورت پیستونی و مکانیکی کار می‌کنند که بهترین‌های آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند.

کمپرسور پیستونی کولترون ۱ اسب بخار با گاز مبرد  R404

این نوع کمپرسور برای کار کردن به برق تک فاز نیاز دارد و برای آبسردکن‌های کوچک و خانگی مناسب است. محصول کشور ایتالیا است و ظرفیت سرمایشی آن ۳۴۸۰ BTU می‌باشد. ارتفاع آن ۲۲ سانتی‌متر و عملکرد صحیح آن با برق ۲۲۰ ولت با فرکانس ۵۰ هرتز ممکن می‌شود.

کمپرسور کولترون مدل BA7430Z ظرفیت 3/1 اسب بخار

این کمپرسور برای کار کردن نیاز به برق تک فاز خانگی و فرکانس ۵۰ هرتز دارد. مبردی که در آن وجود دارد از نوع R404 است. که دارای ضریب تبدیل 1.53 و قدرت جابجایی 8.86 سی سی می‌باشد. این کمپرسور ارتفاعی حدود ۲۱ سانتی‌متر دارد و برای آبسردکن‌های خانگی و صنعتی کوچک کاربرد دارد.

کمپرسور پیستونی کولترون مدل KA9531ZXG با ظرفیت 4 اسب بخار

گاز به کار برده شده در این مدل نیز مانند مدل قبلی R404 است که مناسب استفاده در آبسردکن‌های صنعتی و بزرگ مانند آبسردکن‌های شهری می‌باشد. حجمی که این کمپرسور می‌تواند جابه‌جا کند حدود ۹۰ سی سی است و برای کار کردن به برق سه فاز محدوده 380 ولت نیاز دارد. همچنین ظرفیت برودتی ۲۸۵۹۹ داشته و ضریب عملکرد آن نیز 2.28 می‌باشد.

کمپرسور دانفوس با محدوده قدرت 1 الی 4 اسب بخار

کمپرسورهای دانفوس نیز کارایی و کیفیت بالایی دارند به همین دلیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در آب‌سردکن‌های خانگی و صنعتی هستند. قبل از اینکه مدل و قدرت کمپرسور را انتخاب کنید لازم است که مشخصات آبسردکن خود را چک نمایید تا ببینید این مدل برای آبسردکن شما مناسب است. گازی که در این استفاده می‌شود معمولا از R134A یا R404 می‌باشد.

نکات نگهداری از آبسردکن و افزایش طول عمر آن

کمپرسور پیستونی سکاپ با محدوده قدرت 1 تا 4 اسب بخار

گاز مورد استفاده در این نوع کمپرسورها معمولا از R600A و یا R404 است و کیفیت بسیار بالا و قدرت سرمایشی بسیار خوبی دارد. این کمپرسورها با توجه به قدرت سرمایشی و توان خود نیاز به برق تک فاز یا سه فاز ۵۰ هرتز دارند. شما نیز با توجه به نوع آبسردکن خود می‌توانید یک موتور مناسب از این برند را انتخاب نمایید.

دقت در خرید کمپرسورهای چینی

برخی از کمپرسورهای چینی وجود دارند که برند آن‌ها ناآشنا می‌باشد و تعمیرکاران نیز از ناآگاهی مصرف کنندگان سو استفاده می‌کنند. این کمپرسورهای بی‌کیفیت را به آن‌ها به فروش می‌رسانند که نتیجه آن خرابی دوباره آبسردکن می‌باشد. شما با مطالعه این مقاله می‌توانید با بهترین برندهای کمپرسورها آشنا شوید. در صورت نیاز به مشاوره و خرید کمپرسور مناسب آبسردکن خود می‌توانید از قائم یدک کمک بگیرید.

طرز کار آبسرد کن و قطعات آن

خرید کمپرسور برودتی

برای خرید کمپرسور آبسردکن می‌توانید از فروشگاه قائم یدک خرید خود را به صورت حضوری و یا اینترنتی انجام دهید. پیشنهاد ما خرید اینترنتی می‌باشد، زیرا می‌توانید با این کار از مزایای تمامی موتورهای موجود آگاهی پیدا کنید و انواع آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین قیمت خرید اینترنتی نسبت به حضوری کمتر می‌باشد زیرا از هزینه‌های رفت و آمد و اتلاف وقت جلوگیری می‌کند. قیمت کمپرسور آبسردکن با توجه به نوع کمپرسور، محل و مکان مورد استفاده و برند آن متفاوت می‌باشد. با ما تماس بگیرید و یا به صفحه محصولات ما مراجعه کنید تا از قیمت این محصول به طور دقیق اطلاع پیدا کنید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *