همه چیز درمورد تیغه گوشتکوب برقی

همه چیز درمورد تیغه گوشتکوب برقی

یکی از اصلی‌ترین اجزای دستگاه گوشتکوب تیغه گوشت کوب برقی می‌باشد که خرد کردن مواد غذایی مختلف را انجام می‌دهد. این تیغه با قدرت و سرعت بالای خود کمک می‌کند که به راحتی و با سرعت غذاهایتان را آماده کنید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد تیغه گوشت کوب برقی بیشتر صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

قیمت قطعات گوشت کوب برقی

دستگاه گوشت کوب برقی چیست؟

گوشتکوب برقی یکی از کارآمدترین وسایل آشپزخانه است اما داشتن آن واجب نیست.  با کمک آن می‌توان کارهای آشپزی را راحت‌تر انجام داد. با وجود این دستگاه دیگر نیازی به وسایل جانبی بزرگ و جاگیر نیست. گوشتکوب برقی غذا را به راحتی پوره و حلیم یا کشک بادمجان را له می‌کند. برخی از گوشتکوب‌های برقی که چند کاره هستند، می‌توانند کارهایی مانند هم زدن تخم مرغ، تهیه کیک یا سس، خرد کردن مواد غذایی مثل پیاز و سبزیجات را انجام دهند. حتی اگر تیغه‌های جانبی بیشتری نیز داشته باشید می‌توانید یخ را نیز با کمک آن خرد کنید.

اجزای تشکیل دهنده گوشتکوب برقی

گوشتکوب برقی ۴ قطعه اصلی دارد:

  • تیغه
  • بدنه
  • ظرف یا لیوان
  • پایه

گوشتکوب برقی اغلب دو یا سه تیغه دارد. جنس تیغه‌ها متنوع اما معمولا از استیل می‌باشد. بدنه دستگاه از آن جدا می‌شود. می‌توان قسمت‌های مختلف دستگاه را در ماشین ظرفشویی و یا به صورت دستی شست.

تیغه گوشتکوب برقی چیست؟

همانطور که گفتیم یکی از قطعات اصلی گوشت‌کوب برقی تیغه می‌باشد که دائما با مواد خوراکی تماس دارد. سایز تیغه گوشتکوب برقی بستگی به سایز دستگاه دارد، اما معمولا اگر تیغ بزرگ باشد کارکرد بهتری دارد. تیغه گوشتکوب باید ضخیم، محکم و جنس با کیفیتی داشته باشد؛ زیرا تیغه نازک و ظریف دوام بالایی ندارد و نمی‌تواند مواد غذایی را به خوبی خرد کند. تیغه‌های پلاستیکی نیز نه تنها دوام بالایی ندارند بلکه در یک مدت کوتاه دچار لک شده و به آسانی تمیز نمی‌شوند.

یکی از نکات مهم در مورد تیغه گوشت‌کوب برقی نظافت آن است که باید حتما آن را رعایت کنید. طراحی آن نیز به گونه‌ای است که به راحتی تمیز می‌شود. تیغه‌هایی که قابل جدا شدن هستند، می‌توانند در ماشین ظرفشویی قرار بگیرند. تیغه گوشتکوب برقی باید به دقت تمیز و شسته شود زیرا اگر تکه‌ای از مواد غذایی بین تیغ باقی بماند باعث تجمع میکروب و انتقال آن به غذا می‌شود.

جنس تیغه گوشتکوب برقی

تیغه می‌تواند جنس‌های مختلفی مثل فولاد ضد زنگ، کربن افزوده و … داشته باشد. هر کدام از این جنس‌ها دارای ویژگی خاص خود هستند و برای انواع مختلفی از مواد غذایی کارکرد بهتری دارند. در کل تیغه‌هایی که از استیل ساخته شده باشند دوام و ماندگاری بیشتری دارند و مناسب کارهای سنگین‌تر هستند. از آنجا که تیغه‌های پلاستیکی به سرعت شکسته می‌شوند چندان محبوبیتی ندارند.

 

تعداد تیغه

تعداد تیغه در دستگاه گوشت کوب می‌تواند مختلف باشد. برخی دستگاه‌ها یک تیغه در حالی که برخی دیگر تعداد دو و یا بیشتر تیغه دارند. هرچه تیغه‌های دستگاه بیشتر باشدت‌تر و با سرعت بیشتری می‌توان مواد غذایی را خرد کرد.

اندازه تیغه گوشتکوب برقی

اندازه تیغه نیز یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد. هرچه تیغه گوشتکوب برقی بزرگتر باشد راحت‌تر می‌توان مواد غذایی بزرگتر را خرد کرد اما تیغه‌های کوچکتر برای مواد غذایی کوچکتر مناسبند.

قیمت تیغه گوشتکوب برقی

قیمت این قطعه با توجه به جنس، کیفیت و برند آن می‌تواند متفاوت باشد. تیغه‌ای را انتخاب کنید که جنس خوب داشته باشد تا کارایی مناسب را به شما ارائه دهد.

نحوه استفاده از تیغ گوشت‌کوب برقی

  • به هنگام استفاده از این دستگاه باید دقت داشته باشید تا از خطرات ناشی از آن جلوگیری کنید.
  • تیغه دستگاه را قبل از استفاده به دقت بررسی کنید تا از وجود هرگونه خراش یا ضربه در آن اطمینان پیدا کنید. همچنین از دستگاه با دقت استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید تیغه را تعویض کنید به هنگام تعویض تیغه گوشت کوب برقی از یک قطعه اورجینال و با کیفیت استفاده کنید.

آیا با تیغه گوشتکوب برقی می‌توان سبزیجات را خرد کرد؟

تیغه گوشت کوب برقی مناسب خرد کردن سبزیجات و دیگر مواد غذایی می‌باشد. با کمک این تیغه می‌توانید به راحتی و سرعت بالایی خود را خرد کرده و آن‌ها را برای استفاده در غذاهای مختلف به کار ببرید. بهتر است قبل از اینکه سبزیجات را خرد کنید آن‌ها را به قطعات مناسبی خرد کنید، سپس کارتان را با گوشت‌کوب برقی ادامه دهید. برای خرد کردن سبزیجات تیغه‌های کوچک‌تر مناسب‌تر می‌باشند،

اما باید دقت داشته باشید که تیغه گوشتکوب برقی برای خرد کردن مواد غذایی نرم‌تر مثل گوجه فرنگی مناسب‌تر می‌باشد اما برای مواد غذایی سفت‌تر مانند گردو و بادام ممکن است تیغه‌های گوشت‌کوب برقی آسیب ببینند.

نتیجه‌گیری

تیغه گوشکوب برقی یکی از اصلی‌ترین قطعات دستگاه گوشکوب می‌باشد که برای خرد کردن مواد غذایی مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد. برای خرید تیغه گوشت‌کوب برقی باید به جنس، اندازه، تعداد پره و قیمت آن توجه کنید و قطعه‌ای را انتخاب کنید که برای دستگاه شما مناسب باشد. به هنگام کار کردن با تیغه گوشتکوب برقی مراقب خطرات احتمالی باشید و با هوشیاری و دقت از آن استفاده کنید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *