طریقه استفاده گوشت کوب برقی و کارایی آن

کارایی گوشت کوب برقی و طریقه استفاده از آن

طریقه استفاده گوشت کوب برقی و کارایی آن: با شنیدن نام گوشت کوب برقی ممکن است به یاد کاربرد این وسیله به‌عنوان گوشت‌کوب بیفتید، اما کوبیدن گوشت تنها یکی از کاربردهای این وسیله یا به‌ نوعی کاربرد بومی آن است که مختص به کشور ما می‌باشد. چنانچه در حین کار با گوشت کوب برقی به مشکل برخوردید و برای تعمیر آن و دیگر لوازم خانگی به قطعات اورجینال نیازمند بودید با قائم یدک تماس بگیرید.


قطعات گوشت کوب برقی


گوشت کوب برقی چیست ؟

برخلاف نامی که گوشت کوب برقی دارد، تنها کاربرد آن برای کوبیدن گوشت نیست بلکه کوبیدن گوشت تنها یکی از کاربردهای آن می‌باشد. گوشت کوب برقی یک وسیله‌ بسیار پرکاربرد و در عین حال ساده است، که با کمک آن به راحتی می‌توان انواع غذا را پوره یا له کرد. تبدیل کردن غذاهای مختلف به پوره و له کردن آن از ساده‌ترین کارهایی است که گوشت کوب برقی انجام می‌دهد.

گوشت کوب را می‌توان از نظر کارایی به دو دسته‌ گوشت کوب ساده و گوشت کوب چندکاره تقسیم کرد. از گوشت کوب برقی ساده تنها برای پوره کردن، کوبیدن و له کردن مواد غذایی استفاده می‌شود اما گوشت کوب چند کاره برای خرد کردن انواع مواد غذایی مانند پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، هم زدن سفیده تخم مرغ و خامه، تهیه انواع سس و سوپ و … کاربرد دارد. بنابراین می‌توان گفت گوشت کوب برقی یک وسیله‌ کاربردی در آشپزخانه است که کار درست کردن انواع غذا را برای ما راه می‌اندازد.

قسمت های مختلف گوشت کوب برقی

حال که با گوشت کوب برقی آشنا شدید، بهتر است با اجزای تشکیل دهنده‌ آن نیز آشنایی پیدا کنید. در ساده‌ترین حالت، گوشت کوب برقی از یک بدنه به عنوان پایه‌ اصلی گوشت‌کوب و یک میله که تیغه‌ نیز به آن وصل می‌شود و یک پارچ مدرج تشکیل شده است. گوشت کوب تک کاره دارای کارکرد بسیار راحتی بوده و برای استفاده از آن تنها باید پایه و میله‌ گوشت کوب را به هم وصل کنید و بچرخانید تا میله به بدنه‌ اصلی گوشت کوب محکم وصل شود. سپس می‌توانید آن را به‌صورت عمودی در مواد غذایی استفاده کنید.

گوشت کوب چندکاره نیز دارای قطعات و لوازم جانبی متعددی می‌باشد، قطعات آن با توجه به کارایی‌هایی که دارد شامل موارد مختلفی مانند خردکن، همزن، دیسک‌ها و صفحات مختلف رنده می‌باشد. خردکن و میله‌ همزن معمولا نرم و در برخی موارد تیغه‌ها و صفحات مختلف رنده با اشکال متنوع از جمله قطعات تشکیل دهنده‌ گوشت کوب برقی چندکاره می‌باشند.

کاربردهای گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی مانند هر وسیله‌ دیگر دارای کاربردها و کارایی‌های متنوعی می‌باشد که با توجه به نوع گوشت کوب متفاوت است. یکی از انواع کارایی گوشت کوب برقی برای درست کردن انواع غذای بچه می‌باشد زیرا غذای بچه به پوره کردن و له کردن نیاز دارد. غذاهایی مانند سوپ، حلیم، کشک بادمجان و … را نیز می‌توان با گوشت کوب برقی درست کرد. از دیگر کاربردهای این دستگاه، درست کردن انواع آبمیوه، شیک، معجون، شیرموز و … می‌باشد.

درست کردن انواع سس، پوره کردن سیب زمینی پخته شده، هویج پخته شده و هم زدن تخم مرغ، خامه و … خرد کردن انواع مواد غذایی در اشکال و اندازه‌های متفاوت نیز از کاربردهای این دستگاه می‌باشد. می‌توان گفت که گوشت کوب برقی چندکاره یک دستگاه همه کاره است و هر چه کارایی گوشت کوب بیشتر و لوازم جانبی آن نیز متعدد باشد، می‌توان گفت که موارد استفاده گوشت کوب برقی نیز بیشتر خواهد بود. برای مثال اگر یک دستگاه گوشت کوب، همزن و خردکن و صفحات مختلف رنده داشته باشد، به عنوان یک غذاساز نیز قابل استفاده است؛ زیرا تمام قطعات و لوازم جانبی مورد نیاز را نیز دارا می‌باشد.

طریقه کار کردن با گوشت کوب برقی

همان‌طور که بیان کردیم گوشتکوب برقی دستگاهی است که ساختار و طراحی ساده‌ای دارد، به همین دلیل است که طرز استفاده از آن نیز آسان می‌باشد.

برای استفاده از دستگاه ابتدا باید بدنه‌ آن را روی میله‌ گوشت‌کوب بگذارید، سپس آن را در جهت حرکت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا میله‌ گوشت‌کوب در جای خود قرار گیرد و کوپلینگ بدنه‌ دستگاه با محور چرخان میله‌ گوشت‌کوب چفت شود. میوه‌جات، سبزی‌جات و هر نوع مواد غذایی که دارید را در قطعات کوچک خرد کنید و آن‌ها را داخل پارچ میکسر یا ظرف مناسب دیگری بریزید و اگر نیاز بود مقداری آب یا شیر به این مواد اضافه نمایید. حال دوشاخه دستگاه را به پریز برق بزنید و میله‌ گوشت‌کوب را در ظرف مواد غذایی فرو ببرید.

به‌طور معمول گوشت كوب برقي  تک سرعته می‌باشد و در بعضی از مدل‌ها نیز دارای قابلیت تنظیم سرعت می‌باشد. تنظیمات مربوط به سرعت بر روی بدنه‌ اصلی گوشت کوب تعبیه شده که با کمک کلیدهای تنظیم سرعت می‌توان سطح سرعت دستگاه را تنظیم کرد.


 

راهنمای نصب سر گوشت کوب برقی: همزن

یکی از انواع پرکاربرد سری گوشت کوب برقی همزن می‌باشد، به همین دلیل در این بخش راهنمای نصب آن را شرح می‌دهیم. برای استفاده از آن تنها باید سری همزن را در جهت درست داخل کوپلینگ همزن قرار دهید، سپس سری را به سمت داخل فشار دهید، تا همزن در کوپلینگ قرار گیرد. بعد از اینکه توانستید سری همزن را به کوپلینگ وصل کنید، بدنه‌ دستگاه را روی کوپلینگ همزن بگذارید و آن را بچرخانید تا همزن و بدنه‌ اصلی گوشت کوب در هم چفت شوند. سپس مواد غذایی مورد نظر را در ظرف مناسبی بریزید و همزن را در مواد غذایی فرو ببرید. دقت کنید که سری همزن تنها برای زدن سفیده تخم مرغ، خامه و مخلوط کردن مواد کیک و دسرهای نیمه ‌آماده و … استفاده می‌شود.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *