بررسی دلایل جرقه زدن موتور آسیاب برقی

بررسی دلایل جرقه زدن موتور آسیاب برقی

اگر آسیاب برقی به هنگام کار جرقه‌هایی از خود تولید می‌کند باید هرچه سریع‌تر آن را خاموش کنید و علت جرقه زدن موتور آسیاب برقی را بررسی کنید و برای رفع آن اقدام نمایید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد دلایل جرقه زدن موتور آسیاب برقی صحبت کنیم و نحوه رفع این مشکل را نیز بیان کنیم، علاوه بر این راهکار جلوگیری از این مشکل را نیز بررسی کنیم.

مشاهده لیست قیمت قطعات آسیاب برقی

آسیاب برقی چیست؟

امروزه آسیاب برقی در هر آشپزخانه‌ای وجود دارد و هر فردی به تهیه و استفاده از آن علاقمند است. اما شاید از خود بپرسید که چرا؟ باید در جواب این سوال گفت که آشپزی کردن حرفه‌ای وابسته به استفاده درست از انواع ادویه‌جات می‌باشد و ادویه‌جات نیز وقتی طعم واقعی خود را به غذا می‌دهند که بلافاصله بعد از آسیاب شدن استفاده شوند. به همین دلیل است که طعم غذاهایی که در رستوران‌ها تهیه می‌شوند خوشمزه‌تر است، اغلب آشپزهای مشهور با استفاده از ادویه‌های تازه آسیاب شده در غذایشان طعم متفاوتی را در غذا ایجاد می‌کنند. شما نیز با کمک آسیاب برقی می‌توانید تحول جدیدی در مزه غذاهای خود ایجاد کنید. اما گاهی اوقات آسیاب برقی دچار مشکل می‌شود و شما باید با این مشکلات آشنایی داشته باشید. یکی از این مشکلات جرقه زدن موتور آسیاب برقی می‌باشد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

دلایل جرقه زدن موتور آسیاب برقی

اگر موتور اسیاب برقی شما جرقه بزند بسیار خطرناک است و هرچه سریع‌تر باید آن را برطرف کنید.

ایراد در منبع تغذیه

  • یکی از عوامل مهم در جرقه زدن موتور، منبع تغذیه آسیاب برقی می‌باشد. اگر ولتاژ کافی به منبع تغذیه نرسد، موتور نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد در نتیجه جرقه می‌زند. همچنین نرسیدن جریان کافی به منبع تغذیه نیز باعث می‌شود که موتور نتواند بار را تحمل کند و جرقه بزند.
  • جرقه زدن موتور آسیاب برقی یک امر خطرناک است. اگر این اتفاق بیفتد ممکن است باعث آتش سوزی و همچنین آسیب رسیدن به موتور شود.
  • اگر موتور آسیاب برقی شما جرقه می‌زند باید منبع تغذیه را بررسی کنید و اطمینان پیدا کنید که جریان و ولتاژ کافی دارد.
  • اگر منبع تغذیه هیچ نوع مشکلی نداشت باید موتور را برای تعمیر و بررسی به دست یک متخصص بسپارید.

خراب شدن موتور

خراب شدن موتور نیز یکی از عواملی است که باعث ایجاد جرقه در موتور آسیاب برقی می‌شود. موتور آسیاب برقی نوعی موتور الکتریکی است که با کمک جریان الکتریکی روتور را به چرخش در می‌آورد.

اگر موتور دستگاه خراب شود، باید توسط یک تکنسین بررسی شود تا اگر نیاز به تعویض و یا تعمیر داشته باشد در این جهت اقدام نماید.

ایراد در سیم پیچ موتور

یکی دیگر از دلایلی که باعث جرقه زدن موتور می‌شود وجود مشکل در سیم پیچ موتور آسیاب برقی می‌باشد. حمل جریان الکتریکی بر عهده سیم پیچ موتور می‌باشد و یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند تا بتواند موتور را به چرخش درآورد.

خرابی بلبرینگ موتور

بلبرینگ در موتور قطعه‌ای است که باعث می‌شود محور موتور در موقعیت خود بماند و از آن در برابر ساییده شدن محافظت می‌کند. اگر بلبرینگ فرسوده شود باعث می‌شود که موتور جرقه بزند.

آسیب دیدگی یا فرسودگی موتور

از دیگر دلایل جرقه زدن موتور آسیاب برقی، آسیب دیدگی یا فرسودگی موتور می‌باشد. برخی از دلایلی که باعث این مشکل می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده طولانی مدت از موتور
  • ضربه خوردن موتور و یا افتادن آن از ارتفاع زیاد
  • بیش از حد گرم شدن موتور
  • از کار افتادن جاروبک‌های موتور(جاروبک‌ها قطعات فلزی می‌باشند که نقش آن‌ها انتقال جریان الکتریکی به سیم پیچ موتور می‌باشد.)

انسداد یا گرفتگی موتور

یکی دیگر از دلایلی که باعث جرقه زدن موتور آسیاب برقی می‌باشد، انسداد یا گرفتگی موتور است. این مشکل وقتی به وجود می‌آید که موتور نمی‌تواند به درستی کار کند و بیش از حد داغ می‌شود. دمای بیش از حد باعث جرقه زدن موتور می‌گردد.

رفع مشکل ایجاد جرقه در آسیاب برقی

اگر موتور آسیاب برقی شما نیز جرقه می‌زند اولین کار برای رفع آن این است که منبع تغذیه را بررسی کنید. باید اطمینان پیدا کنید که منبع تغذیه سالم است و می‌تواند ولتاژ کافی برای کارکرد موتور را تامین کند. اگر منبع تغذیه سالم نباشد باید آن را تعویض کنید.

در زمینه‌های دیگر نیز برای بررسی و عیب یابی موتور آسیاب برقی لازم است که دستگاه خود را به دست یک تکنسین حرفه‌ای بسپارید، زیرا اگر توانایی رفع مشکل را نداشته باشید ممکن است به دیگر بخش‌های آسیاب نیز آسیب وارد کنید.

بررسی مشکلات آسیاب برقی و آموزش رفع آنها

 

نحوه جلوگیری از جرقه زدن موتور آسیاب برقی

در این بخش چند نکته برای جلوگیری از جرقه زدن موتور آسیاب برقی را بیان می‌کنیم:

  • مواد خیلی سخت را برای خرد کردن و یا پودر کردن در آسیاب برقی نریزید، زیرا موادی که بسیار سخت باشند نمی‌توانند پودر شوند و به موتور آسیب می‌رسانند و ممکن است باعث ایجاد جرقه در آن شوند.
  • به طور بیش از حد از آسیاب برقی خانگی خود استفاده نکنید. اگر بیش از حد از آن استفاده کنید باعث گرم شدن موتور و ایجاد جرقه در آن می‌شود.
  • اگر دستگاهتان بیش از حد داغ شد آن را خاموش کنید و مدتی آن را بدون استفاده بگذارید تا خنک شود.
  • بعد از هر بار استفاده آسیاب برقی خود را تمیز کنید.
  • اگر آسیاب برقی شما جرقه می‌زند، ممکن است موتور آن دارای مشکلی باشد. بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

قیمت موتور آسیاب برقی

اگر موتور آسیاب برقی شما نیز دچار مشکل شده است و جرقه می‌زند و نیاز به تعویض آن دارید، باید حتما این قطعه را از فروشگاهی که قطعات با کیفیت و اورجینال را ارائه می‌دهد، خریداری کنید پس به سراغ فروشگاهی بروید که از آن مطمئن هستید. فروشگاه قائم یدک یکی از پخش کننده‌های قطعات لوازم خانگی مانند قطعات آسیاب برقی می‌باشد که کیفیت قطعات خود را تضمین می‌دهد. شما با مراجعه به صفحه محصولات ما می‌توانید از قیمت انواع این قطعات اطلاع پیدا کنید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *