چرا نباید از کیسه دائمی جاروبرقی استفاده کرد؟

شاید شما نیز جز افرادی باشید که از اهمیت پاکت جاروبرقی در سلامت دستگاه خود آگاهی نداشته باشید؛ اما باید بدانید که مهم‌ترین عامل در میزان مکش و قدرت موتور جاروبرقی همین پاکت‌ها هستند. در کل دو نوع کیسه جاروبرقی دائمی و یکبار مصرف در بازار وجود دارد. بسیاری از افراد از کیسه جاروبرقی یکبار مصرف تنها به‌ دلیل قیمت پایینی که ‌نسبت به دائمی دارند، استفاده می‌کنند. اما در حقیقت معایب استفاده از پاکت جاروبرقی دائمی نیز بسیار زیاد است. در این مقاله ما می‌خواهیم مهم‌ترین معایب استفاده از این نوع پاکت‌ها در جاروبرقی را بیان کنیم.

قیمت کیسه و پاکت جاروبرقی

ظرفیت پاکت جاروبرقی دائمی؛ امکان پارگی پاکت حین تخلیه آن

انواع پاکت جاروبرقی در برند‌های مختلف دارای دو نوع دائمی و یکبار مصرف هستند. پاکت جارو‌برقی دارای ظرفیت مشخصی می‌باشد. با پر شدن پاکت جاروبرقی یکبار مصرف، تنها لازم است فیلتر ورودی را ببندید و یک کیسه دیگر را جایگزین آن کنید. اما اگر از کیسه جاروبرقی دائمی استفاده ‌کنید، هر ماه لازم است کیسه را تخلیه کنید تا گرد‌و‌غبار به داخل دستگاه باز‌نگردد. در این صورت، احتمال پارگی و نازک ‌شدن کیسه جاروبرقی وجود دارد. از طرف دیگر تخلیه به‌موقع کیسه جاروبرقی باعث افزایش فشار به موتور خواهد شد.

کاهش طول مفید جاروبرقی به‌مرور زمان

کیسه دائمی جاروبرقی همه كاره، باعث می‌شود فشار بالایی به موتور جاروبرقی وارد ‌شود. این پاکت‌ها ضخامت بیشتری نسبت به نوع یکبار مصرف آن دارند. شاید شما نیز این مورد را شنیده باشید که اگر جاروبرقی روشن نمی‌شود و یا قدرت موتور کاهش پیدا کرده است، از جا‌افتادن صحیح کیسه درون دستگاه اطمینان پیدا کنید. استفاده از کیسه دائمی جاروبرقی در طولانی مدت و تکرار این اتفاق باعث افزایش فشار به موتور شده و در نتیجه آن عمر مفید دستگاه کاهش پیدا می‌کند. بنابراین با پرداخت هزینه برای خرید کیسه جاروبرقی یکبار مصرف در هر۳ ماه یک‌بار، از پرداخت هزینه‌های بیشتر برای تعمیر جاروبرقی جلوگیری خواهید کرد.

ورود گرد‌و‌غبار به موتور جاروبرقی؛ افزایش احتمال سوختن جاروبرقی

در انواع برندهای جاروبرقی امکان خرید هر دو نوع کیسه وجود دارد اما شناخت مزایا و معایب هر یک از این دو نوع کیسه برای داشتن یک خرید هوشمندانه تاثیرگذار است. یکی از معایب استفاده از کیسه دائمی جاروبرقی ,نداشتن لایه محافظتی و فیلتر‌های گرد‌و‌غبار می‌باشد و این مورد باعث انتقال خاک و غبار به داخل دستگاه شده و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به موتور جاروبرقی وارد خواهد کرد. حتی بعد از پایان عمر کیسه دائمی جاروبرقی، ممکن است یک باره در حین نظافت و در داخل دستگاه دچار پارگی شود. نتیجه این اتفاق نیز آسیب به موتور و ایجاد حساسیت در شما و افراد خانواده می‌باشد.

مشکلات بهداشتی؛ استفاده طولانی‌مدت از یک پاکت

منافذی که بر روی انواع پاکت جاروبرقی وجود دارد باعث می‌شود هوا بتواند از آن عبور کند، در عین حال از خروج گرد و غبار به محیط بیرون جلوگیری می‌کند. این منافذ هر‌چه کوچک‌تر باشند، پاکت جاروبرقی دارای کیفیت بهتری خواهد بود. منافذ کیسه دایمی جاروبرقی ,در مقایسه با کیسه یکبار مصرف جاروبرقی بزرگ‌تر هستند. همین مورد باعث می‌شود گرد و غبار به محیط اطراف نشت پیدا کند. بنابراین اگر به هنگام جارو کردن خانه آلرژی شما عود ‌کند، علت آن پراکنده شدن غبار از داخل پاکت جاروبرقی به محیط بیرون می‌باشد. همچنین، بعد از اینکه کیسه دائمی جاروبرقی پر شد، لازم است آن را خالی کنید تا آماده استفاده مجدد شود. انجام این کار شما را به‌طور مستقیم در معرض ذرات ریز غبار و آلودگی قرار می‌دهد که در طولانی مدت آلرژی‌های شدیدی را ایجاد خواهد کرد.

مزایای استفاده از پاکت یکبار مصرف جاروبرقی چیست؟

تا اینجا معایب استفاده از کیسه جاروبرقی دائمی را بررسی کردیم. اما حال باید مزایای استفاده از پاکت یکبار مصرف جاروبرقی را بیان کنیم. استفاده از این پاکت‌ها مزایای فراوانی دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • دارای فیلتراسیون مختلف برای جلوگیری از ورود گرد‌و‌غبار به دستگاه
  • تعویض پاکت امکان جمع‌شدن باکتری و قارچ را ندارد.
  • باعث جلوگیری از بروز حساسیت و آلرژی می‌شود.

برخی افراد معتقدند خرید کیسه جاروبرقی دائمی به دلیل قیمتی که نسبت به کیسه یکبار مصرف دارد، صرفه اقتصادی دارد. اما در طولانی مدت با وارد شدن آسیب به موتور جاروبرقی، مجبور می‌شوید که دستگاهتان را تعمیر و حتی تعویض کنید.

 

استفاده از پاکت مناسب؛ راهکاری برای افزایش عمر مفید جاروبرقی

در این مطلب معایب پاکت جارو برقی دائمی را یان کردیم. معایب بسیاری که این پاکت‌ها برای موتور جاروبرقی دارند و از همه مهم‌تر، ایجاد آلودگی و تجمع باکتری باعث ایجاد حساسیت‌های شدید تنفسی می‌شود. بنابراین با‌ وجود اینکه کیسه‌های دائمی آسیب کمتری به طبیعت وارد می‌کنند اما خرید کیسه‌های یکبار مصرف برای جلو‌گیری از پرداخت هزینه‌های سنگین تعمیر یا تعویض جاروبرقی، صرفه اقتصادی بیشتری دارد. شاید با مطالعه این مقاله به فکر خرید پاکت یکبار مصرف افتاده‌اید، اما نمی‌دانید که کیسه جاروبرقی مناسب دستگاه خود را از کجا بخرید. نگران نباشید. در فروشگاه قائم یدک امکان خرید انواع قطعات و لوازم اصل جاروبرقی برند‌های مختلف وجود دارد. اگر سوالی در مورد نحوه خرید یا استفاده از کیسه جاروبرقی یکبار مصرف دارید می‌توانید با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

کیسه جاروبرقی دائمی یا یکبار مصرف؟ کدام یک بهتر است؟

کیسه جاروبرقی یک بار مصرف برای افزایش طول عمر جاروبرقی مناسب‌تر است.

آیا کیسه جاروبرقی دائمی قابلیت شستشو دارد؟

در کیسه جاروبرقی دائمی امکان اینکه باکتری‌های مختلف در آن جمع شوند بسیار بالاست. اگر آن را بشویید، رطوبت به بافت کیسه نفوذ پیدا می‌کند و باعث ایجاد قارچ خواهد شد.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *