نکاتی که باید پیش از خرید آبگرمکن بدانید

نکاتی که باید پیش از خرید آبگرمکن بدانید

نکاتی که باید پیش از خرید آبگرمکن بدانید و برخی از مهم‌ترین فواید آبگرمکن‌های کارآمد و مدرن دیواری که در مقایسه با آبگرمکن‌های قدیمی و  مخزن‌دار بزرگ وجود دارد می‌توان به مواردی مانند

  • مصرف بهینه سوخت
  • جابجایی و نصب آسان
  • ایمنی بالا
  • استفاده ازتکنولوژی مدرن
  • عدم اشغال فضای مفید آشپزخانه
  • بی‌نیاز از اتلاف وقت اولیه در گرم کردن آب
  • عدم سرد شدن آب بعد از مصرف
  • عدم اتلاف انرژی برای ذخیره‌سازی آب گرم

اشاره کرد.

در آبگرمکن‌های دیواری، مدل‌هایی از نوع آیونایز، نوع فن‌دار و همچنین چند مدل ترکیبی وجود دارد که از انواع آبگرمکن‌های خوب به‌شمار می‌روند. آبگرمکن مدل آیونایز برای مناطقی مناسب می‌باشد که آب این مناطق دارای املاح و رسوب می‌باشد و همچنین مناطقی که فاقد گاز شهری هستند بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

سیستم آبگرمکن دیواری مدل آیونایز به‌گونه‌ای است که همزمان با اینکه شیر آب باز می‌شود، سیستم جرقه زن هوشمند بدون نیاز به شمعکی که به‌طور دائم روشن باشد مشعل آبگرمکن را روشن می‌کند. این سیستم مزیت‌هایی به همراه دارد مثلا:

  • صرفه‌جویی ۳۰ درصدی در مصرف گاز به علت حذف شمعک دائمی
  • بهبود رده انرژی در مقایسه با مدل‌های شمعک دائم
  • کاهش جرم گرفتن مبدل حرارتی
  • عدم نیاز به سرویس‌های دوره ای شمعک.

در آبگرمکن‌های فن دار دیواری وظیفه Fan، تخلیه سریع گازهای سمی حاصل از احتراق دستگاه، برای ساختمان‌هایی است که مشکل دودکش دارند. مزیتی که آبگرمکن‌های گازی که محفظه احتراق بسته دارند، این است که از اکسیژن هوای داخلی منزل در زمان احتراق استفاده نخواهد شد.

برای انتخاب آبگرمکن بهتر است به نوع آن توجه کنید. آبگرمکن اید به گونه‌ای باشد که قادر باشد با فشار آب کم نیز به درستی کار کند. اما در ادامه این مطلب نکاتی را به‌طور خلاصه به این متن اضافه می‌کنیم تا بتوانید انتخاب دقیق‌تری برای خرید آبگرمکن داشته باشید.

مشاهده قیمت قطعات و لوازم یدکی آبگرمکن 

ایمنی

اگر ایمنی یکی از مواردی است که برایتان اهمیت دارد و می‌خواهید با خیال آسوده از آب گرم و داغ استفاده کنید، بهتر است آبگرمکنی را انتخاب کنید که علاوه بر دارا بودن سیستم‌های ایمنی استاندارد، شیر اطمینان و کلید حرارتی نیز  داشته باشد. اینکه در انتخاب لوازم خانگی دقت و سخت گیری داشته باشید،علاوه بر اینکه باعث می‌شود دستگاهی با کارایی بالا داشته باشید، ایمنی خانه و خانواده را نیز تضمین خواهد کرد.

دوام دستگاه

نشان استاندارد ملی بر روی هر دستگاهی نشانگر دوام و کیفیت آن است که درمورد آبگرمکن نیز صدق می‌کند. یک مورد الزامی برای تمام دستگاه‌های گازسوز و آبگرمکن‌های دیواری داشتن استاندارد ملی و برچسب انرژی می‌باشد. علاوه بر این اگر آبگرمکن دارای تایید سازمان‌های معتبر داخلی و خارجی دیگر، مانند استاندارد کیفیت اروپا (CE)  نیز باشد نشان دهنده کیفیت بالای دستگاه است.

کم فشار

حتما می‌دانید که فشار آب در مناطق مختلف متفاوت می‌باشد. اگر محل زندگی شما منطقه‌ای است که فشار آب در آن پایین‌تر از حد معمول است، باید آبگرمکنی را انتخاب کنید که قادر به کار کردن با فشار کم آب نیز باشد.  هرچند برای راه‌اندازی آبگرمکن‌های کم فشار نیز باید حداقل فشار آب مهیا شود زیرا اگر حداقل فشار وجود نداشته باشد آبگرمکن روشن نمی‌شود. اگر فشار آب منطقه شما نیز بسیار کم است پیشنهاد می‌شود از آبگرمکن مخزنی ایستاده انتخاب کنید.

سوخت تمیز و ارزان

اگر جز افرادی هستید که هزینه مصرف انرژی برایتان مهم است، یکی از مواردی که به هنگام خرید باید به آن توجه کنید نوع و میزان سوخت آبگرمکن است. آبگرمکن‌ها معمولا دارای انواع گازی، نفتی و برقی می‌باشند. در مقایسه با سایر سوخت‌ها، گاز یک سوخت تمیز و ارزان است که در کشورمان نیز در اکثر نقاط در دسترس است.

آب گرم فوری

اگر می‌خواهید آب به محض باز کردن شیر آب گرم شود و به‌راحتی بتوانید از آن استفاده کنید، آبگرمکنی را انتخاب کنید که آب را به سرعت در هنگام استفاده گرم کند. به این صورت هیچگاه معطل گرم شدن آب نخواهید ماند.

آب گرم مستمر

اگر نمی‌خواهید موقع استحمام آب سرد شود حتی درزمانی‌که چندین نفر پشت سر هم از حمام استفاده می‌کنند، آبگرمکنی که انتخاب می‌کنید باید قادر باشد آب گرم دایمی در اختیارتان قرار دهد. برای این موارد پیشنهاد می‌شود از آبگرمکن‌هایی با مخزن بزرگ و یا آبگرمکن دیواری با ظرفیت حرارتی بالا را انتخاب کنید.

اندازه مناسب

اگر دوست دارید از فضای خانه به طور بهینه استفاده کنید، بهتر است آبگرمکنی انتخاب کنید که دارای تناسب با فضای خانه باشد. اگر آبگرمکنی در آشپزخانه کوچک نصب کنید که بسیار بزرگ باشد ظاهر خوبی ندارد. همچنین دقت کنید که آبگرمکنی انتخاب کنید که در عین اشغال فضای کمتر، بتواند آب گرم مورد نیاز را به‌طور مستمر تأمین کند تا بتوانید هم از پرداخت اولیه و هم از پرداخت صورتحساب مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

کم مصرف

اگر نمی‌خوهید در طول سال هزینه زیادی برای مصرف گاز پرداخت کنید، باید آبگرمکن کم مصرف را انتخاب کنید تا با مصرف کمتر گاز بتواند آب گرم مورد نیازتان را نیز تامین کند. در این زمینه توجه داشته باشید که میزان مصرف گاز آبگرمکن‌های دیواری روی برچسب انرژی آن حک شده است به این ترتیب با استفاده از آن می‌توان چند نوع آبگرمکن را با یکدیگر مقایسه کرد. باید گفت آبگرمکن‌های دیواری نسبت به انواع ایستاده، کم مصرف‌تر هستند. اگر برای تامین سوخت آبگرمکن خود از گاز کپسولی استفاده می‌کنید یا اینکه در مکانی از آبگرمکن استفاده می‌کنید که  احتمال دارد برای مدت چند روز و یا چند هفته از آن استفاده‌ای نشود، ما  آبگرمکن‌های جرقه زن بدون شمعک  را پیشنهاد میکنیم. در این آبگرمکن‌ها هنگامی که شیر آب باز می‌شود سیستم جرقه زن دستگاه را روشن می‌کند و آب گرم فورا در اختیارتان قرار می‌گیرد.

خدمات مطمئن

حقیقت این است که تمام لوازم خانگی بعد از مدتی به تنظیم و تعمیر نیاز پیدا می‌کنند. بنابراین به هنگام خرید آبگرمکن باید مدت ضمانت و خدمات پس از فروش آن را در نظر بگیرید. همچنین آبگرمکنی را انتخاب کنید که تماس با شرکت سازنده آن آسان باشد. نباید فراموش کنید که نصب، بازرسی و تعمیر لوازم خانگی گازسوز یک کار تخصصی محسوب می‌شود که باید حتما توسط سرویس‌کار مجاز و متخصص انجام شود تا علاوه بر اینکه کارایی دستگاه بالا برود، ایمنی خانه و خانواده نیز مهیا گردد.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *