تبدیل کولر آبی به سلولزی

تبدیل کولر آبی به سلولزی

همانطور که می‌دانید شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه باعث شده است خرید کولرهای سلولزی به یک دغدغه بزرگ برای افراد تبدیل شود. به همین دلیل، افراد به این فکر افتاده‌اند که کولرهای آبی پوشالی خود را به مدل‌های سلولزی تبدیل کنند. اما نه با خرید کولر سلولزی بلکه با خرید پد سلولزی کولر و جایگزین کردن آن به‌جای پوشال طبیعی که این امر نیاز به تخصص دارد. تبدیل کردن کولر آبی به کولر سلولزی امری بسیار ساده است و تنها با طی کردن چند مرحله می‌توان این کار را محقق کرد. خوشبختانه قطعاتی که در کولرهای مدل‌ پوشالی و سلولزی به‌کار رفته‌اند بسیار شبیه به هم می‌باشند؛ با این تفاوت که در مدل‌های سلولزی به جای پوشال از پدهای سلولزی استفاده می‌شود. در این مقاله از قائم یدک با ما همراه باشید تا به تمامی سوالاتی که در این زمینه در ذهن شما شکل گرفته است پاسخ دهیم.

انواع پوشال کولر آبی و پد سلولزی

پدهای سلولزی

یک راه حل کارآمد برای خنک کردن هوا و بهبود میزان رطوبت آن استفاده از پدهای سلولزی برای جایگزینی در کولرهای آبی است. عملکرد پدهای سلولزی به عواملی مانند سرعت هوا، شرایط آب و هوایی، ضخامت پد، فشار هوا، دمای هوا، رطوبت و… بستگی دارد. پدهای سلولزی که برای تبدیل کولر آبی به کولر سلولزی کاربرد دارند، دارای طول عمرهای متفاوتی هستند و این ویژگی بسته به نوع و برند پدها می‌باشد. ساختار این پدها به شکل لانه زنبوری است و به دلیل ساختار خود می‌توانند آب بیشتری را نگه ‌دارند، که همین در صرفه‌جویی انرژی و بهبود عملکرد کولر، تاثیر زیادی دارد.

پوشال سلولزی برای کولر معمولی

انواع پدهای سلولزی دارای طیف گسترده‌ای هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای خرید پد سلولزی باید با توجه به مدل دقیق کولر آبی که دارید یک نمونه مناسب را انتخاب کنید. برای خرید پد سلولزی، به کیفیت آن باید حتما توجه کنید. برخی نمونه‌های موجود در بازار، ماندگاری‌های بالایی دارند و برخی دیگر نیز، به‌طور مداوم دچار شکستگی و در فواصل زمانی کوتاه، به تعویض نیاز خواهند داشت.

قیمت قطعات یدکی کولر

مزایای تبدیل کولر آبی به سلولزی

تبدیل کولر آبی به سلولزی و قرار دادن پدهای سلولزی در آن‌ باعث می‌شود کولر آبی به سیستم تهویه کارآمدتری تبدیل شود. این پدها دارای طراحی خاصی هستند و قابلیت تعمیر، حذف یا تعویض آسان دارند و در کل کاربری آسانی را ارائه می‌کنند. تبدیل کولر آبی به سلولزی به‌راحتی قابل انجام است و برای این کار تنها باید پدهای سلولزی متناسب با مدل کولر خود را تهیه کنید و آن را با پدهای پوشالی در کولر آبی جایگزین نمایید. پدهای سلولزی دارای مواد تشکیل‌دهنده منحصربه‌فردی هستند که می‌توانند بهترین کارایی‌ را با مقاومت بالا ارائه دهند. این پدها دارای سازگاری با طبیعت هستند و از فاقد مواد سمی و خطرناک مبرا هستند و هیچ نوع حساسیتی نیز ایجاد نمی‌کنند.

آیا تبدیل کولر پوشالی به سلولزی مقرون به صرفه است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله! پدهای سلولزی به دلیل اینکه می‌توانند رطوبت زیادی را جذب کنند و از نفوذ باکتری در آن ها جلوگیری می‌شود، می‌توانند به سرعت محیط را خنک کنند به‌طوری‌که که مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می‌دهند همچنین، پدهای سلولزی طول عمر بسیار بالایی دارند و تا 5 سال می‌توان از آن‌ها بدون نیاز به تعویض استفاده کرد اما توجه کنید که عدم شستشو و نگهداری درست از آن‌ها می‌تواند بوی بدی در آن‌ها ایجاد کند. تجمع آب در کولر و آلاینده‌های موجود در آن باعث ایجاد بوی نامطبوعی می‌شود.

میزان رضایت افرادی که این کار را کرده‌اند چقدر است؟

مزایای کولرهای سلولزی بسیار بالا است به‌طوری‌که همه افرادی که به این کار اقدام کرده‌اند از کار خود پشیمان نیستند. با توجه به اینکه کولر سلولزی باعث کاهش مصرف انرژی و بازدهی بالا می‌شود، تبدیل کولر پوشالی به سلولزی کاملا عقلانی است بنابراین بهتر است هر چه زودتر به انجام این کار اقدام کنید.
کولرهای آبی سلولزی انواع و طرح‌های متفاوتی دارند که هر کدام دارای کارایی بخصوصی هستند. قیمت این کولرها با توجه به ابعاد، میزان رطوبت پذیری، نوع پد سلولزی، نوع موتور، برند و ضخامت بدنه متفاوت است. با توجه به اینکه در بازار نوساناتی وجود دارد و نرخ ارز نیز افزایش پیدا کرده است نمی‌توان قیمت دقیقی برای این نوع محصولات سرمایشی در نظر گرفت.

آیا تبدیل کردن کولر پوشالی به سلولزی به تخصص نیاز دارد؟

اگر با مسائل فنی حتی آشنایی کمی داشته باشید، فرایند انجام این کار بسیار ساده می‌باشد و تنها به تعویض بدنه و کمی محکم کاری نیاز خواهد داشت. پس قبل از شروع کار بهتر است ابعاد بدنه کولر را محاسبه کنید و با توجه به آن برای خرید پد سلولزی اقدام نمایید. باید گفت یک ویژگی خوب این پدها، امکان برش دادن طول و عرض آن‌ها می‌باشد. به دلیل اینکه کولرهای آبی دارای بدنه متفاوت با یکدیگر هستند، نمی‌توان اندازه استانداردی برای آن‌ها در نظر گرفت. به همین دلیل باید توانایی برش دادن پدها و جفت و جور کردن بدنه کولر را داشته باشید.

نگهداری

پس از تبدیل کولر آبی به سلولزی، باید برای نگهداری از آن مواردی را رعایت کنید. برای ‌مثال، به‌محض اینکه در پدهای سلولزی متوجه شکستگی یا ترک شدید، باید هر چه سریع‌تر برای تعویض و جایگزینی آن اقدام کنید، زیرا این موارد باعث مختل شدن عملکرد کولر خواهد شد و مشکلات فنی در آن به وجود می‌آید. علاوه بر این با رعایت کردن موارد زیر می‌توانید طول عمر کولر خود را تا حد زیادی بالا ببرید:

  • در مواقعی که کولر بدون استفاده است، آن را خاموش کنید و از منبع قطع نمایید و مطمئن شوید که مخزن آب و فیلترها تمیز باشد.
  • برای محافظت از کولر آبی بهتر است از قرص‌های تصفیه آب استفاده کنید، به این ترتیب می‌توانید از تجمع رسوبات معدنی در کولر آبی و بروز آسیب به آن، جلوگیری کنید.
  • در هر زمانی که کولر آبی در حال کار کردن است، سطح آب آن را چک کنید.
  • در فواصل زمانی منظم، مخزن آب را تمیز کنید تا کارایی کولر آبی شما بهتر شود.
پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *