ترموستات سماور + خرید

ترموستات سماور + خرید

در صنعت محصولات بسیار متنوعی وجود دارند که با سرما و گرما کار می‌کنند که وظیفه آن تنظیم دما می‌باشد، اما ترموستات سماور چیست؟ آیا سماور هم ترموستات دارد؟ قیمت خرید ترموستات به چه عواملی بستگی دارد؟ با ما همراه باشید تا در مورد این موارد بیشتر صحبت کنیم.


قیمت قطعات سماور


ترموستات چیست؟

ترموستات یک کنترل کننده دمای الکتریکی یا الکترومکانیکی می‌باشد که برای تنظیم حرارت کاربرد دارد. در هر خانه‌ای دستگاه‌های سرد کننده‌ای مثل کولر یخچال و یا گرم کننده مثل بخاری و سماور برقی وجود دارد. ترموستات در این تجهیزات باعث می‌شود که درجه و حرارت این وسایل را به خوبی کنترل کنیم. ترموستات به این صورت عمل می‌کند که وقتی دما به یک اندازه مشخص رسید، جریان الکتریکی که باعث ایجاد گرما یا سرما می‌شود را قطع می‌کند و بعد از آن نیز اگر دما دوباره تغییر پیدا کرد، ترموستات عمل می‌کند و سیستم را راه‌اندازی می‌نماید تا دما به حالت اول خود برگردد. اینکه ترموستات بعد از چند درجه اختلاف دما دوباره عمل می‌کند، بستگی به ساختار و نوع آن دارد. ترموستات‌های مختلف می‌توانند در بخش‌های مختلف صنعت نیز استفاده شوند و در زمینه‌های زیادی به ما کمک کنند. برای مثال برخی ترموستات‌ها به عنوان سنسور حرارتی کاربرد دارند، علاوه بر تنظیم دما سنجش دما را نیز انجام می‌دهند.

کاربردهای مختلف ترموستات

به دلیل قابلیت بسیار مهمی که این محصول دارد در زمینه‌های مختلف صنعتی و غیر صنعتی کاربرد دارد. البته باید دقت کنید که این نوع از ترموستات‌ها برای صنایع خاص خود استفاده می‌شوند. از مهم‌ترین کاربردهای این محصول می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • شوفاژخانه‌های مرکزی
  • کنترل دما در سیستم تهویه و هواساز
  • کاربرد در انواع خودروها تجهیزات گلخانه‌ها انواع کوره گرمخانه دیگ‌های بخار
  • انواع سرخ کن ظرفشویی فر برقی یخچال سماور برقی آبگرمکن برقی

ترموستات سماور برقی چیست؟

ترموستات سماور برقی, مانند دیگر ترموستات‌ها قطعه‌ای است که برای کنترل کردن دما به طور خودکار استفاده می‌شود و برای محیط‌های بسته‌ای مثل سماور برقی مناسب است. اتومات یا ترموستات بخاری برقی یا سماور برقی در واقع قطعه‌ای است که برای قطع و وصل کردن جریان برق ورودی که باعث روشن و خاموش شدن المنت سماور می‌شود به کار می‌رود. در واقع همان کلیدی است که برای روشن کردن سماور برقی از آن استفاده می‌کنید و متناسب با نیاز خود آن را روی کم یا زیاد می‌گذارید. ترموستات سماور، دمای آب درون مخزن سماور را ثابت نگه داشته و وقتی دمای آن ۳ تا ۵ درجه کمتر از میزان تنظیم شده آن شود، دوباره جریان برق را وصل می‌کند و المنت شروع به گرم کردن آب کرده در نهایت این فرایند دمای آب را ثابت نگه داشته می‌شود.

ترموستات انواع مختلفی دارد که در سماور برقی معمولا از نوع بی متالی آن استفاده می‌شود. قطعات این نوع ترموستات شامل اهرم چینی، پلاتین‌های قطع و وصل، عایق‌های چینی، ولوم، صفحه حساس و محل اتصال سیم می‌باشد.

این نوع ترموستات دارای دو صفحه فلزی با ضرایب انبساط حرارتی نامساوی می‌باشد. وقتی حرارت المنت باعث افزایش دمای آب می‌شود، یکی از این تیغه‌ها که نسبت به گرما حساسیت بیشتری دارد نیز انبساط پیدا می‌کند. انبساط این تیغه باعث می‌شود که ارتباط دو کنتاکت با هم قطع گردد و المنت خاموش شود.


مشکلات رایج سماور برقی و روش رفع آن


خرابی ترموستات سماور برقی

وظیفه تنظیم درجه حرارت در سماور برقی  بر عهده ترموستات می‌باشد و اگر ترموستات دچار خرابی و یا اشکال در عملکرد خود شود، سماور برقی دیگر روشن نمی‌شود. همچنین ممکن است که خرابی ترموستات باعث شود که همزمان با اتصال سماور به برق دستگاه روشن شود. اگر سماور شما بدون زدن کلید روشن و خاموش روشن می‌شود، ترموستات آن ایراد دارد. علاوه بر این اگر سماور برقی قبل از به جوش آمدن آب خاموش شود، باز هم نشانه خراب بودن ترموستات می‌باشد.

چرا ترموستات سماور خاموش می‌شود؟

گاهی اوقات ممکن است به محض اینکه دوشاخه به پریز برق متصل می‌شود، سماور نیز روشن گردد؛ اما اگر ترموستات هنوز در حالت خاموش باشد علت این مشکل تنظیم نبودن ترموستات می‌باشد. در این مورد اگر ترموستات از نوعی باشد که در مرکز محور آن یک پیچ تنظیم وجود داشته باشد، لازم است که ولوم را در حالت خاموشی ساعتی پیچ درون محور را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.

فروش انواع ترموستات سماور در فروشگاه قائم یدک

ما در فروشگاه قائم یدک با سال‌ها تجربه در زمینه تهیه انواع قطعات لوازم حرارتی مانند ترموستات سماور برقی (جنس درجه یک) و ترموستات سماور برقی (جنس متوسط) نیازهای مشتریان خود را با ارائه این محصولات با کیفیت و اورجینال با قیمت مناسب برطرف می‌کنیم. توجه کنید که محصولات ما با استفاده از به روزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تولیدی ساخته می‌شوند و محصولات ایده آل و منحصر به فردی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهیم. به شما این ضمانت را می‌دهیم که محصولاتی که از ما تهیه می‌کنید، بالاترین کیفیت و بهترین مواد اولیه در ساخت آن‌ها استفاده شده است.


انواع شیر سماور + سفت شدن و چکه کردن شیر سماور


قیمت خرید ترموستات به چه عواملی بستگی دارد؟

محصولات صنعتی مثل ترموستات با توجه به فاکتورهای مختلفی می‌توانند قیمت‌های متنوعی را در بر بگیرند و قیمت ثابتی برای آن‌ها وجود ندارد. برای مثال ترموستات‌ها به دلیل اینکه هر کدام سبک و سیاق مخصوص به خود را دارند و عملکرد متفاوتی نیز دارند، دارای قیمت متفاوتی هستند. به همین دلیل بهتر است قبل از ثبت سفارش ترموستات، از طریق شماره تلفن‌های موجود در سایت با ما تماس برقرار کنید تا بتوانید اطلاعات کامل‌تری از ترموستات مورد نیاز خود کسب کنید. همچنین برای دریافت لیست آخرین قیمت‌های محصولات ما از جمله ترموستات سماور می‌توانید به صفحه محصولات ما در همین سایت مراجعه کنید و یا اینکه با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *