ترموکوبل سماور گازی + خرید

ترموکوبل سماور گازی + خرید

نکات زیادی در مورد اهمیت قطعه‌ای مانند ترموکوپل در وسایل گازی وجود دارد. ترموکوبل یکی از قطعات ایمنی وسایل گازسوز می‌باشد که دارای سیستم‌های ایمنی هستند تا باعث کاهش خطرات ناشی از گاز شود. اگر ترموکوبل سماور گازی شما دچار مشکل شده است و یا خراب شده،  لازم است که آن را تعویض نمایید. برای تعویض ترموکوبل لازم است که این قطعه را به صورت اورجینال خریداری نمایید. اما شاید شما با ترموکوبل آشنایی نداشته باشید، مطالعه این مقاله برای شما مفید می‌باشد.


قیمت ترموکوپل سماور


ترموکوپل سماور گازی چیست؟

وسایل گازی مانند اجاق گاز، فر و سماور گازی دارای ترموکوبل می‌باشند. این قطعه اگر دچار خرابی شود قابل تعمیر نیست و باید تعویض گردد. وظیفه ترموکوپل این است که وقتی شعله‌ای بر روی مشعل وجود ندارد، گاز را قطع می‌کند. برای مثال اگر شعله ناگهان خاموش شود، اما همچنان گاز باز باشد ترموکوبل باید برای ایمنی گاز را بعد از چند دقیقه قطع کند تا خطری در این مورد وجود نداشته باشد.

نحوه عملکرد ترموکوپل سماور گازی

ترموکوبل سماور گازی, متشکل از دو سیم فلزی غیر همجنس می‌باشد که به میزان دما در محل تماس این دو فلز حساس می‌باشد. در یک طرف به یکدیگر متصل شده‌اند و تا زمانی که شعله و انتقال گرمای آن به محل اتصال دو فلز غیر همجنس وجود دارد در سر دیگر آن جریانی تشکیل می‌شود که باعث روشن ماندن شعله و باز شدن مسیر گاز می‌گردد. شما زمانی می‌توانید از اهمیت ترموکوبل باخبر شوید که شعله ناگهان به هر دلیلی خاموش شده باشد. در این زمان است که سنسور ترموکوبل سرد می‌شود، همین باعث قطع جریان گاز می‌گردد. این باعث می‌شود که گاز در محیط پخش نشود و از آتش سوزی و انفجار جلوگیری شود.

ساختار اصلی ترموکوبل سماور گازی

ساختمان ترموکوبل دارای دو بخش اصلی داخلی و بیرونی می‌باشد. اجزای تشکیل دهنده ساختمان داخلی ترموکوبل، شامل سیم، ترمینال یا ترانسمیتر و عایق ایزولاتور می‌باشد. ساختار بیرونی آن نیز از هد، غلاف محافظ و گلند ساخته شده است.

اجزای تشکیل دهنده ساختار داخلی و بیرونی انواع ترموکوبل، رنج اندازه‌گیری دما را تعیین می‌کنند.


علت خرابی ترموکوبل سماور گازی چیست؟

ترموکوبل یک قطعه مصرفی است که جریان الکتریکی را تولید می‌کند و در نقش یک مبدل عمل کرده که با مرور زمان خاصیت مبدل بودن خود را از دست می‌دهد‌ اگر با مشکل عدم روشن ماندن شعله روبرو شدید، نشان دهنده خراب شدن ترموکوبل می‌باشد. خراب شدن این قطعه ممکن است به دلایلی مانند عدم قرار گرفتن مناسب سماور گازی بر روی یک سطح، قطع شدن‌های مکرر جریان گاز، شکستگی و وارد شدن ضربه در اثر جابه‌جایی رخ دهد. اگر قطعه ترموکوبل شما خراب شده باشد، قابلیت تعمیر ندارد به همین دلیل نیاز است که آن را تعویض کنید. در کل اگر قطعه ترموکوبل از کار بیفتد، دستگاه نیز نمی‌تواند عملکرد خود را ادامه دهد.

نحوه قرار گرفتن یک ترموکوبل در کنار یک شعله

تست سالم بودن ترموکوبل سماور گازی

برای اینکه بخواهید ترموکوبل سماور گازی را تست کنید، قسمت انتهایی آن را به یک بلندگوی کوچک متصل کنید. سپس دو سر دیگر آن را به اندازه ۲۰ تا ۳۰ ثانیه حرارت دهید، اگر سالم باشد صدایی شبیه به تق از بلندگو شنیده می‌شود که نشان دهنده جریان الکتریکی می‌باشد.

خرید ترموکوبل سماور گازی

برای خرید ترموکوپل سماور گازی موارد مختلفی وجود دارد که خریداران باید به آن‌ها توجه کند، اما مهم‌ترین موردی که در این زمینه وجود دارد توجه به اورجینال بودن قطعه مورد نظر است، بنابراین برای خرید قطعه مورد نظر خود لازم است که فروشگاهی را انتخاب کنید که از اصل بودن کالاهای آن اطمینان داشته باشید. ما در فروشگاه قائم یدک انواع قطعات لوازم خانگی مانند ترموکوبل سماور گازی را برای مشتریان خود ارائه داده‌ایم و اورجینال بودن و کیفیت آن‌ها را نیز تضمین می‌کنیم. برای خرید می‌توانید صفحه محصولات ما را باز کنید و با چند کلیک ساده آن را سفارش دهید. همچنین می‌توانید با ما در واتساپ و یا تماس تلفنی از طریق شماره‌های موجود در سایت در ارتباط باشید.

قیمت انواع ترموکوبل

عوامل مختلفی مثل جنس، محدوده دمایی و … بر روی قیمت نهایی ترموکوبل تاثیرگذارند، به همین دلیل می‌توانید قبل از خرید با ما در ارتباط باشید تا بتوانید قیمت انواع ترموکوبل آگاهی پیدا کنید. ترموکول دارای تیپ‌های متنوعی برای اندازه‌گیری دما می‌باشد، به همین دلیل برای اینکه ترموکوبل مناسب سماور گازی خود را انتخاب کنید لازم است که با انواع آن و محدوده اندازه‌گیری دمای آن آشنایی پیدا کنید. ما در قائم یدک انواع ترموکوبل لوازم خانگی را با بالاترین کیفیت آماده فروش کرده‌ایم و تضمین می‌کنیم که این محصول با قیمت ایده‌آل به دست مشتریان عزیز برسد.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *