شیلنگ آب کولر ضد آفتاب

شیلنگ آب کولر ضد آفتاب

شیلنگ یک لوله تو خالی است که دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد و از آن برای جابه جایی و انتقال مایعات از یک مکان به مکان دیگر استفاده می کنند. شکل و ظاهر شیلنگ ها به صورت استوانه ای می باشد. در کولر آبی برای رساندن آب به اجزای کولر از شیلنگ استفاده می شود. در این مطلب نکاتی را در مورد “شیلنگ آب کولر ضد آفتاب” بیان می کنیم.

شیلنگ آب کولر

 

شیلنگ آب کولر
شکل 1. شیلنگ آب کولر

یکی از اجزای کولر آبی شیلنگ می باشد که آب مورد نیاز کولر را تامین می نماید. این شیلنگ در واقع وسیله انتقال آب از فلکه آب به کولر می باشد. شیلنگ کولر یکی از مهم ترین و پرکاربردترین وسیله هایی است که برای راه اندازی کولر در تابستان گرم از آن استفاده می گردد. نوع شیلنگ آب بسیار مهم است تا در برابر آفتاب دچار پوسیدگی یا خوردگی نشود. در ساخت شیلنگ باید با به کارگیری بهترین مواد اولیه و پلاستی سایز رها، فرمولاسیون صحیح، مرغوب ترین نخ های پلی استر که به روش های حلقوی یا زنجیر بافت به دو لایه داخلی شیلنگ پیچیده می شود مقاومت شیلنگ را افزایش داد.

یک شیلنگ کولرآبی باید دارای ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری بالا، سبکی، یکنواختی ضخامت دو لایه در سطح مقطع شیلنگ چسبندگی مناسب دو لایه، ازدیاد طول نرمال، نقطه پارگی، استحکام کششی، قبولی در تست فشار ترکیدگی حفظ خواص ظاهری و مکانیکی در مناطق سردسیر و گرمسیر باشد.


لوازم کولر آبی


شیلنگ کولری ضد آفتاب

شیلنگ کولر چون چندین ساعت در برابر آفتاب و گرما قرار دارد باید در برابر گرما و آفتاب مقاومت داشته باشد تا برای شیلنگ فرسودگی و نشتی رخ ندهد. بنابراین شیلنگ کولر باید ضد آفتاب باشد. در غیر اینصورت به پمپ کولر آب نمی رسد و همین باعث سوختن پمپ و تولید باد گرم می گردد. اگر نیاز به باد خنک کولر در تابستان دارید، یکی از نیازهای اولیه، استفاده از یک شیلنگ کولر ضد آفتاب می باشد.

لاستیک داخلی شیلنگ باید از نوع سنتزی مقاوم در برابر روغن و فرسایش در اثر هوا باشد، از این طریق حتی مقاومت آن در برابر پوسیدگی و ازون نیز افزایش می یابد. این قسمت باید با نخ پارچه ای به هم بافته شده تقویت شده باشد.


 قطعات و لوازم یدکی کولر گازی


مزایای شیلنگ کولری ضد آفتاب

 

شیلنگ کولری ضد آفتاب
شکل 2. شیلنگ کولری ضد آفتاب
  • بالا بودن استحکام مکانیکی
  • دارای نصب آسان
  • دارای مقاومت سایشی بالا
  • شیلنگ ضد آفتاب بدون نیاز به هیچگونه ابزاری به راحتی نصب می گردد
  • دارای قابلیت استفاده در دامنه حرارتی بالا ( 20 تا 10 درجه سانتی گراد)
  • قابلیت تعویض و تغییر مکان دارد
  • در برابر بیش از 3 اتمسفر فشار آب مقاوم می باشد
  • در برابر اشعه خورشید مقاوم هستند
  • از اتلاف انرژی سرمایشی کولر به طور 100 درصد جلوگیری می نماید
  • نفوذپذیری بسیار کمی دارد
  • در شرایط محیطی مختلف دوام بسیار بالایی دارد
  • با استانداردهای اتصالات پنوماتیک مطابقت کامل دارد
  • در برابر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی مقاومت دارد

اهمیت استفاده از انواع شیلنگ آب ضد آفتاب

شیلنگ های ضد آفتاب توسط شرکت های مطرح از جنس پلیمر ساخته می شوند که می توان از آن ها در محیط های گرم و آفتابی بدون نگرانی استفاده نمود. اهمیت استفاده از این نوع شیلنگ ها در این می باشد که آن ها به سرعت نمی پوسند و باعث هدر رفت آب نمی شوند. همچنین این شیلنگ ها با داشتن عمر طولانی، باعث جلوگیری از خرید سریع و کاهش هزینه ها می گردند. شیلنگ های ضد آفتاب همچنین قابلیت نصب روی همه نوع کولر آبی در هر مدلی را دارند. این ها عمده مسائلی هستند که باعث شده اکثر افراد از چنین شیلنگ هایی استفاده نمایند.

مقاومت شیلنگ کولری در برابر خوردگی

شیلنگ کولری در برابر جریان الکتریسیته نارسانا است. این شیلنگ ها در مقایسه با شیلنگ های پی وی سی که به آن ها پولیکا گفته می شوند مقاوم نیستند، زیرا پولیکا در برابر واکنش های الکترو شیمیایی که از اسیدها و بازها و نمک ها ناشی می گردد و باعث خوردن فلزات می شود مقاوم است.

 

مقاومت شیلنگ کولری در برابر خوردگی
شکل 3. مقاومت شیلنگ کولری

مقاومت شیلنگ کولری در برابر سوختن

شیلنگ های نوع پی وی سی در مقابل حرارت خشک مانند آتش بسیارمنفعل هستند و به راحتی می سوزند. اما پولیکا به سختی آتش می گیرد و اگر ماده سوختنی غیر از پولیکا در نزدیکی لوله نباشد به سوختن ادامه نمی دهد. هنگامی که لوله پی وی سی می سوزد نوعی گاز ناسازگار با اکسیژن تولید می شود که باعث خاموش شدن آتش می گردد. به همین دلیل پی وی سی ماده خود خاموش شونده نام گرفته است.

قیمت شیلنگ کولری ضد آفتاب

شیلنگ کولر آبی معمولا برای آبرسانی به پمپ کولر استفاده می شود و به این دلیل که در زیر نور آفتاب قرار می گیرد باید دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی باشد تا به سرعت پوسیده نگردد. شیلنگ هایی که از جنس پلی اتیلن درجه یک تولید شده اند از بهترین و مرغوب ترین شیلنگ ها محسوب می شوند. شیلنگ های آب کولر با قطر بیرونی 6 میلی متر و قطر درونی 4 میلی متر تولید می گردند که جنس آن ها از پلی اتیلن و افزودنی آنتی اکسیدان UV می باشد. هر چه کیفیت مواد تشکیل دهنده شیلنگ بالاتر باشد قیمت شیلنگ کولر آبی نیز بالا می رود.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *