مخزن نمک ماشین ظرفشویی چیست و چه عملکردی دارد؟

مخزن نمک ماشین ظرفشویی چیست و چه عملکردی دارد؟

یکی از موادی که با کمک آن می‌توانید از شستشوی تمیز ظروف و خشک کردن آن‌ها در ماشین ظرفشویی خود اطمینان پیدا کنید، نمک ماشین ظرفشویی می‌باشد. مخزن نمک ماشین ظرفشویی باید به طور مرتب پر شود، در برخی از ماشین‌های ظرفشویی پیشرفته چراغ‌های هشدار دهنده‌ای وجود دارد که نشان دهنده این هستند که نمک ماشین ظرفشویی کم شده است و باید مخزن نمک پر شود. در برخی شرایط نیز نیاز است که مخزن نمک ماشین ظرفشویی تخلیه شود. در این مقاله مخزن نمک ماشین ظرفشویی را بیشتر معرفی می‌کنیم.

لیست قیمت قطعات ماشین ظرفشویی + لینک خرید

مخزن نمک ماشین ظرفشویی چیست؟

یکی از قطعات ماشین ظرفشویی مخزن نمک می‌باشد که در کنار دیگر لوازم یدکی ظرفشویی برنامه شست و شو را به سرانجام می‌رسانند. این مخزن محل نگهداری نمک ماشین ظرفشویی است و در کف ماشین ظرفشویی قرار گرفته است. این ماده در ماشین ظرفشویی برای جلوگیری از رسوب و براق شدن و شفافیت ظرف‌ها استفاده می‌شود. نمک شستشو باید در یک دوره زمانی مشخص استفاده شود تا کیفیت شستشو بالا برود. برای اینکه بخواهید مخزن نمک ماشین ظرفشویی را پر کنید باید از قیف‌های مخصوص استفاده نمایید.

شرح عملکرد مخزن نمک در ماشین ظرفشویی

در ماشین ظرفشویی نوعی سیستم سختی گیر وجود دارد که از دو مخزن اصلی یعنی مخزن نمک و مخزن رزین تشکیل شده است. بین این دو مخزن یک لوله داخلی برای ارتباط وجود دارد که با کمک یک شیر تحت تاثیر فشار، باز و بسته می‌شود. وقتی که آب موجود در پشت سپر به مخزن نمک وارد می‌شود، شیر ارتباطی بین دو مخزن بر اثر فشار آب ورودی باز می‌شود و محلول نمک به اندازه آب وارد شده به مخزن رزین وارد می‌شود. بعد از اینکه آب تخلیه شد و آب پشت سپر تمام شد، حال هیچ فشاری بین مخزن‌ها وجود ندارد؛ بنابراین شیر ارتباطی بسته می‌شود.

وقتی که برق شیر برقی مخزن نمک قطع شود، محلول آب و نمک در مخزن رزین باقی می‌ماند و رزین‌ها تا مرحله بعدی غوطه ور می‌مانند.

بررسی مشکلات مخزن شوینده ظرفشویی و آموزش رفع آنها

 

آیا نیازی به تخلیه نمک وجود دارد؟

نمک در محفظه نمک ماشین ظرفشویی در شست و شوهای مختلف به پایان می‌رسد و معمولا نیازی به تخلیه نمک ماشین ظرفشویی نخواهید داشت؛ بنابراین بهتر است که پر کردن مجدد نمک محفظه را آموزش ببینید.

بهبود کارایی ماشین ظرفشویی و کاهش مصرف انرژی

یادگیری نحوه پر کردن نمک ماشین ظرفشویی یک مسئله ضروری می‌باشد، زیرا اگر آب سخت در ماشین ظرفشویی استفاده شده باشد نمک باید این نرم کردن آب را انجام دهد و اگر به خوبی انجام نشود باعث می‌شود که رسوب‌های آب در قسمت‌های مختلف دستگاه تجمع پیدا کنند و باعث انسداد مجراهای آب شود و همین باعث می‌شود که بخش‌های مختلف دستگاه حرارتی دچار کاهش کارایی و مصرف انرژی نیز بالاتر رود. بنابراین مخزن نمک با ذخیره نمک در خود به فرایند نرم شدن آب کمک می‌کند.

چگونه باید مخزن نمک ماشین ظرفشویی را پر کرد؟

شما زمانی باید مخزن نمک ماشین ظرفشویی را پر کنید که چراغ نمک بر روی دستگاه روشن شده باشد. مخزن نمک در صفحه زیرین ماشین و سمت چپ قفسه پایینی قرار گرفته است، برای اینکه به مخزن نمک در ماشینج ظرفشویی دسترسی داشته باشید، قفسه پایین را بیرون بیاورید و درپوش محافظ مخزن نمک را بردارید. حال مخزن را با نمک پر کنید و درپوش آن را بگذارید. پر کردن مخزن ماشین ظرفشویی با نمک کار خیلی سختی نیست، اگر می‌خواهید که به طور دقیق این کار را انجام دهید لازم است که دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید. مخزن نمک ماشین ظرفشویی را هرگز با مواد شوینده پر نکنید، زیرا باعث آسیب رسیدن به فرایند نرم شدن آب می‌شود.

تمیز کردن نمک ریخته شده در اطراف محفظه نمک ظرفشویی

در مخزن نمک ماشین ظرفشویی آب وجود دارد و وقتی که می‌خواهید آن را با نمک پر کنید ممکن است که آب سرریز شود و یا حتی نمک‌ها به اطراف ریخته شوند. برای اینکه از این کار جلوگیری کنید لازم است که از قیف مخصوص آن استفاده نمایید. آب و یا نمکی که در اطراف مخزن ریخته شده است را حتما پاک کنید، زیرا باعث ایجاد خط و خش بر ظروف شیشه‌ای می‌شود. بعد از این کار درپوش مخزن را محکم ببندید، برای اینکه نمکی که در دستگاه ریخته شده است را بشویید یک برنامه پیش شست و شو یا کوتاه‌ترین برنامه شستشوی دستگاه خود را اجرا کنید. توجه داشته باشید که اگر دانه‌های نمک در زیر درپوش مخزن نمک گیر کرده باشند، بعد از شستشو حل می‌شوند و باعث شل شدن درپوش می‌گردند. بنابراین بهتر است بعد از شستشو دوباره بررسی کنید و اگر نیاز است آن را محکم نمایید.

بوگیر ماشین ظرفشویی چیست و چه کاربردی دارد؟

چگونه بفهمیم مخزن نمک ظرفشویی خالی شده است؟

با توجه به تنظیمات سختی گیر آب و همچنین درصد اختلاط آب مصرفی بعد از چند بار استفاده بین ۱۵ تا ۳۵ بار شستشو، نمک ریخته شده در مخزن نمک به پایان می‌رسد و برای اینکه کاربر متوجه آن شود، یک سیستم اعلام در ماشین ظرفشویی تعبیه شده است. در محفظه نمک یک بالن قرار دارد که با برد کوچکی در گوشه مخزن نمک در ارتباط می‌باشد، وقتی که میزان نمک در داخل این مخزن به پایان برسد با ارتباط نوری بین گیرنده و فرستنده این اتفاق به برد اصلی مخابره می‌شود. برده اصلی، ال ای دی نمک بر روی صفحه نمایشگر ماشین ظرفشویی را روشن می‌کند.

منظور از مقدار نمک ماشین ظرفشویی چیست و چقدر باید باشد؟

به طور دقیق نمی‌توان گفت که مقدار مناسب نمک ماشین ظرفشویی چقدر است، اما به کارگیری یک فنجان اندازه‌گیری و یک قیف می‌تواند در اندازه‌گیری نمک ماشین ظرفشویی کمک کننده باشد. پیشنهاد می‌کنیم که نمک را تقریبا تا یک سانتی‌متر پایین‌تر از درپوش مخزن پر کنید تا با پر کردن بیش از حد مخزن عمر دستگاه خود را کوتاه نکنید.

خرید مخزن نمک ماشین ظرفشویی

برای خرید مخزن نمک ماشین ظرفشویی و دیگر قطعات این دستگاه می‌توانید از فروشگاه قائم یدک کمک بگیرید. صفحه محصولات ما را باز کنید و قطعه مورد نظر خود را پیدا کنید و با چند کلیک ساده در سریع‌ترین زمان محصول خود را تحویل بگیرید.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *