کولر آبی سلولزی چیست؟ کولر سلولزی یا پوشالی؟

کولر آبی سلولزی چیست؟ کولر سلولزی یا پوشالی؟

در این مقاله قصد داریم شما را با کولر آبی سلولزی آشنا کنیم. درمورد ویژگی‌ها و مزایای آن صحبت می‌کنیم و در نهایت به مقایسه کولر آبی سلولزی و پوشالی خواهیم پرداخت. با ما در قائم یدک همراه باشید.

کولر آبی سلولزی چیست؟

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آب و هوای گرم و خشک،کولر آبی است. زیرا علاوه بر تامین سرمای هوا، رطوبت دلپذیری به همراه دارد. در کولرهای آبی، با عبور آب و باد از روی یک واسط تبخیری، هوای خنک تولید می‌شود و قادر است آسایش و راحتی را در هوای گرم برای شما فراهم کند. کولر آبی در مدل‌های کولر آبی پوشالی و کولر سلولزی طراحی و عرضه می‌شود. کولر سلولزی بسیار محبوب است و به همین دلیل است که افراد زیادی در پی این هستند که کولر آبی خود را به سلولزی تبدیل کنند.

سیستم عملکرد این کولر مانند کولر آبی پوشالی یا معمولی است و تنها تفاوتشان در این است که در کولرهای سلولزی از پدهای متراکم استفاده می‌شود، همچنین میزان بازدهی و ضریب عملکرد آن نیز از کولر آبی معمولی  بالاتر است.


لیست قیمت قطعات کولر


مزایای کولر آبی سلولزی

  • راندمان بالاتر پدهای سلولزی نسبت به کولرهای آبی پوشالی تا 85%
  • پدها سلولزی عمر طولانی‌تری دارند، به‌طوری که اگر از آن‌ها به خوبی نگهداری شود می‌توان چهار تا پنج سال از آن‌ها استفاده کرد. همچنین به دلیل اینکه دارای ساختار منظم و مستحکم هستند باعث می‌شود که نگهداری و تمیز کردن آن آسان شود.
  • به دلیل ساختار سلولز و بافت متراکم آن دارای جذب عالی آب و گردش منظم آب می‌باشد.
  • به دلیل اینکه این نوع از پدها بافت مستحکمی دارند، از نفوذ گرد و غبار و حشرات محیط خارج به داخل جلوگیری می‌کند و همین باعث می‌شود که هوای تمیز و سالمی برای تنفس فراهم شود و بوی نامطبوع تولید نکند.
  • برخلاف کولر آبی پوشالی، چارچوب نگهدارنده این پدها از گالوانیزه یا آلومینیوم می‌باشد و از زنگ زدن آن به دلیل مجاورت دائم با آب و همچنین از دفرمه شدن آن جلوگیری می‌کند.
  • پدهای سلولزی کاملا ecofriendly  هستند و هیچ‌گونه گازی را نیز تولید نمی‌کنند.

معایب کولر آبی سلولزی

  • بوی بد پدهای سلولزی
  • تعویض آب کولر هر دو الی سه هفته برای جلوگیری از شوره زدن پد
  • به علت نیاز به نگهداری زیاد، برای شرایط آب و هوایی سخت مناسب نیست
  • پدهای سلولزی دارای قیمت بالایی هستند، البته با توجه به مزایایی که بیان شد و ماندگاری تا 5 سال و… مقرون به‌صرفه می‌باشد.

لیست قیمت تسمه کولر آبی


رفع بوی بد کولر سلولزی

به دلیل اینکه بوی بد کولر باعث می‌شود مشکلات تنفسی به وجود آید و حتی بیماری‌های باکتریایی را نیز منتقل کند، بهتر است هنگامی که بوی بد کولر سلولزی به مشام رسید برای رفع آن به روش‌های زیر اقدام شود:


فروش قطعات یدکی و لوازم جانبی کولر آبی


تخلیه آب کولر سلولزی

یکی از مهم‌ترین عوامل بوی بد کولر سلولزی، جمع شدن آب در کف کولر است. با تخلیه و تعویض آب به راحتی می‌توانید یکی از این عوامل را حذف کنید. همچنین در پایان فصل تابستان، آب کولر خود را حتما تخلیه کنید و نگذارید درون کولر باقی بماند زیرا محل رشد جلبک و باکتری می‌شود.

پاکسازی محیط کولر سلولزی

بعد از تخلیه آب کولر یک مورد دیگر که وجود دارد این است که  باید رسوبات کف آن نیز تمیز شوند. برای پاکسازی کف کولر می‌توانید از برس‌های سیمی‌ استفاده کنید تا رسوبات به خوبی پاک شوند. بعد از اینکه محیط داخلی کولر را از رسوبات پاک کردید، برای از بین بردن باکتری‌ها و بوی بد محیط می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. به‌این صورت که سرکه را روی پدها و بدنه‌ داخلی کولر بریزید و اجازه دهید ۲ ساعت بماند. سپس کولر را با آب بشویید تا سرکه شسته شود. در نهایت کولر را با آب پر کنید.

خوشبو کردن کولر سلولزی

یکی از روش‌ها برای اینکه بتوانید‌ بوی بد کولر سلولزی را از بین ببرید، استفاده از عوامل خوشبو کننده‌ می‌باشد. برای مثال اگر شدت باکتری و جلبک و قارچ‌های داخل کولر زیاد باشند، بعد از اینکه آن‌ها را شستشو دادید ۲۰ قطره خوشبو‌کننده‌ عطری در یک ظرف بریزید و با آب مخلوط نمایید. پس از اینکه این ترکیب به خوبی مخلوط و یکدست شد، با استفاده از بطری‌های اسپری‌کننده، آن را روی پدها و بدنه داخلی کولر اسپری کنید تا به هنگام کار کردن کولر، بوی مطبوعی به محیط وارد شود.

تعویض پدهای سلولزی

یکی از دلایلی که باعث می‌شود کولر سلولزی بوی‌ بد بگیرد، رشد باکتری و قارچ روی پد‌ها است. به همین دلیل لازم است حداقل سالی یکبار پدها را بررسی کنید تا در صورتی‌که آلودگی‌های زیادی روی آن جمع شده باشد، آن‌ها را تعویض کنید. تعویض پدهای سلولزی یکی از را‌ه‌های از بین بردن بوی بد کولر سلولزی می‌باشد.

شستشوی پدهای کولر سلولزی

اگر با بازدید پدها متوجه شدید که پدها سالم هستند، باید اقدام به شستن و تمیز کردن آن‌ها کنید. به‌ این صورت که پدها را باید از جای خود خارج‌ کنید. برای اینکه کیفیت تمیز کردن خود را بالا ببرید، می‌توانید ابتدا جداره‌های آن‌ها را با جاروبرقی تمیز کنید تا تمام گردوغبار از بین برود. سپس طرفین پدها را با آب بشویید و اجازه دهید تا خشک شود.


فروش قطعات یدکی و لوازم جانبی کولر گازی


شستشوی پدهای کولر سلولزی

سلولزی بخریم یا پوشالی؟

  • کولر پوشالی دارای قدمت بسیار زیادی است. برای اینکه آلودگی کولر را رفع شود و بازدهی آن بالاتر برود لازم است که پوشال‌های آن به‌صورت سالانه عوض شوند. علاوه بر این کولرهای پوشالی باید در محیط آزاد نصب شوند تا هوا در آن جریان پیدا کند. با توجه به این موضوع به یکی از معایب این نوع کولر می‌توان پی برد که باعث می‌شود آلودگی‌های بیرون به راحتی به داخل محیط وارد شوند. دلیل این اتفاق بافت نامتراکم پوشال کولر آبی می‌باشد. اما پدهای سلولزی که در کولرهای سلولزی قرار می‌گیرند بسیار متراکم هستند و اجازه ورود ذرات گرد و خاک به داخل کولر را نمی‌دهند. به همین دلیل از ورود آلودگی به داخل محیط جلوگیری می‌کنند.
  • پدهای سلولزی قابلیت بالایی در جذب آب دارند و همین امر باعث می‌شود توانایی کولر در خنک کردن محیط بیشتر شود. این پدها برخلاف پوشال که به تعویض سالانه نیاز دارند، تا 4 سال قابلیت  استفاده دارند و فاسد نمی‌شوند.
  • از مهم ترین ویژگی‎های کولر سلولزی می‎توان به ضد قارچ و آنتی باکتریال بودن پدها اشاره کرد. اما احتمال به وجود آمدن قارچ، کپک زدن و انتقال آن به محیط داخلی توسط کولر پوشالی خیلی بیشتر است.
  • کولر سلولزی در مقایسه با کولر پوشالی پیشرفته‌تر می‌باشد و قطعات آن به روز و هوشمند هستند که باعث آسایش بیشتر خریداران شده است.

در کل کولر پوشالی و سلولزی دارای شباهت‌های زیادی با هم هستند. اما با توجه به ویژگی‌های خاص کولر سلولزی مانند بازدهی بیشتر، مقرون به صرفه بودن، عدم انتقال آلودگی به محیط، ضد قارچ بودن، صرفه جویی در مصرف برق و … این کولر انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *