جاروبرقی کیسه ای بهتر است یا مخزن دار؟

جاروبرقی کیسه ای بهتر است یا محزن دار؟

جاروبرقی کیسه ای بهتر است یا مخزن دار؟ یکی از اصلی‌ترین لوازم در منزل، جاروبرقی می‌باشد. معیارهای زیادی برای انتخاب یک جاروبرقی خوب وجود دارد از جمله توان موتور جاروبرقی، پاکت دار یا بدون پاکت بودن، سایز مخزن یا کیسه، قابلیت مکش مایعات و موارد دیگر. در کل جاروبرقی‌ها به دو دسته

1)جارو برقی های کیسه دار

2)جاروبرقی های بدون کیسه

تقسیم می‌شوند. اما خرید جاروبرقی به بررسی دقیق‌تری نیاز دارد و قبل از خرید جاروبرقی  باید توجه کنید که آیا جاروبرقی کیسه‌ای بهتر است یا مخزن‌دار؟ مزایا و معایب جاروبرقی‌های کیسه‌ای و پاکت‌دار چیست؟ در این مقاله قصد داریم جاروبرقی‌های کیسه‌ای و بدون کیسه را بررسی کنیم که به سوال “جاروبرقی کیسه ای بهتر است یا مخزن دار “ پاسخ دهیم.. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قیمت کیسه و پاکت جاروبرقی

 

 

جاروبرقی کیسه دار

جاروبرقی‌های کیسه‌دار به این صورت هستند که هر بار کیسه پر شود آن را تعویض کنید. عوض کردن کیسه جاروبرقی کار چندان دشواری نیست و بیشتر این کیسه‌های جاروبرقی نیز قیمت ارزانی دارند؛ اما اینکه فراموش نکنید پر شدن کیسه را چک کنید کمی زحمت دارد. برخی مدل‌ها که نیازمند کیسه‌ جاروبرقی هستند دارای یک چراغ نشانگر برای نمایش زمان تعویض کیسه می‌باشند. یکی از مزایای کیسه‌ جاروبرقی این است که با خرده‌ریز و گرد و غبار درون کیسه تماس زیادی نخواهید داشت زیرا نیاز به تمیز کردن ندارند و برای تعویض آن تنها باید کیسه‌ قدیمی را از جاروبرقی جدا کرده و دور بیاندازید.

مزایای جاروبرقی کیسه دار

  • شلوغ‌کاری کمتر با استفاده از کیسه: در این نوع جاروبرقی‌ها احتمال آنکه گرد و غبار دوباره روی زمین بریزد یا بر روی صورت شما بنشیند بسیار ناچیز یا صفر است.
  • مناسب برای افرادی که آلرژی دارند: این نوع جاروبرقی با کیسه خود، گرد و غبار و مواد حساسیت‌زا را از فردی که جارو می‌زند دورنگه داشته، در نتیجه احتمال اینکه دور ریختن آشغال درون جاروبرقی باعث حساسیت شود، بسیار پایین می‌آید.
  • نیاز کمتر به تعمیر و نگهداری: کیسه جاروبرقی باعث کاهش فشار از روی جاروبرقی می‌شود. اول آنکه فیلتر درون خود کیسه‌ قرار دارد و نیاز به تمیز کردن فیلتر نیست. دوم اینکه این کیسه نسبت به همتای خود در جاروبرقی‌های بی‌کیسه فضای بیشتری برای جمع‌آوری آشغال دارد؛ بنابراین مجبور نیستید کیسه را زود به زود خالی کنید.

معایب جاروبرقی کیسه دار

  • نامناسب برای محیط زیست: هرچند کیسه‌های جاروبرقی بیشتر از جنس کاغذ تولید می‌شوند؛ اما برخی مواد دیگر نیز در ساخت آن‌ها استفاده شده است و به همین دلیل ممکن است که نتوان آن‌ها را بازیافت کرد. بنابراین هنگامی که کیسه و آشغال درونش را با هم دور بیندازید، احتمالا سر از محل دفن زباله درخواهد آورد.
  • گران‌قیمت: هر چند خرید کیسه جاروقی باعث ورشکستگی نخواهد شد؛ اما در هر صورت باید برای آن پول بپردازید، پولی که عملا دور انداخته می‌شود.
 

جاروبرقی بدون کیسه

وقتی جاروبرقی بدون کیسه داشته باشید، کمتر نگران فراموش کردن زمان تخلیه‌ آن خواهید بود؛ زیرا گرد و خاک و خرده‌ریز درون مخزن را می‌توانید مشاهده کنید. وقتی آشغال به خط مد نظر برسد، زمان خالی کردن مخزن است. این یک کار بسیار آسان است.

اما مدل‌های بسیاری وجود دارند که  فیلترهایشان یا باید با برس تمیز شود و یا اینکه شسته و کاملا خشک شوند و یا آن‌ها را عوض کرد.  خالی کردن ظرف آشغال با توجه به نوع جاروبرقی شما می‌تواند یک فرایند به همراه ‌به‌هم‌ریختگی و آشفتگی باشد. یشتر اوقات آشغال از پشت ظرف بیرون ریخته یا حتی شاید مجبور شوید با تکان دادن ظرف یا با دست، آشغال فشرده‌شده‌ ته مخزن را بیرون آورید؛ اما اگر به‌طور اتفاقی چیزی در جاروبرقی رفته باشد که باید بیرون آورده شود، به راحتی می‌توانید آن را از مخزن بیرون بکشید.

مزایای جاروبرقی بدون پاکت

  • دوست‌دار محیط زیست:جاروبرقی‌های بدون کیسه دارای فیلترهایی هستند که قابلیت استفاده‌ مجدد دارند و دیگر قرار نیست کیسه‌ای در بین زباله‌های بازیافت‌ناپذیر برود.
  • هزینه‌ کمتر:وقتی جاروبرقی بدون کیسه را خریداری نمودید، دیگر لازم نیست برای آن هزینه‌ اضافی خرج کنید. یعنی اینکه پولی برای خرید کیسه‌ جاروبرقی پرداخت نخواهید کرد.

معایب جاروبرقی بدون کیسه

  • به‌هم‌ریختگی بیشتر. برای تخلیه مخزن جاروبرقی: برای خالی کردن ظرف جاروبرقی مجبور می‌شوید دستتان را در آشغال و گرد و غبار فرو ببرید و به باقیمانده‌ آن در ظرف رسیدگی کنید.
  • صرف زمان بیشتر:وقتی از کیسه یکبار مصرف استفاده می‌شود، تنها باید کیسه را بیرون بیاورید و یک کیسه‌ جدید را جایگزین کنید؛ اما در جاروبرقی‌ بدون کیسه، لازم است که ظرف را با دقت تمیز و خشک نمایید. حتی  ممکن است فاصله‌ بین هر بار تمیز کردن مخزن آشغال جاروبرقی بدون کیسه از تعویض کیسه بیشتر باشد.
  • احتمال واکنش به مواد حساسیت‌زا:غباری که از فیلتر جاروبرقی در هوا پخش می‌شود به راحتی باعث به وجود آمدن واکنش به مواد حساسیت‌زا خواهد شد.
 

جاروبرقی کیسه ای بهتر است یا مخزن دار؟

برای یافتن سوال جاروبرقی بدون کیسه یا با کیسه؟ لازم است به مزایا و معایبی که برای این دو نوع بیان کردیم توجه کنید. با بررسی‌هایی که انجام دادیم، خرید جاروبرقی‌های کیسه‌ای برای افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند و نمی‌خواهند برای تعمیر جاروبرقی خود مراجعات متعدد داشته باشند، مناسب است. در کنار بهداشتی بودن این جاروبرقی‌ها، طول عمر بیشتر آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این وجود فیلترهای متعدد و کیسه آنتی باکتریال این جاروبرقی‌ها برای افرادی که آلرژی دارند بسیار مناسب است. شاید در نگاه اول تصور کنید که با خرید جاروبرقی مخزن‌دار نیازی به صرف هزینه‌های اضافی برای خرید کیسه جاروبرقی نخواهید داشت اما در طولانی مدت با ضرر رساندن به سلامتی خود و پرداخت هزینه‌های متعدد برای تعمیرات این نوع جاروبرقی‌ها، از انتخاب خود پشیمان خواهید شد.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *