چگونه بدون هیچ دردسری تعویض کیسه جاروبرقی را انجام دهید؟

چگونه بدون هیچ دردسری تعویض کیسه جاروبرقی را انجام دهید؟

انواع جاروبرقی به دو دسته تقسیم می‌شود: جاروبرقی کیسه‌ای و جاروبرقی بدون کیسه. اگر قصد خرید این دستگاه را داشته باشید، برای استفاده از آن باید از نحوه تعویض کیسه جاروبرقی آگاهی داشته باشید تا از نظافت و عملکرد دستگاه اطمینان پیدا کنید.

در این مطلب قصد داریم درمورد تجربیات خود برای چگونگی تعویض کیسه جاروبرقی، صحبت کنیم. به دلیل اینکه تغییر به موقع کیسه جاروبرقی، یک امر ضروری برای افزایش طول عمر دستگاه است، پیشنهاد می‌کنیم زمانی را برای خواندن این راهنما صرف کنید.

قیمت کیسه و پاکت جاروبرقی

 

 

انواع کیسه جاروبرقی

  1. کیسه یک بار مصرف جاروبرقی
  2. کیسه جاروبرقی دائمی

کیسه جارو برقی خود دارای انواع مختلف یک لایه، دو لایه، سه یا چهار لایه می‌باشد. مدل چهارلایه آن میکروفیلتر اضافه‌ای دارد و از ورود گرد و غبار به موتور جاروبرقی جلوگیری می‌کند.

اهمیت عوض کردن پاکت جاروبرقی

شما برای اینکه بتوانید در تمیز کردن خانه خود بیشترین بهره را از جاروبرقیتان داشته باشید، باید مرتبا از آن مراقبت کنید. مهم‌ترین بخش مراقبت و نگهداری از جارو برقی، تخلیه و تعویض کیسه آن است. با خالی کردن و تعویض کیسه آشغال جاروبرقی خود به‌صورت منظم می‌توانید مطمئن باشید که دستگاهتان با تمام توان خود کار می‌کند. با انجام این کار می‌توانید تمیز کردن منزل خود را با سرعت بیشتری انجام دهید. زمان تعویض و همچنین نحوه تعویض کیسه جاروبرقی، دو عمل اصلی برای افزایش طول عمر دستگاه هستند که اگر نادیده گرفته شوند، میزان گردوغبار در کیسه جاروبرقی به حد مجاز خود می‌رسد و بخشی از آن به موتور دستگاه نفوذ می‌کند و این کار باعث می‌شود موتور دستگاه نابود ‌شود. همچنین گردوغبار ناشی از پر بودن کیسه، به محیط خانه نفوذ پیدا کرده و برای افراد خانواده آلرژی و حساسیت ایجاد می‌کند. به همین دلیل لازم است که تعویض به موقع کیسه جاروبرقی خود را جدی بگیرید.

قیمت قطعات جاروبرقی

چه زمانی کیسه جاروبرقی خود را تعویض یا تخلیه کنیم؟

تنها نکته‌ که نباید فراموش کنیم، زمان مناسب برای تعویض کیسه آشغال جاروبرقی است. وقتی جاروبرقی نمی‌تواند تمام آلودگی‌ها و گردوغبار‌های روی زمین، فرش و یا راه پله‌ها را به خوبی جمع ‌کند و به دنبال علت این موضوع هستید، اولین چیزی که باید آن را بررسی کنید کیسه جاروبرقی می‌باشد. پر شدن کیسه جاروبرقی مهم‌ترین عامل در بروز عملکرد نامطلوب دستگاه شما و کند شدن مکش آن است.

برای تمیز کردن کیسه جاروبرقی، اگر کیسه قابل استفاده مجدد باشد می‌توانید آن را تخلیه و سپس شستشو دهید، در غیر این صورت لازم است آن را با یک کیسه جدید تعویض کنید. کیسه‌های جاروبرقی در دو نوع کیسه دائمی و کیسه جاروبرقی یکبار مصرف در بازار وجود دارند. اگر از کیسه دائمی استفاده کنیم در واقع صرفه‌جویی کرده‌ایم اما باید گفت که تخلیه کیسه جاروبرقی کار آسانی نیست. اگر می‌خواهید کیفیت جاروبرقی خود را حفظ کنید بهتر است از کیسه جاروبرقی یک بار مصرف استفاده کنید تا بعد از اینکه پر شد به آسانی بتوانید آن را تعویض کنید. اگر به دفترچه راهنمای دستگاه خود نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که کیسه جاروبرقی شما از نوع دائمی است یا نه.

راهنمای خرید پاکت جاروبرقی

مراحل  تعویض کیسه جاروبرقی

برای تعویض کیسه جاروبرقی خود ابتدا نکات زیر را با دقت بخوانید، سپس برای تعویض کیسه جاروبرقی اقدام کنید.

  1. ابتدا یک کیسه یکبارمصرف جاروبرقی مناسب با دستگاه خود تهیه کنید.
  2. به همراه داشتن ماسک صورت برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به دهان و بینی.
  3. دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید.
  4. برای جلوگیری از ریختن گرد و غبار در محل مورد نظر چند عدد روزنامه قرار دهید.
  5. قبل از اینکه کار تعویض کیسه را شروع کنید، مطمئن شوید که برق دستگاه وصل نباشد.
  6. بسته به نوع و مدل جاروبرقی خود ممکن است محل قرار گرفتن کیسه جاروبرقی در بالا، وسط و یا طرفین دستگاه باشد. بخشی که کیسه در آن قرار گرفته است را باز کنید. توجه کنید که شاید نیاز باشد شیلنگ جاروبرقی را نیز جدا کنید.
  7. حال به کیسه نگاهی بیندازید و آن را بررسی کنید. اگر سه چهارم کیسه پر شد، آن را تعویض کنید.
  8. در این مرحله باید کیسه را با دقت و به آرامی از قاب خود جدا کنید. بسته به مدل جاروبرقی ممکن است با فشار دادن یک دکمه و… این کار انجام گیرد. به هنگام جدا کردن کیسه مواظب باشید که گردوغبار بر روی زمین ریخته نشود.
  9. کیسه‌ای که پر شده و آن را جدا کردید  در سطل زباله بیندازید و کیسه جدید را آماده کنید. کیسه نو را در محل کیسه قبلی با دقت نصب کنید. دقت کنید که این کار را با احتیاط انجام دهید تا غبار به موتور دستگاه نفوذ پیدا نکند.
  10. وقتی از قرار گرفتن کیسه در محل خود اطمینان پیدا کردید، درپوش را ببندید و اگر شیلنگ را جدا کرده‌اید دوباره آن را وصل کنید.
  11. حال جاروبرقی را روشن کنید. اگر صدای جاروبرقی عادی بود و ه محض روشن شدن دستگاه، کیسه از هوا پر شد، بدانید که شما تعویض کیسه جاروبرقی را به درستی انجام داده‌اید.

پاکت جاروبرقی دائمی استفاده کنیم یا یکبار مصرف ؟

نکات مهم

  • قبل از تعویض کیسه جاروبرقی , باید مطمئن شوید که کیسه را مطابق با مدل جاروبرقی خود انتخاب کرده‌اید. برای اطمینان از آن می‌توانید به دفترچه راهنما جاروبرقی، اینترنت  یا به فروشگاه‌های لوازم برقی مراجعه کنید.
  • بیشتر افراد فقط به نوع کیسه، مارک و یا قیمت آن توجه می‌کنند اما یک نکته مهم سایز و اندازه آن است. دقت کنید که برای موثر بودن کیسه در جمع‌آوری حجم زباله و گردوغبار محیط، سایز کیسه یک مورد  بسیار مهم است. اگر کیسه بزرگ و یا کوچک باشد می‌تواند دردسر ساز باشد.
  • همیشه به یاد داشته باشید که قبل از اینکه جاروبرقی را روشن کنید ابتدا کیسه آن را چک کنید. اگر کیسه بیش از حد پر باید باعث سوختن موتور دستگاه خواهد شد.
  • با توجه به اینکه چه نوع زباله‌ای را با جاروبرقی جمع‌آوری می‌کنید زمان تعویض کیسه متفاوت می‌باشد. مثلا اگر ذرات چوب یا گچ ‌کاری را جمع می‌کنید، ذرات ریز‌تر باعث می‌شوند منافذ باز کیسه مسدود شوند و این خود باعث کاهش چشمگیر نفوذپذیری هوا و عملکرد دستگاه خواهد شد.
  • برای تعویض کیسه، مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه خود را جدی بگیرید. قطعا دفترچه راهنما اطلاعات مفید و دقیقی از تنظیمات و نحوه تعویض کیسه جاروبرقی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

در نهایت اگر با تعویض کیسه جاروبرقی، مشکل جاروبرقی حل نشد، بهتر است با تعمیرکار مشورت کنید. اگر تعمیر جاروبرقی در زمان مناسب انجام نشود، در آینده هزینه‌های سرسام آوری را به بار خواهد آورد.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *