شیر آبسردکن و مشکلات خرابی آن

شیر آبسردکن و مشکلات خرابی آن

بعد از اینکه چند سال مرتبا از آبسردکن استفاده کردید، ممکن است در قطعات مختلف آن خرابی‌هایی به وجود آید و باعث از کار افتادن دستگاه شما شود و دیگر نتوانید از قابلیت‌های آن استفاده کنید. یکی از این خرابی‌ها که باعث کار نکردن آبسردکن می‌شود خرابی شیر آبسردکن است که به سادگی نیز نمی‌توان آن را تعمیر کرد.

شاید در نگاه اول فکر کنید که تعمیر شیر آبسردکن کار راحتی است و به تخصص خاصی نیاز ندارد، اما این اشتباه است. اگر شیر آبسردکن شما به هر دلیلی خراب شده باشد لازم است که از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید زیرا ممکن است خرابی شیر آبسرد کن به تعویض نیازی نداشته باشد و بتوان آن را با تعمیر تخصصی درست کرد. با ما همراه باشید تا در مورد این قطعه بیشتر صحبت کنیم.

لیست قیمت لوازم و قطعات یدکی آبسردکن

انواع خرابی شیر آبسردکن

شیرهای آبسردکن ممکن است به طرق مختلفی خراب شوند، مثلا یکی از موارد خرابی شیر آبسردکن چکه کردن آن می‌باشد. همچنین شکستگی شیر یا عدم آبرسانی نیز یکی دیگر از موارد خرابی شیر آب سردکن می‌باشد.

شیر آبسردکن در برخی موارد قابل تعمیر نیست، در این صورت لازم است که تعویض گردد. تعمیر شیر آبسردکن یک کار تخصصی می‌باشد زیرا برای اینکه بتوانید به آن دسترسی داشته باشید باید دستگاه را باز کنید.

شیر آبسردکن چیست؟

شیر آبسردکن یک قطعه از نوع پدالی می‌باشد که برای خروج آب کاربرد دارد. بیشتر آبسردکن‌ها دو شیر دارند که یکی برای آب سرد و دیگری برای آب گرم می‌باشد. به بیان دیگر شیرهای آبسردکن به مخزن خنک کننده و المنت گرمایشی متصل می‌باشند که با فشردن آن‌ها می‌توانید از آب گرم و سرد استفاده کنید.

شیرهای آبسردکن معمولا از جنس پلاستیک می‌باشند که در برابر ضربه ممکن است دچار آسیب شوند و اگر خراب شوند نیز باعث نشتی آب سردکن می‌شوند.

شیر آبسردکن یک قطعه کلیدی در دستگاه آبسردکن می‌باشد که نتیجه تمام عملیاتی که در آبسردکن انجام می‌گیرد از این قطعه خارج می‌شود. یعنی شیر آبسردکن به مخزن خنک کننده متصل است که وقتی آن را فشار می‌دهید می‌توانید آب خنک تولید شده در آبسردکن را استفاده کنید. اما به دلیل اینکه جنس آن‌ها پلاستیکی است یک قطعه حساس هستند که در برابر ضربه می‌توانند به سرعت آسیب ببینند و اختلالاتی را در دستگاه ایجاد کنند.

جنس شیر آبسردکن چیست؟

شیرابسردکن ، یکی از قطعات پدالی شکل می‌باشد که آب سرد را از دستگاه خارج می‌کند. آبسردکن‌ها اکثرا دو شیر برای خارج کردن آب سرد و آب گرم دارند. این شیرها از جنس پلاستیک می‌باشند.

 

 

انواع آبسردکن

اگر بخواهیم آبسردکن‌ها را دسته بندی کنیم، آن‌ها را دو دسته خواهیم کرد که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم:

آبسردکن مخزن‌دار: شناخته شده‌ترین نوع آبسردکن‌ها نوع مخزن‌دار آن‌ها می‌باشد. این نوع آبسردکن‌ها دارای طراحی هستند که مخزنشان بر روی دستگاه قرار می‌گیرد و این گونه آب را به شیر آبسردکن منتقل می‌کنند.

آبسردکن بدون مخزن: یکی دیگر از آبسردکن‌هایی که هم برای استفاده اداری و هم برای کاربردهای خانگی مناسب می‌باشد آبسردکن بدون مخزن است که به طور مستقیم به شیر آب شهری وصل می‌شود. در نتیجه آب از این طریق به محفظه خنک کننده یا گرم کننده منتقل می‌گردد.

 

علت خرابی شیر آب سردکن چیست؟

اگر شیر مخزن ابسردکن، خراب شود ممکن است برای شما نیز سوال پیش آید که علت خرابی شیر آبسردکن چیست؟ برای پاسخ به این پرسش می‌توانیم دو مورد را نام ببریم که به طور مستقیم باعث خراب شدن این قطعه می‌شوند. این دو مورد شامل موارد زیر می‌باشند:

وارد کردن ضربه و فشار بیش از حد

شیر آبسردکن به گونه‌ای طراحی شده است که با وارد کردن آرام‌ترین فشار می‌توانید آب خنک شده از مخزن را به بیرون خارج کنید و نیازی نیست که آن را بیش از حد فشار دهید. اما اگر شیر را به آرامی فشار دادید و آبی از آن خارج نشد نشان دهنده این نیست که با وارد کردن فشار بیشتر به نتیجه برسید، در این مواقع شما فقط فشار بیشتری به شیر وارد می‌کنید. در نتیجه این باعث شکستن شیر آبسردکن می‌شود.

مهمترین دلایل خنک نشدن آب در آب سرد کن

اتمام طول عمر مفید

هرچند شیر آبسردکن از جنس پلاستیک ساخته شده است، اما استقامت کافی دارد و در برابر فشارهای زیاد مقاومت بالایی نشان می‌دهد. اما این مقاومت همیشگی نیست و احتمال شکستن و خراب شدن شیر آبسردکن به دلیل استفاده نادرست و ادغام طول عمر مفید آن وجود دارد. در این مواقع تنها راهی که برایتان مناسب است تعویض شیر آبسردکن می‌باشد.

علت خارج نشدن آب از شیر آبسردکن چیست؟

گاهی اوقات ممکن است آبسرد کن به خوبی کار کند و متوقف نشود اما آبی از شیر خروجی آبسردکن خارج نشود. این مشکل می‌تواند در زمان کوتاهی رفع شود. اما سه دلیل وجود دارد که باعث ایجاد این مشکل می‌شوند:

  • شیر آبسردکن خراب شده است.
  • به دلیل دمای بسیار پایین آب در آبسردکن لوله‌های دستگاه به طور کامل دچار یخ زدگی شده‌اند.
  • در برخی دستگاه‌های آبسردکن فیلتر آب وجود دارد که ممکن است این فیلتر خراب شده باشد.

اگر این موارد به طور تخصصی بررسی شوند می‌توان مشکل خارج نشدن آب از آبسردکن را بررسی و برای تعمیر آن اقدام کرد.

آموزش نحوه سرویس کردن آب سردکن

هزینه تعویض و تعمیر شیر آبسردکن

یکی از موارد پر متقاضی تعمیر شیر آبسردکن می‌باشد که هزینه آن برای مشتریان حائز اهمیت است‌. هزینه تعمیر شیر آبسردکن و یا تعویض آن قیمت ثابتی ندارد و با توجه به مدل، برند پ میزان خرابی شیر دستگاه ممکن است متفاوت باشد. اگر شیر خراب شده بتواند تعمیر شود نیازی به تعویض آن وجود ندارد.

اگر نیاز به تعویض شیر آب سردکن دارید و نمی‌دانید باید این قطعه را از کجا خریداری نمایید، به فروشگاه ما مراجعه کنید. در فروشگاه قائم یدک می‌توانید انواع قطعات آبسردکن را به‌صورت حضوری و یا اینترنتی سفارش دهید. به صفحه محصولات ما در همین سایت مراجعه کنید و از قیمت دقیق این قطعه اطلاع پیدا کنید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *