دلایلی که دستگاه غذا ساز کار نمی کند + تعمیر غذاساز

دلایلی که دستگاه غذا ساز کار نمی کند + تعمیر غذاساز

یکی از دستگاه‌های بسیار کاربردی که با استفاده از آن می‌توان انواع غذاها را تهیه کرد، غذاساز می‌باشد. این دستگاه کارهای متفاوتی از خرد کردن سبزی و گوشت گرفته تا مخلوط کردن و آسیاب و رنده کردن را انجام می‌دهد. غذاساز نیز مانند هر دستگاهی، ممکن است به دلایلی از کار بیفتد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد دلایلی که غذا ساز کار نمی کند و همچنین راه‌حل‌های آن‌ها صحبت کنیم.

دلایلی که غذا ساز کار نمی کند

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود غذاساز شما از کار بیفتد که ممکن است به دلایل مختلفی از چیزی به ظاهر ناچیز مانند قرارگیری نامناسب تیغه گرفته تا خرابی موتور داخلی و داغ شدن بیش از حد اتفاق بیفتد. در این بخش قصد داریم تا در مورد دلایل کار نکردن و تعمیر غذاساز صحبت کنیم.


غذاساز به چه دردی می خوره؟؟؟


دلایلی که غذاساز کار نمی‌کند

پریز معیوب از دلایل کار نکردن غذاساز

اولین دلیل برای بررسی دلیل از کار افتادن غذاساز چک کردن پریز است.

راه حل: برای رفع این مشکل لازم است دستگاه خود را با احتیاط از پریز معیوب جدا کنید و آن را به پریز دیگری وصل کنید.


بهترین مارک وبرند غذاساز ایرانی و خارجی


خرابی سیم برق غذا ساز

اگر پریزتان مشکل ندارد، باید به سراغ سیم برق بروید. شاید به فکرتان نرسد اما اکثر سیم‌های برق اکثر لوازم آشپزخانه بسیار ضعیف‌‌تر از چیزی هستند که به نظر می‌رسند و با عادات کوچک و ناچیز مانند در هم پیچیده نگه داشتن آن‌ها به‌طور مداوم یا فشار دادن شدید به دیوار در زوایای عجیب و غریب برای آسیب دیدن آن‌ها کافی است.

اگر سیم برق به‌طورکلی قطع شود، غذاساز روشن نخواهد شد، اما اگر تا حدی آسیب دیده باشد، ممکن است قبل از خراب شدن کامل، اتصال کوتاه کند. خبر خوب این است که رفع آن بسیار ساده و سریع است.

خراب شدن سوئیچ فعال‌سازی

اگر دیدید که مشکل نه از پریز و نه سیم برق است باید به سراغ کلید و یا سوئیچ فعال‌سازی بروید که وظیفه آن روشن و خاموش کردن غذاساز است. این قطعه ممکن است به دلیل سایش یا سایر عوامل فنی از کار بیفتد یا شکسته شود. اگر مشکوک به این مشکل هستید، رفع آن بسیار آسان است.

راه حل: برای رفع این مشکل باید از مولتی متر و پیچ گوشتی کمک بگیرید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گام اول: ابتدا غذاساز را از برق بکشید.
  • گام دوم: دستگاه را برگردانید تا بتوانید پیچ‌های پایین آن را ببینید.
  • گام سوم: این پیچ‌ها را با پیچ گوشتی باز کنید تا درون غذاساز نمایان شود.
  • گام چهارم: سوئیچ خود را پشت دستگیره یا اهرم خارجی بگذارید.
  • گام پنجم: برای تست تداوم از مولتی متر استفاده کنید.

گاهی اوقات نیاز است سوئیچ را تعویض کنید. این ممکن است کمی برایتان سخت باشد زیرا به قطعه خاصی برای این کار نیاز دارید که با مدل دستگاه شما تطابق داشته باشد. اگر هنوز تحت پوشش گارانتی هستید، می‌توانید برای جایگزینی با سازنده تماس بگیرید.


طرز کار غذاساز


سوختن فیوز دستگاه غذاساز

فیوز دستگاهی است که دستگاه را در برابر ناملایمات و نوسانات مضر برق ایمن نگه می‌دارد. اگر غذاساز شما بلافاصله بعد از خاموشی نمی‌تواند کار کند، احتمالا فیوز دستگاه برای محافظت از اجزای داخلی آن سوخته است.

راه حل: برای تعمیر غذاساز در این حالت، این فیوز را باید با فیوز جدید جایگزین کنید. برای این کار باید دستگاه را باز کنید. بر خلاف دیگر اجزا، فیوز سوخته برای تعیین قابلیت زنده ماندن به مولتی متر نیاز ندارد، تنها کاری که نیاز است انجام گیرد این است که به دنبال داخل بدنه شیشه سیاه شده و یک رشته شکسته باشید. اگر این علائم را شناسایی کردید، می‌توانید آن را تعویض کنید.

گرم شدن بیش از حد موتور غذاساز

از معدود مشکلات یک غذاساز همین مورد است. اگر برای مدت طولانی از دستگاه خود استفاده کنید، به احتمال زیاد اغلب بیش از حد گرم می شود. این امر به‌خصوص زمانی اتفاق می‌افتد که از تکه‌های بزرگی از مواد جامد و سخت استفاده می‌کنید.

راه حل: نگران نباشید. غذاساز شما هنوز می‌تواند کارهای زیادی را انجام دهد، تنها  باید هر از چند گاهی خنک شود. وقتی غذاساز بیش از حد گرم می‌شود، بهتر است چند دقیقه بگذارید خنک شود. توصیه می‌شود مواد غذایی خود را طی چند دور کوتاه‌تر درون غذا ساز بریزید. این باعث می‌شود که طول عمر دستگاه شما افزایش پیدا کند.


خطاهای غذاساز و عیب یابی و تعمیر آن


سوختن موتور غذاساز

سوختن موتور غذاساز یک خبر وحشتناک است. در این حالت دستگاه شما دیگر کار نخواهد کرد، بلکه احتمالا یک دستگاه جدید باید خریداری کنید. شناسایی این مشکل بسیار آسان است. اگر دستگاهتان کاملا کار کرد و سپس ناگهان متوقف شد و کمی بعد نیز بوی سوزش و مقداری دود منتشر شد، احتمال دارد که موتور دستگاهتان سوخته است.

راه حل: برای تعمیر غذاساز در این حالت باید وضعیت گارانتی خود را بررسی کنید. می‌توانید این دستگاه را تعمیر کنید.

عدم قرارگیری و بستن درست قطعات

یکی از مهم‌ترین دلایل کار نکردن غذاساز این است که قطعات به شیوه صحیح در جای خود قرار نمی‌گیرند. همچنین در بعضی از دستگاه‌ها اگر بخش‌های مختلف در جای خود قرار نگیرند، دستگاه روشن نمی‌شود.

راه حل: برای تعمیر غذاساز در این حالت باید دقت کنید تا پارچ مخلوط ‌کن، آسیاب یا هر بخشی که از آن  استفاده می‌کنید، به صورت درست در جای خود قرار گرفته باشد.

اختلال در زغال دستگاه غذاساز

اگر کندی زغال دستگاه و یا حتی قرارگیری چیزی در بین زغال و کلکتور دستگاه، امکان دارد که غذاساز روشن نشود.

عدم چرخش تیغه غذاساز

گاهی ممکن است غذاساز به این دلیل خراب شود که تیغه‌ها نمی‌چرخند، این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. این دلایل شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. اگر دستگاه غذاساز شما تسمه‌دار است، ممکن است به دلایلی مانند خراب بودن تسمه و بیرون آمدن آن، تیغه نچرخد.
  2. اگر دستگاه غذاساز شما بدون تسمه باشد، دلایلی مانند خراب بودن و یا ساییدگی چرخ دنده‌های غذاساز می‌تواند باعث عدم چرخش تیغه غذاساز شود.
active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *