پودر ماشین ظرفشویی چیست و چه کاربردی دارد؟

پودر ماشین ظرفشویی چیست و چه کاربردی دارد؟

ماشین ظرفشویی یکی از کالاهای ضروری در آشپزخانه محسوب می‌شود که عوامل زیادی می‌توانند بر روی کیفیت عملکرد آن تاثیر بگذارد و یکی از این عوامل مهم مواد شوینده می‌باشد. اگر به مقدار کمی از پودر ماشین ظرفشویی استفاده کنید باعث می‌شود که ظروف کثیف به شما تحویل داده شوند. از طرف دیگر مصرف بیش از حد آن نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کند؛بنابراین در این مقاله ابتدا در مورد پودر ماشین ظرفشویی توضیحاتی را ارائه می‌دهیم و سپس نحوه استفاده از آن را نیز بیان می‌کنیم تا بتوانید بهترین عملکرد را از ماشین ظرفشویی خود دریافت کنید. همچنین مزایا و معایب پودر ماشین ظرفشویی را نیز برخواهیم شمرد، پس با ما همراه باشید.

لیست قیمت قطعات ماشین ظرفشویی + لینک خرید

پودر ماشین ظرفشویی چیست؟

پودر ماشین ظرفشویی یکی از شوینده‌ها برای این دستگاه است که در مقایسه با دیگر شوینده‌ها مانند ژل و قرص مزایایی دارد. این نوع شوینده برای مناطقی که آب لوله کشی سخت دارند، بسیار مناسب است زیرا آب سخت باعث ایجاد رسوبات آهکی می‌شود که لکه‌های سفید و رگه‌هایی را بر روی ظروف شیشه‌ای به جا می‌گذارند. سختی آب مستقیما بر روی عملکرد ماشین ظرفشویی تاثیر خواهد گذاشت اما پودر ماشین ظرفشویی می‌تواند این مشکل را حل کند. پودر ماشین ظرفشویی ماهیت ساینده‌ای دارد و این باعث می‌شود که به هنگام برخورد با لکه‌های سخت و سوخته روی ظروف بتواند آن‌ها را به خوبی تمیز کند.

اگر می‌خواهید یک انتخاب پایدار و سازگار با محیط زیست داشته باشید بهتر است در بین شوینده‌های ماشین ظرفشویی پودر را انتخاب کنید. برای نگهداری پودر ماشین ظرفشویی باید نهایت دقت را داشته باشید و در یک محیط مناسب آن را نگهداری کنید زیرا اگر جعبه آن خیس شود پودر شروع به فعال شدن کرده و از بین می‌رود. بنابراین پودر ماشین ظرفشویی را در یک ظرف ضد آب نگهداری کنید.

نحوه استفاده از پودر ماشین ظرفشویی

نحوه ریختن پودر در ماشین ظرفشویی یک امر بسیار مهم می‌باشد زیرا اگر با توجه به دستورالعملی که بر روی پودر نوشته شده است از آن استفاده کنید بهترین نتیجه را خواهید گرفت. نحوه ریختن پودر مخصوص ماشین ظرفشویی طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

مرحله اول

مقداری که قرار است در ماشین ظرفشویی بریزید، بر روی جعبه نوشته شده است. این دستورالعمل را مطالعه کنید زیرا برخی از برندها بسته‌بندی کوچکی دارند و تنها برای استفاده فردی و یا یکبار مصرف می‌باشند.

مرحله دوم

مقدار مناسب از پودر را با کمک قاشق یا دیسپنسر یا جا پودری ماشین ظرفشویی بریزید. اگر مخزن شوینده خیس باشد و یا مواد شوینده از قبل در آن وجود داشته باشند لازم است که مخزن را با یک پارچه خشک کنید.

 

مرحله سوم

درب مخزن را محکم ببندید، ظرف‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید و دکمه شروع شستن را بزنید.

چقدر پودر در ماشین ظرفشویی بریزیم؟

اولین نکته‌ای که در مورد تعیین صحیح مقدار پودر برای استفاده در ماشین ظرفشویی وجود دارد سن دستگاه می‌باشد. اگر دستگاهتان را به تازگی خریداری کرده‌اید لازم است که میزان مصرف پودر را با توجه به دستورالعمل آن تعیین کنید و نباید به مقدار زیادی از پودر شوینده استفاده کنید. دستگاه‌های ظرفشویی جدید بر مبنای مصرف حداقل انرژی و آب طراحی شده است، بنابراین این دستگاه‌ها در مقایسه با ماشین ظرفشویی قدیمی آب کمتری مصرف می‌کنند. این مصرف حداقلی آب باعث می‌شود که برای شستشوی ظروف به پودر کمتری نیز نیاز داشته باشد.

برخی از خانم‌ها عادت دارند که ظروف را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی از قبل تمیز می‌کنند اما لازم است بگوییم که مواد شوینده برای فعال شدن به کثیفی ظروف نیاز دارند. همچنین برخی ماشین‌های ظرفشویی دارای این قابلیت هستند که مجهز به چرخه پیش شستشو می‌باشند که باعث مصرف بیشتر آب و انرژی می‌شود. این مرحله باعث می‌شود که فعال شدن پودر شوینده نیز از بین برود.

دقت کنید که برخی ماشین‌های ظرفشویی دارای حسگر فعال هستند، به‌طوری که سطح آب و استفاده از پودر ماشین ظرفشویی را کنترل می‌کنند. بنابراین ممکن است که نیاز به مرحله پیش شستشو نداشته باشند، تنها کافی است که تکه‌های بزرگ غذا را از روی ظروف پاک کنید تا پودر کمتری را استفاده کنید.

آیا ریختن جلا دهنده در ظرفشویی ضروری است؟

مزایای پودر ماشین ظرفشویی

  • شاید فکر کنید که پودر ماشین ظرفشویی با توجه به سختی خود ممکن است به ظروف ظریفی مانند لیوان آسیب برساند اما این شوینده برای از بین بردن لکه‌های سخت روی قابلمه و تابه بسیار مفید می‌باشد.
  • از دیگر مزایای پودر ماشین ظرفشویی این است که استفاده از پودر نسبت به دیگر مواد شوینده مقرون به صرفه‌تر است.
  • همچنین پودر ماشین ظرفشویی اثر طولانی‌تری بر روی ظروف دارد و برای از بین بردن لکه بسیار مناسب است.
  • استفاده از پودر انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به قرص ظرفشویی دارد، این باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و هزینه خرید مواد شوینده می‌شود.

معایب پودر ظرفشویی

  • به هنگام ریختن پودر ماشین ظرفشویی در محفظه دستگاه ممکن است به اطراف ریخته شود.
  • اگر از این شوینده بیش از حد استفاده کنید ممکن است آثار آن بر روی ظروف باقی بماند.
  • از طرف دیگر اگر از پودر به مقدار کم استفاده کنید، ظروف به خوبی شسته نمی‌شوند.
  • پودری که در مخزن دستگاه باقی مانده است ممکن است خطراتی برای کودکان و افراد دارای بیماری آلزایمر داشته باشد.

بهترین برندهای پودر ماشین ظرفشویی

شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که پودر ماشین ظرفشویی چی خوبه ؟ در این بخش برخی از بهترین برندهای پودر ماشین ظرفشویی را معرفی می‌کنیم.

  • پودر ماشین ظرفشویی فیری
  • پودر ماشین ظرفشویی پریل
  • پودر ماشین ظرفشویی فینیش
  • پودر ماشین ظرفشویی پوش
  • پودر ماشین ظرفشویی تاژ
  • پودر ماشین ظرفشویی فدیشه
  • پودر ماشین ظرفشویی کالیون
  • پودر ماشین ظرفشویی ناتار
  • پودر ماشین ظرفشویی ناتاوست
  • پودر ماشین ظرفشویی هوم پلاس
active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *