ژل ماشین ظرفشویی چیست؟

ژل ماشین ظرفشویی چیست؟

یکی از مواد شوینده برای شستشوی ظروف که در ماشین ظرفشویی قابل استفاده هستند، ژل‌های مخصوص ماشین ظرفشویی می‌باشند. این ژل‌ها ساخته شده بر پایه آب می‌باشند، به همین دلیل در هر دمایی می‌توانند در آب حل شوند. با استفاده از این مواد شوینده دیگر نیازی به نمک مخصوص و مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی وجود ندارد. از ژل ماشین ظرفشویی می‌توان به اندازه مورد نیاز استفاده کرد، بنابراین نیازی به پر شدن کامل مخزن ماشین ظرفشویی نیست. در این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد این شوینده بیشتر صحبت کنیم.

لیست قیمت قطعات ماشین ظرفشویی + لینک خرید

ژل ماشین ظرفشویی

ژل ماشین ظرفشویی یک ماده شوینده طراحی شده برای ماشین ظرفشویی می‌باشد. برای استفاده از ماشین ظرفشویی لازم است که از مواد شوینده مخصوص این دستگاه استفاده کنید زیرا اگر این کار را نکنید باعث آسیب دائمی به دستگاهتان خواهید شد. از مزایای استفاده از ژل نسبت به دیگر مواد شوینده این است که ساییدگی ظروف در هنگام شست و شو پیدا می‌کند، زیرا ژل‌ها به کلی در آب حل می‌شوند. همچنین مقدار کمی مایع شستشو می‌تواند کمک کند که چرخه شستشوی ظروف در پایان بهتر انجام شود.

ژل ماشین ظرفشویی را کجا بریزیم؟

قبل از اینکه از ژل ماشین ظرفشویی استفاده کنید لازم است که بدانید آیا دستگاه شما قابلیت پذیرش ژل شستشو را دارد یا نه. برای این کار لازم است که دفترچه راهنما را مطالعه کنید تا محل ریختن ژل ماشین ظرفشویی را پیدا کنید. پشت درب ماشین ظرفشویی که در داخل دستگاه است، یک محل پوشیده به شکل مربع وجود دارد که محل ریختن ژل می‌باشد. بنابراین برای ریختن ژل در دستگاه تنها باید درب دستگاه را باز کنید و پوششی که روی این مکان قرار دارد را بردارید و به میزان کافی در آن ژل بریزید. دقت داشته باشید که محلی که به شکل دایره می‌باشد برای ریختن جلادهنده است و ژل را اشتباهی در آن نریزید.

 

مزایا و معایب ژل ماشین ظرفشویی

در این بخش مزایای استفاده از ژل ماشین ظرفشویی را بیان می‌کنیم:

  • از آنجا که ژل‌ها بر پایه آب ساخته می‌شوند به خوبی در آب حل می‌شوند، بنابراین مهم‌ترین مزیت این ژل‌ها این است که برخلاف قرص و پودر ماشین ظرفشویی به هنگام شست و شو بر روی ظروف ساییدگی یا خراش ایجاد نمی‌کنند.
  • قیمت ژل ماشین ظرفشویی، بین قیمت قرص و پودر بوده و در حد متوسط می‌باشد.
  • ژل‌ها در آب دارای انحلال پذیری بسیار بالایی هستند.
  • در کنار استفاده از ژل می‌توان از جلادهنده نیز استفاده نمود.

علاوه بر مزایای خوبی که ژل ماشین ظرفشویی دارد معایبی نیز به همراه دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • یکی از معایب این محصول این است که انواع مختلفی از آن در بازار وجود ندارد.
  • ژل ظرفشویی با مایع ظرفشویی اشتباه گرفته می‌شود،
  • هرچند که ژل‌ها نسبت به پودر و قرص انحلال پذیری بیشتری در آب دارند، اما اگر به هر دلیلی در آب حل نشوند یک لایه ابری بر روی ظروف ایجاد می‌کنند.
  • از آنجایی که یک مقدار ثابتی برای استفاده از آن‌ها وجود ندارد، اگر به صورت بیش از حد استفاده شوند می‌توانند به سرعت تمام شوند.

چقدر باید از ژل ماشین ظرفشویی درون دستگاه ریخت؟

ژل ماشین ظرفشویی معمولا برای شستشوی حجم کمی از ظرف‌ها استفاده می‌شود، اما اگر ظروف زیادی دارید باید حجم بیشتری از ژل و هرچه این ظروف کمتر باشند ژل کمتری را باید استفاده کنید. اگر باید ظرفیت کامل ماشین ظرفشویی را استفاده کنید باید حدود ۲۵ تا ۳۰ میلی لیتر از ژل در مخزن دستگاه بریزید.

 

آیا می‌توان از مایع ظرفشویی به جای ژل ظرفشویی استفاده کرد؟

مایع ظرفشویی بسیار شبیه به ژل ماشین ظرفشویی می‌باشد اما نباید به جای ژل مخصوص ماشین ظرفشویی از مایع ظرفشویی استفاده نمایید زیرا این دو فرمول‌های ساخت متفاوتی دارند و هر کدام برای کارایی خاص خود استفاده می‌شوند.

بهترین برندهای ژل ماشین ظرفشویی

  • ژل ماشین ظرفشویی فیری
  • ژل ماشین ظرفشویی فینیش
  • ژل ماشین ظرفشویی پریل
  • ژل ماشین ظرفشویی هوم پلاس
  • ژل ماشین ظرفشویی ناتار
  • ژل ماشین ظرفشویی فست دراپ
  • ژل ماشین ظرفشویی شهروند
  • ژل ماشین ظرفشویی اکو
  • ژل ماشین ظرفشویی پوش

کدام ماده شستشو برای ماشین ظرفشویی بهتر است؟

با توجه به مواردی که در مقالات متعدد شوینده‌های ماشین ظرفشویی بیان کردیم، خرید و مصرف قرص‌ها نسبت به ژل‌ها بهتر و ژل‌ها هم از پودرها بهتر هستند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که پودر ظرفشویی برای مناطقی که آب آن‌ها سختی بالایی دارد مناسب‌تر است، زیرا این پودرها می‌تواند رسوبات آهکی را راحت‌تر نرم کنند و از بین ببرند.

هرچند قرص‌ها قیمت بالاتری نسبت به دیگر شوینده‌ها دارند اما اگر کمی آینده نگر باشید خواهید دانست که استفاده از آن‌ها در دراز مدت مقرون به صرفه می‌باشد. مهم‌ترین نکته در استفاده از قرص‌ها این است که نباید به همراه قرص از مایع جلادهنده و نمک استفاده کرد و همچنین نمی‌توان حجم بالایی از ظروف را تنها با یک عدد قرص شستشو داد.

شرح عملکرد مخزن نمک در ماشین ظرفشویی

نکته دیگر این است که هرگز نباید از مایع ظرفشویی معمولی به جای ژل استفاده کنید، زیرا باعث آسیب دیدن ماشین ظرفشویی خواهد شد.

پشتیبان قائم یدک
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *