علت سرریز شدن و چکه کردن آب کولر آبی

علت سرریز شدن و چکه کردن آب کولر آبی

یکی از وسایل سرمایشی محبوب در فصل تابستان کولر آبی است که دارای نقش بسیار مهمی در روند خنک کردن محیط است، اما گاهی اوقات که کولر آبی دچار مشکل می‌شود، دلایل مختلفی دارد که نگرانی افراد را در پی دارد. یکی از مواردی که ممکن است به ذهن کسی خطور نکند نشتی و سرریز شدن آب کولر آبی می‌باشد. شاید در اینترنت به دنبال علت سرریز شدن آب کولر آبی باشید و با این مطلب از قائم یدک یدک روبرو شوید، پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا پاسخ سوال خود را بیابید.

شیر تخلیه آب کولر آبی چیست؟

شیر آب کولر آبی یکی از قطعاتی است که روی سوراخی که در کف کولر وجود دارد، متصل می‌شود تا در مواقعی که نیاز است آن را باز کرده و حجم آب داخل کفی را تخلیه کرد. شیر کولر که به شکل پیچی عمل می‌کند و یک واشر و مهره دارد که با کمک آن  از آب دادن کفی کولر در حالت عادی جلوگیری می‌شود. اما به تدریج در طی زمان و استفاده مکرر و طولانی مدت از کولر آبی، واشر شیر تخلیه کولر آبی  ممکن است هرز شود و یا در اثر حجم بالای سختی آب و جمع شدن رسوبات داخل آب بر روی آن، نتواند به خوبی بسته شود. در این موقع است که شاهد چکه کردن آب از شیر تخلیه کولر آبی هستیم. تنها راهی که  در صورت مواجه شدن با این مشکل داریم تعویض کلی شیر تخلیه آب دستگاه است و یا اینکه حداقل واشر آن را تعویض کنیم تا از چکه کردن آب از زیر کولر جلوگیری کنیم.


شیر تخلیه کولر آبی


چکه کردن آب از شیر تخلیه کولر آبی

علت سرریز شدن آب کولر آبی چیست؟

یکی از رایج‌ترین و شایع‌ترین دلایلی که برای سرریز شدن آب کولر آبی وجود دارد، خرابی شناور می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید وظیفه شناور این است که سطح آب را کنترل کند. اگر شناور کولر آبی خراب یا معیوب شود دیگر قادر به انجام دادن وظیفه خود مانند قبل نیست، درنتیجه عملکرد کولر آبی با مشکل مواجه خواهد شد بنابراین شاهد سرریز شدن آب کولر آبی خواهید بود. البته گاهی اوقات ممکن است به دلیل تنظیم نبودن شناور شاهد چکه کردن آب از کولر آبی باشیم که در این شرایط به راحتی می‌توان مشکل را برطرف نمود.


فروش شناور تمام برنجی کولر آبی


همان‌طور که می‌دانید آبی که در داخل کولر آبی جمع می‌شود از طریق آب لوله کشی تامین می‌شود. این پروسه از طریق شلنگی باریک که به شناور کولر آبی متصل شده است انجام می‌شود تا در هنگام جمع شدن آب تا یک حد معین، شناور دستور متوقف شدن ورود آب را صادر کند. در برخی مواقع ممکن است در این حین شاهد چکه کردن آب از کولر یا سرریز شدن آب باشیم، در این حالت باید به دنبال پوسیدگی یا ترک خوردگی شلنگ باشید. اگر این مشکل در طولانی مدت اتفاق بیفتد و به آن توجهی نداشته باشید، متوجه کارکرد و بازدهی نامناسب کولر آبی خواهید بود.

بهتر است هر چه سریع‌تر این مشکل را حل کنید تا از نم زدگی محل نصب کولر نیز جلوگیری کنید. ابتدا باید اتصالات را چک کنید تا اگر شلنگ دچار شل شدگی است و یا به صورت صحیح نصب نشده است، دوباره آن را نصب کنید اما اگر شلنگ پاره شده است بهتر است که با تعویض آن مشکل را برطرف سازید.


شناور نیمه برنجی کولر آبی


سرریز کولر آبی

چرا از کولر آبی آب چکه می‌کند؟

آیا تا کنون شیر سرریز کولر آبی را دیده‌اید؟ شیر کولر آبی قطعه‌ای است که روی سوراخ کف کولر آبی تعبیه شده است تا اگر مشکلی پیش آمد آن را باز کنید تا حجم آب جمع شده در کف کولر کم شود. در واقع از طریق شیر کولر آبی , که متشکل از واشر و مهره می‌باشد از چکه کردن آب جمع شده جلوگیری می‌شود. اما ممکن است بعد از گذشت سال‌ها، از انجام سرویس‌های دوره‌ای این قطعه غافل شوید؛ در این  هنگام است که رسوب ایجاد می‌شود و باعث خرابی واشر تخلیه می‌گردد و به مرور زمان شاهد چکه کردن آب خواهید بود. در این صورت است که باید شیر تخلیه و یا واشر آن را عوض کنید تا این مشکل حل شود.

جنس بدنه و سینی کف کولر آبی فلزی می‌باشد که با کمک رنگ‌های ضدزنگ می‌توان مقاومت آن را در برابر پوسیدگی افزایش داد، اما در هر صورت ممکن است به تدریج در طی زمان به دلیل استفاده طولانی مدت از کولر و به دلیل تماس بیش از حد آن با آب، سینی کف کولر سوراخ و یا دچار خوردگی شود. در این شرایط است که کولر آبی  چکه کند و باعث به بار آوردن خسارت‌های دیگر شود.


پیشگیری از زنگ زدگی کولر آبی


بنابراین توصیه قائم یدک به شما این است که اگر این مشکل رخ داد برای برطرف کردن آن به سرعت اقدام کنید زیرا ممکن است مجبور شوید بدنه کولر آبی را به کلی عوض کنید. البته گاهی اوقات سوراخ موجود در کف کولر با ترمیم رفع می‌شود و از پرداخت هزینه‌های بیشتر در امان خواهید بود اما باید دقت کنید که اگر سوراخ ایجاد شده قابل ترمیم نباشد و آن را تعمیر نکنید باز هم با چکه کردن آب کولر آبی مواجه خواهید شد.


ترمیم سوراخ کف کولر 


نشتی و سرریز شدن آب کولر آبی

راه پیشگیری از آب دادن کولر آبی

تنها راهی که برای جلوگیری از بروز این مشکل رایج یعنی آب دادن کولر آبی پیش رو داریم این است که سرویس کولر آبی را به صورت منظم و دوره‌ای انجام دهیم و برای  انجام آن یک برنامه‌ریزی منظم داشته باشیم.  به‌خصوص باید به یاد داشته باشیم که برای استفاده از کولر آبی در ابتدای فصل، حتما آن را توسط خود یا فرد متخصص مورد بازبینی قرار دهیم. در غیر این‌صورت اگر با چکه کردن آب از کولر مواجه شویم نباید تعجب کنیم.

خرید اینترنتی شیر کولر آبی

در فروشگاه اینترنتی قائم یدم انواع قطعات و لوازم کولر آبی مانند شیر کولر آبی موجود است. برای خرید اینترنتی شیر کولر آبی به صفحه محصولات ما در سایت قائم یدک مراجعه نمایید و با چند کلیک ساده در طی یک فرآیند آسان، خرید خود را با راحت‎ترین شکل ممکن انجام دهید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *