علت لرزش آب میوه گیری

علت لرزش آب میوه گیری

یکی از دستگاه‌های پرکاربرد برای تهیه آبمیوه و انواع دسر آبمیوه‌گیری می‌باشد. گاهی اوقات بعد از استفاده از این دستگاه ممکن است با لرزش یا سر و صدای زیاد آن روبرو شوید. در این حالت باید دستگاه را خاموش کنید و علت لرزش را پیدا کنید. لرزش آبمیوه گیری ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که در این مقاله ما می‌خواهیم علت لرزش آب میوه گیری را بررسی کنیم.

در ادامه می توانید لیستی از قطعات یدکی آبمیوه گیری به همراه قیمت آنها را مشهاده نمایید.

قطعات یدکی آبمیوه گیری به همراه قیمت

علت لرزش آب میوه گیری در حین کار کردن چیست؟

اگر در حال مطالعه این مطلب هستید حتما دستگاه آبمیوه‌گیری‌تان با لرزش شدید روبرو شده است. دلایل مختلفی وجود دارند که باعث ایجاد لرزش در آبمیوه گیری می‌شوند. علت لرزش آب میوه گیری شامل دو دسته زیر می‌باشند:

  • عواملی غیر فنی که خودتان نیز می‌توانید آن‌ها را به راحتی برطرف کنید.
  • عواملی که اختلالات فنی نام دارند و برای رفع آن‌ها باید دستگاه خود را به یک تعمیرکار بسپارید.

در این مقاله ابتدا ایرادات غیر فنی و نحوه رفع آن‌ها را بیان می‌کنیم. اگر لرزش آبمیوه گیری با انجام این اقدامات برطرف نشد، بدون شک مشکل آبمیوه گیری تخصصی است و باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

علت لرزش آب میوه گیری در حین کار کردن چیست؟

انباشته شدن تفاله در دستگاه

یکی از ساده‌ترین عللی که باعث لرزش آبمیوه‌گیری حین کار می‌شود، این است که مخزن تفاله دستگاه پر شده باشد. می‌توانید این مشکل را به راحتی برطرف کنید، تنها کافی است مخزن تفاله دستگاه را خارج کنید و آن را تخلیه نمایید.

  • مخزن آبمیوه گیری را در حین استفاده مرتبا چک کنید و قبل از اینکه مخزن پر شود آن را تخلیه نمایید.
  • هرگز نگذارید که تفاله‌های زیادی در دستگاه جمع شود، زیرا باعث مسدود شدن مسیر گلویی آبمیوه‌گیری می‌شود. برای رفع این مشکل باید گلویی دستگاه را باز کنید.

چراآبمیوه گیری بوی بدی می دهد؟

تراز نبودن سطحی که آبمیوه گیری روی آن قرار دارد

یکی دیگر از دلایلی که باعث لرزش آبمیوه گیری می‌شود، تراز نبودن سطحی است که بر روی آن قرار گرفته است. نکات زیر می‌تواند برای برطرف کردن مشکل تراز نبودن سطح به شما کمک کند:

  • اگر در زیر دستگاه خود سینی می‌گذارید، بهتر است برای این کار از سینی‌هایی که صاف و بدون دسته هستند استفاده کنید.
  • قرار دادن آبمیوه گیری روی سطح ناصاف، قطعا باعث لرزش آن خواهد شد. برای رفع این مشکل آن را بر روی یک سطح صاف بگذارید.

در بیشتر موارد ممکن است دلیل اصلی لرزش آبمیوه‌گیری به دلیل مشکلات فنی باشد در این موارد افرادی که تجربه تعمیر دستگاه را ندارند ممکن است با دستکاری در آن مشکل را بزرگتر کنند. بنابراین اگر با رعایت موارد بالا نتوانستید مشکل را برطرف کنید، حتما از یک تعمیرکار کمک بخواهید. برخی از این مشکلات فنی شامل موارد زیر می‌باشند:

خرابی موتور آبمیوه گیری

از دیگر دلایلی که باعث لرزش آبمیوه‌گیری می‌شود و از مشکلات فنی آن محسوب می‌شود، خرابی موتور دستگاه است. خرابی موتور دستگاه شامل مشکلاتی مانند سوختگی، خرابی یا لرزش می‌گردد. لرزش دستگاه آبمیوه گیری اغلب به دلیل ساییدگی واشر بین تیغه و گلویی می‌باشد که برای جلوگیری از برخورد تیغه و گلویی تعبیه شده است.

برای رفع این مشکل ابتدا باید کوبل روی گلویی باز شود و در مرحله بعد این واشر که ساییده شده است از بین تیغه و گلویی خارج گردد. سپس واشر جدید با آن جایگزین شود. در نهایت نیز گلویی و کوبل باید به درستی در جای خود نصب شوند.

دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری چیست؟

ایرادات فیلتر آبمیوه‌گیری

بیشتر آبمیوه گیری‌ها دارای فیلتر فلزی هستند که باید به طور دقیق در جای خود قرار گرفته باشد و اگر اینگونه نباشد باعث ایجاد سر و صدا و لرزش می‌گردد. محل قرار گرفتن فیلتر فلزی روی دنده‌های پلاستیکی می‌‌باشد. برای رفع مشکلات فیلتر آبمیوه گیری مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا دستگاه را از برق بکشید. سپس قطعات آن را باز کنید و فیلتر را خارج نمایید.
  • سعی کنید محل قرارگیری درست فیلتر را پیدا کنید و آن را طوری که دنده‌ها در محل مناسب خود قرار بگیرند قرار دهید.
  • فیلتر را تست کنید اگر باز هم در محل مناسب خود نبود آن را درست کنید.

توجه کنید که تعمیرات فیلتر آبمیوه‌گیری یک کار تخصصی می‌باشد، اگر در این کار تجربه‌ای ندارید آن را به یک فرد کاربلد بسپرید.

علت لرزش آب میوه گیری: ایرادات فنی

شکستگی در بدنه

یکی دیگر از عللی که باعث لرزش آبمیوه‌گیری می‌شود ممکن است شکستگی بدنه آن باشد. جنس بدنه آبمیوه‌گیری‌ها از پلاستیک می‌باشد که اگر با شی خارجی برخورد کند و یا چیزی بر روی آن سقوط کند می‌تواند به راحتی بشکند. اگر این اتفاق می‌افتد گاه در حین کار صدای بلندی ایجاد می‌کند و شروع به لرزش می‌کند. برای رفع این مشکل لازم است که بدنه دستگاه تعمیر و یا تعویض شود.

دلایل داغ شدن موتور آبمیوه گیری چیست؟

رفع مشکل لرزش آبمیوه‌گیری در انواع برندهای مختلف

ساختار آبمیوه گیری چندان پیچیده نیست و قطعات اصلی آن در برندهای مختلف شبیه به یکدیگر می‌باشند. اگر مشکل آبمیوه‌گیری و لرزش آن جدی نباشد، می‌توانید آن را با رعایت نکات زیر برطرف کنید.

  • به هنگام استفاده از دستگاه آبمیوه گیری آن را روی سطح صاف و تراز بگذارید.
  • مخزن تفاله را در حین آبگیری به طور پیوسته چک کنید و وقتی که هنوز کاملا پر نشده است آن را تخلیه کنید.
  • صافی آبمیوه گیری را چک کنید اگر این بخش دچار خرابی شده باشد تکه‌های میوه وارد آبمیوه می‌شوند.
  • فیلتر دستگاه را به طور صحیح در محل خود نصب کنید.

اگر تمامی نکات بالا را انجام دادید اما باز هم دستگاهتان مشکل داشت، حتما باید به یک مرکز تعمیرات مراجعه کنید. زیرا اگر خودتان دستگاه را باز کنید و در این زمینه تجربه‌ای نداشته باشید مشکلات بزرگتری را به بار می‌آورید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *