رایج ترین مشکلات اتو پرس

رایج ترین مشکلات اتو پرس

برای اینکه لباس‌ها، شیک و مرتب به نظر برسند و برای اتو کردن زمان کمتری نیاز داشته باشند، برخی از کاربران ترجیح می‌دهند که از اتوپرس استفاده کنند. اتو پرس نیز مانند دیگر وسایل برقی، بعد از مدتی خراب می‌شود و از کار می‌افتد. در این مقاله از قائم یدک رایج ترین مشکلات اتو پرس را بیان می‌کنیم تا با آگاهی از آن‌ها یک شناخت کلی درمورد مشکل ایجاد شده داشته باشید.

 

قیمت قطعات یدکی اتو پرس

چرا اتو پرس داغ نمی شود؟

دلایل داغ نشدن اتو پرس، مربوط به یک قطعه خاص در دستگاه نیست و ممکن است به دلیل عوامل مختلفی باشد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. در اولین قدم لازم است که اتصالات را چک کنید، سپس از پریز برق شروع کنید و از وجود جریان برق در آن مطمئن شوید. سپس دو شاخه و مبدل دستگاه را چک نمایید. گاهی ممکن است اتوپرس هیچ مشکلی نداشته باشد اما یک نقص فنی کوچک در مبدل، از کارکرد درست دستگاه جلوگیری کند.

مورد بعدی که نیاز به چک شدن دارد، تنظیمات مربوط به دما است و بررسی کنید که آیا درجه حرارت به درستی انتخاب شده است یا نه؟

مورد دیگر که از داغ شدن اتو پرس جلوگیری می‌کند خرابی برد الکترونیکی است. این قطعه به این دلیل خراب می‌شود که در یک دوره طولانی از دستگاه استفاده نشده است و یا اینکه نوسانات شدید جریان برق وجود دارد. اگر برد الکترونیکی خراب شود، ولتاژ مناسب به المنت دستگاه نمی‌رسد و اتوپرس داغ نخواهد شد.

یکی دیگر از علل داغ نشدن اتو پرس، خرابی ترموستات می‌باشد. وظیفه کنترل حرارت و تعادل دمای دستگاه بر عهده ترموستات است. اگر این قطعه خراب شود، تنظیمات اتو پرس به هم می‌ریزد و ممکن است داغ نشده و یا بیش از حد لازم گرم شود.

همانطور که استفاده نکردن از اتوپرس، باعث خرابی برخی از قطعات دستگاه می‌شود، استفاده بیش از حد و نادرست از دستگاه نیز باعث سوختن المنت خواهد شد. المنت یکی از قطعاتی است که نمی‌توان آن را رفع ایراد و تعمیر کرد و تنها راه برای آن تعویض قطعه است.

نحوه استفاده از اتو پرس

علل روشن نشدن اتو پرس

از جمله مشکلات اتو پرس که برای بیشتر کاربران با آن روبرو هستند، این است که اتو پرس روشن نمی‌شود. برای اینکه این ایراد را رفع کنید باید از بررسی سیم برق شروع نمایید. وجود هر نوع آسیب، پارگی و زنگ زدگی بر روی سیم برق، می‌تواند از روشن شدن دستگاه جلوگیری کند.

در مرحله بعد لازم است که منبع تغذیه یا پریز برق دستگاه را کنترل نمایید. جریان برق باید در این قطعه وجود داشته باشد. برای امتحان کردن پریز، دوشاخه یک وسیله دیگر را به این منبع بزنید تا از وجود جریان برق در منبع مطمئن شوید. برای این کار می‌توانید از فازمتر کمک بگیرید.

چرا اتوپرس بوی بد می دهد؟

از جمله شکایاتی که بسیاری از کاربران اتوپرس دارند این است که، اتو پرس به لباس بوی بدی می‌دهد. اما چرا اتو پرس بوی بد می دهد؟ از دلایل بوی بد اتو پرس این است که اگر برای یک مدت طولانی از این دستگاه استفاده نکنید و آب درون مخزن اتو را خالی نکنید با این مشکل روبرو می‌شوید. اگر آب برای مدت طولانی در مخزن بماند، باعث بو گرفتن آن و ایجاد رسوب در اتو پرس خواهد شد.

از روش های رفع بوی بد اتو پرس این است که بعد از هر بار اتوک کردن، آب اتو پرس را تعویض کنید. آب شیر به دلیل اینکه املاح زیادی دارد، برای پر کردن مخزن کاربردی ندارد. زیرا با هر بار داغ شدن اتو، این املاح سوخته و به اتو بوی بدی می‌دهد. آب معدنی نیز مانند آب شیر عمل می‌کند بنابراین توصیه می‌شود برای از بین بردن بوی بد اتو پرس از آب تصفیه و جوشیده شده استفاده نمایید.

راهنمای خرید اتو پرس

علت بخار ندادن اتو پرس

از جمله مشکلات اتو پرس که یک چالش بزرگ برای بسیاری از کاربران است، بخار ندادن اتو پرس می‌باشد. با راهکار‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم، می‌توانید علت بخار نکردن اتو پرس را دریابید و برای برطرف کردن آن اقدام کنید.

  • یکی از این دلایل، نوسان زیاد جریان برق می‌باشد. دستگاه‌هایی که برد الکترونیکی دارند، به این نوسان‌ها حساس هستند و در کوتاه مدت مشکل پیدا می‌کنند. برای رفع این مشکل، تعمیرکاران به شما توصیه می‌کنند که از محافظ برق استفاده نمایید تا در برابر نوسانات از دستگاه محافظت کنید.
  • اگر احتمال می‌دهید که از اتوپرس استفاده چندانی ندارید، بهتر است از همان ابتدا برای خرید اتو آن را انتخاب نکنید و اتوبخار‌های معمولی را خریداری کنید. زیرا اگر از اتوپرس برای یک دوره طولانی استفاده نکنید و حداقل هفته‌ای یک بار آن را روشن نکنید، دستگاه خراب می‌شود و اولین نشانه آن نیز بخار ندادن اتو پرس است.
  • علت بخار نکردن اتوپرس تنظیم نبودن درجه حرارت: در دستگاه‌های اتو پرس مانند اتو بخار، درجه حرارات برای رسیدن به بخار مناسب باید به درستی تنظیم شود. اگر تنظیم درجه حرارت به درستی انجام نشود، اتوپرس نیز بخار نمی‌دهد.
  • علت بخار نکردن اتوپرس: نداشتن آب: ساده‌ترین علتی که برای بخار ندادن اتو پرس وجود دارد، کم بودن سطح آب دستگاه می‌باشد. قبل از استفاده از دستگاه، همیشه سطح آب مخزن را چک کرده و آن را پر کنید. زیرا اگر آب کافی در مخزن وجود نداشته باشد، اتو پرس نیز بخار نمی‌دهد.
  • علت بخار نکردن اتوپرس: اشباع شدن فیلتر اتو پرس. برخی از مدل‌های دستگاه اتو پرس یک فیلتر رزین دارند که وظیفه گرفتن سختی و املاح آب در مخزن را دارد. اگر فیلتر رزین دچار مشکل شود دستگاه بخار تولید نمی‌کند.
  • علت بخار نکردن اتوپرس: متصل نبودن منبع آب. اگر منبع آب و فیلتر اتو پرس در جای خود قرار نگرفته باشند، دستگاه بخار تولید نمی‌کند. بنابراین بعد از اینکه مخزن را پر کردید، توجه کنید که فیلتر و مخزن آب در جای درست قرار گرفته باشند.

روش جرمگیری اتو بخار و رسوب زدایی اتو پرس

علت بوق زدن اتو پرس چیست؟

اگر برای بار اول است که از اتو پرس استفاده می‌کنید، باید این نکته را در نظر بگیرید که ولتاژ برق اتو با ولتاژ برق شهری دارای سازگاری باشد. برق شهری به شدت دارای افت ولتاژ است و نوسانات زیادی می‌تواند داشته باشد. علت بوق زدن اتو پرس می‌تواند این نوسانات زیاد باشد.

برای جلوگیری از بوق زدن ممتد اتو پرس، همچنین برای محافظت از اتو و قطعات الکترونیکی آن، نباید آن را به طور مستقیم به برق وصل کنید بلکه باید آن را به یک محافظ برق وصل نمایید. از نکات مهم در برطرف کردن مشکل بوق زدن اتو پرس این است که، دستگاه باید به‌طورماهیانه ۴ الی ۵ بار روشن شود و از آن استفاده کنید. با این کار می‌توانید سیستم برد الکتریکی دستگاه را تقویت کنید و باعث افزایش طول عمر اتو پرس شوید.

علت لک ایجاد شده بر روی لباس با اتو پرس

اگر بعد از اینکه کار اتوکشی لباس را انجام دادید، متوجه لکه روی لباس خود شدید باید بدانید که روکش دستگاه کثیف است و این کثیفی‌ها به راحتی با بخار و گرما به لباس شما منتقل شده‌اند. برای اینکه این مشکل را رفع کنید لازم است پارچه و ابر اتو پرس را تعویض نمایید.

active
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *